Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard All solid dreadnought

    Beste heren en dames,

    Ik ben een beginnend gitarist (anderhalf jaar waarvan één jaar les) en ben op zoek naar een nieuwe gitaar om vooral nummers van Johnny Cash te spelen.

    Ik ben begonnen met een Fender Squier maar het is nu hoog tijd voor iets anders en hiermee dus stappen te maken.
    Ik heb inmiddels veel onderzoek gedaan en ook e.e.a. geprobeerd maar vind het moeilijk om een keus te maken.

    Hier dus mijn vraag aan jullie;

    ik ben op zoek naar een all solid dreadnought van goede kwaliteit het liefst met abalone (ben ik echt gek op) tot aan € 1000,-
    Sigma´s met abalone (DR serie) zijn er helaas alleen met alleen een solid top. Bij Blueridge en Crafter hetzelfde probleem.
    Recording King heb ik uitgeprobeerd maar heeft te weinig bas, wat werd bevestigd door meerdere mensen die deze gitaar hebben bespeeld.

    Ik hoor graag jullie mening/adviezen!

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum !

    Kijk ook eens naar het merk Eastman. Die hebben solid gitaren voor onder de 1.000 euro.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Idd Eastman of Blueridge. De Blueridge BR 160A is absoluut volledig massief en ruim onder je budget .Voor bas moet je over het algemeen meer richting pallisander zij en achterkanten kijken.. zeker de Eastman AC420 of de E8D. En een setje dikke Elixirs wil ook wel helpen..

    Allen zijn beesten van gitaren, waarbij mijn voorkeur uit zou gaan naar de Blueridge.. Niet zo mooi, maar een dijk van een geluid.. Maar dat zal je zelf moeten bepalen..

    Welkom en succes met de zoektocht!
    Laatst gewijzigd door Rizz; 9 december 2014 om 15:41

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    160 blueridge is goed ja, en heeft veel abolone in excessive headinlay, zelf vind ik dat juist niet mooi maar da's smaak.

  5. #5

    Standaard

    Hartelijk bedankt iedereen, ook voor het welkom

    Wat zijn over het algemeen jullie ervaringen met gitaren met enkel een solid top?
    Of zeggen jullie als je de kans hebt om een all solid te nemen, gelijk doen!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Je hebt budget genoeg om voor all solid te gaan.. Gelamineerde zij en achterkanten hoeven niet perse slecht te zijn, maar horen wel bij de goedkopere modellen.. Maar zoals altijd geldt: zelf ondervinden.. Er is meer dan genoeg op de markt voor jouw budget.. En persoonlijk zou ik wel aan de bovenkant van dat budget gaan zitten als je een gitaar wilt hebben waar je echt nog wel een hele tijd mee wilt doen. Ik ben nog steeds dolblij met m'n Eastman AC412 en zo duur wastie niet. Het was een lange zoektocht, maar anderhalf jaar later zou ik 'm niet in willen ruilen..

  7. #7

    Standaard

    Hoi iedereen,

    Enige tijd geleden heb ik jullie om advies gevraagd bij het zoeken naar een gitaar die bij me past.

    Het is geworden........
    De Alvarez MDA 70
    Super gitaar, erg blij mee.

    Nogmaals bedankt voor de input.

    Gr.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Gefeliciteerd, mooie gieter! Ik heb 'm erbij gezet, op mijn lijstje dan.. Er komt nog wel eens een massieve palissander dread in..

    Geniet ervan!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #9

    Standaard

    Ik had zoiets gelezen ja ;-)
    Jij ook succes met je zoektocht!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top