Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Wow bedankt allemaal voor de reacties! Zowel (de overwegend) positieve als negatieve. Ja, het is niet iedereens cup of tea, snap ik. We hadden idd een enorm probleem met e.o.a. tempoverschil (ipv 120 werd mijn track opeens 119.75 oid, geen idee waar dat vandaan kwam, maar heeft voor VEEL ellende gezorgd). Maar verder was t een soepele samenwerking, het is dan ook zeker ONS nummer.

    Hetgeen waar ik wat minder enthousiast over ben is de mix (wat je aan mijn gebrekkige skills mag toeschrijven). Ik vind dat er teveel verschil zit tussen de meer digitale (dancey, chiptuney etc) stukken en de stukken waar meer instrumenten bijkomen (gitaar, drums, piano etc). Ik vind dat daar te veel frequentiele sonische gaten vallen.

    En volgend nummer is alweer in de maak. Hierbij zal Cageman wat meer in de lead zijn. Ik ben iig zéér enthousiast over de basis al

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik vind dat er teveel verschil zit tussen de meer digitale (dancey, chiptuney etc) stukken en de stukken waar meer instrumenten bijkomen (gitaar, drums, piano etc). Ik vind dat daar te veel frequentiele sonische gaten vallen.
    Zo zie je maar weer dat smaken verschillen, ik vind dat juist wel charmant, zo blijf je goed horen wat er eigenlijk gebeurt.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Al moet ik eerlijk zeggen, luister m nu op een hoofdtelefoon, die van nature nogal comprimeert en ook redelijk bassig is, daar vallen de verschillen wel mee Klinkt eigenlijk best wel oké hier hehe

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Zo zie je maar weer dat smaken verschillen, ik vind dat juist wel charmant, zo blijf je goed horen wat er eigenlijk gebeurt.
    Daar ben ik het helemaal mee eens. Dus ook voor mij hoef je niet teveel te 'sleutelen' aan de mix van de volgende.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2004
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    126

    Standaard

    Tjessus! wat een achtbaan. Maar wél een leuke achtbaan Ik luister vind de verschillen tussen de electro en gitaro stukken juist heel erg goed gedaan in de zin dat ze goed in elkaar overlopen. Dat valt bij mij altijd tegen lijkt het wel maar ondanks dat die overgangen veelvuldig zijn hoor ik niet het effect van aan-elkaar-geplakte tracks.
    Knap gedaan en chapeau, ook omdat dit allemaal online gedaan is. Dat zal niet altijd meevallen, lijkt me...


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik zou vooral je eigen mixkunsten niet onderschatten, Fusion. Het nummer bestaat nou eenmaal uit een buttload aan instrumenten en geluiden. Bovendien ben ik het eens met Tupelo. Ik ga er een flinke kluif aan krijgen om het volgende nummer een logisch "vervolg" te laten worden van deze hit wat betreft de mix. En Ernest voert de druk nog ff op .

    Verder iedereen bedankt voor zijn kritiek ook . Leuk dat de meningen variëren tussen "leuk" "te weinig één geheel" en "leuk omdat het zo weinig één geheel is" & @Heffie: "leuk omdat het wel een geheel is doordat het zo varieert". Dat is volgens mij precies de botsing die in het nummer zelf ook zit.
    Laatst gewijzigd door Cageman; 8 december 2014 om 13:44

  7. #17

    Standaard

    Heb alle hoeken van de kamer wel gezien, het duizelt me voor de ogen. Knap gedaan !!

  8. #18

    Standaard

    Fucking hell, geen licht verteerbaar nummertje. Behoorlijk eclectisch, maar dat trek ik wel. Het gaat inmiddels een beetje richting The Algorithm, alleen wat subtieler en wat 'vreemder'.

    Het is een hele kluif dus ik moet 'm nog een paar keer luisteren voordat ik er iets inhoudelijks over kan zeggen. Wat al wel duidelijk is: DOORGAAN!


  9. #19

    Standaard

    Prachtig! Met als enig minpuntje dat sommige mooie stukjes wel heel erg kort zijn gehouden. Die had ik graag wat langer willen horen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Heb alle hoeken van de kamer wel gezien, het duizelt me voor de ogen. Knap gedaan !!
    Mooi. Dan is onze missie geslaagd . Bedankt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kefding Bekijk bericht
    Fucking hell, geen licht verteerbaar nummertje. Behoorlijk eclectisch, maar dat trek ik wel. Het gaat inmiddels een beetje richting The Algorithm, alleen wat subtieler en wat 'vreemder'.

    Het is een hele kluif dus ik moet 'm nog een paar keer luisteren voordat ik er iets inhoudelijks over kan zeggen. Wat al wel duidelijk is: DOORGAAN!
    Dat het (zelfs) jouw grenzen een beetje oprekt, is een goede zaak. Die link is ook vet trouwens. Kende ik nog niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Prachtig! Met als enig minpuntje dat sommige mooie stukjes wel heel erg kort zijn gehouden. Die had ik graag wat langer willen horen.
    Thanks. Ik weet niet of dan het nummer nog bij elkaar was gebleven, maar ik snap je punt wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top