Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Gitaar met brede hals

    Ik ben opzoek naar een tweede gitaar met brede hals. Nou heb ik een beetje rondgekeken maar de keuze is volgens mij zeer beperkt. Weet iemand een model (taylor, Martin, Maton in die trent) met een 48mm hals?

  2. #2

    Standaard

    Bij Maton zou ik het niet verwachten. Van jaren geleden kan ik me herinneren dat het bij Lakewood mogelijk was dat soort details bij bestelling te kunnen regelen. Weet niet of ze dat nog steeds doen.

  3. #3

    Standaard

    Ik was ooit ook voor een gitaar met een bredere hals aan het zoeken. Voor een redelijke prijs zit je dan vast aan Seagull.

    Elders weet ik het alleen tot 45mm (1 3/4") Bij Taylor begint dat pas vanaf de 300 serie, bij Maton weet ik het alleen van de EBG808L (dit is goedkoopste, maar ook de duurdere hebben het)en van Martin heb ik absoluut geen idee. Ik verwacht pas vanaf de 18 serie en dan ook nog niet bij elk model (moet je dus op letten).

    Voor nog bredere halzen (1 7/8") weet ik dat Takamine ze gehad heeft en dan wel de EAN40C. Die kwam ooit op ebay voorbij, maar geen idee of deze nog gemaakt wordt/verkrijgbaar is.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Je zou een hals kunnen laten bouwen voor een bestaande gitaar. klinkt drastisch maar is het eigenlijk niet. Halzen moeten bij acousten ook volledig van de body voor bv een neck reset.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    12 fret parlors en GC's hebben vaak een 48mm nut. Volgens mij is dit eerder langsgekomen. Als ik me niet vergis een topic van Mountainman..

  6. #6

    Standaard

    Recording King en Sigma leveren in bepaalde series gitaren met een brede hals

  7. #7

    Standaard

    Dat van Lakewood klopt, de mijne heeft namelijk een 48MM en kwam van bestelling (in '97).

    Die tip van Takamine is interessant. Er staat er nu één op marktplaats maar die is 12 snarig, helaas.

  8. #8

    Standaard

    Er zijn er vast nog meer. Het is een beetje doorklikken maar ik denk dat dat wel moet lukken.
    https://www.google.nl/search?q=takam...+width+1+7%2F8
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  9. #9

    Standaard

    Van Takamine bestaat de EN30c, een akoestische gitaar met een hals zo breed als van een klassieke gitaar, maar gebouwd om er stalen snaren op te spelen (en bovendien nylon). Harry Sacksioni heeft er al 25 jaar plezier van bij zijn optredens. Ik heb een tweedehands exemplaar uit de VS laten overkomen voor ca. 600 euro. Topgitaar.

    Een alternatief is om een goede 12-snarige gitaar te voorzien van 6 snaren. Let er dan wel op dat je een gitaar met een massief bovenblad kiest, die responsief is t.a.v. de zes snaren (i.p.v. stevig gelamineerd i.v.m. de 12 snaren). Ik heb een Rokkomann en een Ibanez, beide 12-snarig, die het met 6 snaren ook uitstekend doen. De Rokkomann heeft een brede, platte toets (als een klassieke gitaar), de Ibanez een iets smallere (maar nog steeds brede), meer afgeronde toets (als een Gibson gitaar). Ga naar een goede gitaarwinkel en orienteer je.

  10. #10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top