Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Martin copy

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard Martin copy

    Hallo,

    Bij het (nog steeds) zoeken naar een voor mij geschikte Martin kwam ik een site tegen met Martin copieën in China.

    Deze kosten een fractie van de echte, uit nieuwsgierigheid geprobeerd wat meer informatie te vinden er staan op You Tube wel wat filmpjes de 1 is wat meer enthousiast dan de ander. Lijkt me ook wel logisch dat het niet met een origineel is te vergelijken.

    Ik vroeg me af of iemand op het Forum ervaring heeft met zo'n Copy. en ik vroeg me ook af of zo'n gitaar minder zou klinken als ik er zelf 1 zou proberen te maken, wat me denk ik in ieder geval niet zou lukken om hem er zo uit te laten zien.

    Ik lees ook in verschillende topics dat je weg moet blijven van de goedkope Martins, vanaf welk bedrag mag je dan wel kwaliteit verwachten in afwerking geluid en materiaal.


    Met vr gr
    Han

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    als je Chinees wil, koop dat iets dat legitiem daar wordt gebouwd, zoals Blueridge of Eastwood. Beiden big bang for buck. Van een Martin copy met fake logo zou ik principieel weg blijven.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    En anders Sigma. Martin-licensed, en bovendien nog erg goed ook.

    Bij de echte martins: alles wat geen stratabond hals heeft, is doorgaans wel de moeite.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Inderdaad Sigma! Heerlijke gitaar waar ik al een hele tijd op speel en dat is best lang voor Jutterse begrippen!

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Het uiterlijk is inderdaad een van de moeilijkste aspecten van een zelfbouw gitaar. maar qua klank ben ik erg tevreden over mijn Stewart-MacDonald HD-28 kitgitaar: http://laurentbruning.bandcamp.com/t...er-of-memories

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Wat is precies een stratabond hals. Ik heb even gegoogled maar zie daar alleen advertenties waar dit eigenlijk wordt aangeprezen.

    En ik geloof zeker dat er meerdere goede merken zijn, maar je moet ergens van uit gaan anders wordt het keuze bereik wel erg groot.

    Ik ben nog steeds redelijk tevreden over mijn Seagull maar vind ondanks dat ik de actie al redelijk laag heb gezet de bespeelbaarheid van de strat toch een stuk soepeler ligt misschien ook aan de snaren. Ik heb er nu elixer op en heb nu wat verschillende andere setjes gekocht oa martin en Dadario in verschillende dikte.

    Ik zou overigens niet snel een gitaar kopen zonder dat ik hem heb vastgehouden.

    Met vr gr
    Han

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Ik heb er een gekocht, kon de verleiding niet weerstaan.

    Het betreft een versie met rosewood zijkanten en een solid spruce top. Ebben toest en brug.

    Mijn bevindingen
    + Hij speelt lekker, lagere actie dan ik zelf heb op mijn eletrishe gitaren.
    + De hals is perfect gevorm voor mijn handen.
    + Hij klinkt gedefineerd, maar eerlijkheid gehalve, ik heb er de balle verstand van?
    + Goede tuners.
    + intonatie is spot on!

    - Abolene inlay in de hals op twee plekken gewoon 4 mm teveel naar rechts.
    - Nut erg kut gedaan, String spacing klopt van geen kant. Heb ik vervangen voor een graphtec
    - Goedkoop maar je betaald wel import. In mijn geval 53 euro.
    - Stukje lak was verdwenen maar geen dealbreaker.

    Al met al had ik achteraf gezien een goedkopere variant moeten nemen (waarbij de abole inlay aan de zijkant niet echt is) en zonder het martin logo. Maar je kan ze gewoon vragen het logo achterwege te laten of met je eigen naam (ik had geen geduld, dit zou een maand extra tijd kosten)!! Verminderd ook risico dat de doane hem inneemt. Hoewel de mijne gewoon doorging en niet opengemaakt was. Vraag extra foto's van de gitaar voordat je hem aanschaft.

    Ik ben erg fan geworden van de gitaren op aliexpress. de reden is heirom. ik doe het niet goedkoper en de kwaliteit is behoorlijkg oed. Je kan bv gewoon om een one piece mahony body vragen met een one piece neck ook met een custom logo er in en dat dan voor 250 dollar. Maar je neemt een risico. Hoewel ze best discounts geven. Ik kreeg bv 70 dollar terug. Sommige verkopers op aliexpress hebben zelfs een PLEK service voor $20. geen geld dus.

    Mocht je vragen hebben, moet je mij maar pmen.



    Laatst gewijzigd door muffstuff; 3 december 2014 om 16:14

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Je zegt er niet bij welke dikte snaren.. Maar ik zou zeggen: live with it, een akoest speelt nu eenmaal zwaarder, dikkere snaren en andere bouw als je stratje.. Eelt kweken noemen we dat..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Als je wilt, mag je hem uitproberen hier in amsterdam.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Als je een gitaar voor ca 10% van de originele prijs koopt ( de Martin D45 is richting de 6000,-) mag je niet klagen over de gebruikte materialen en de afwerking. Ik heb regelmatig fimpjes op YT bekeken waarbij koffers niet geleverd waren ( en wel betaald ) dikke polylak gebruikt was , abalone alleen maar een sticker bleek enz. Jongens , niet klagen! Je koopt duizenden kilometers verderop een gitaar van meneer Pang Pang die het origineel alleen op een foto heeft gezien en die denkt : jij geeft meer aan een gitaar uit dan ik aan eten in een jaar. Jou keus......jou probleem.
    Zolang hij geleverd wordt en er enigszins op lijkt , mooi meegenomen!
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top