Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: Patchkabels...

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Wie in NL, naast Haar guitars, is er dealer van Providence patch kabels?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht

    Zeker leuke test!, m.u.v. 'gewicht', daar zag ik dan echt het nut niet van in ...

    Wat een beetje ontbrak wat mij betreft is een 'weging' prijs/kwaliteit, de verschillende geteste parameters
    zijn immers niet allemaal even belangrijk, maar goed op basis van die .pdf zou je dat zelf ook nog wel kunnen
    doen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard Patchkabels...

    En de test is een soort van wetenschappelijk uitgevoerd. Super!

    Alleen jammer dat George L en Spectraflex niet in de test zijn meegenomen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimmypage90 Bekijk bericht
    Ik ga binnenkort een pedalboard maken maar heb een probleem met de keuze van de patchkabels. Omdat ik er niet genoeg heb en er wat moet bijkopen voor het pedalboard te kunnen maken.
    Ik heb momenteel allemaal titanium kabels van klotz momenteel(zie foto)maar twijfel om een planet waves kit te kopen voor het pedalboard te maken .



    Wat zoude jullie doen de titanium kabels blijven gebruiken(dus deze kopen) of de planet waves nemen? graag wat advies.

    Mvg
    Lorenz
    Zoveel keuze in patchkabels inderdaad. Van gesoldeerde tot soldeerloze varianten. Ik heb al meer dan tien jaar naar tevredenheid de George 'L soldeerloze patchkabels op mijn plank liggen. Handig is wel een kabeltester (Behringer bijvoorbeeld) om een perfecte verbinding te garanderen en in mijn beleving is het beste deze te gebruiken op een effectenplank waarbij de patchkabels merendeel van de tijd op hun plek blijft liggen. Speel je zeg maar met enkele losse pedalen op de grond zou ik sneller kiezen voor gesoldeerde patchkabels! Ik heb meerdere keren meegemaakt dat een George 'L hoekplug in verloop van tijd door veel frictie en in- en uitpluggen los kwam te zitten waardoor de verbinding verslechterde. Hoewel snel verholpen kan de draaibevestiging soms toch los komen! Mijn twee cent.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik heb nog nooit gehad dat die moer bij george L los komt, tenminste niet op een pedalboard waar alles vast ligt; alleen als ie los geweest is en je wilt hem op dezelfde plek van de kabel weer vastdraaien is dat geen garantie tot succes heb ik het idee (oftewel alleen vastzetten op een "vers" stuk kabel.
    Ze hebben daar tegenwoordig ook een soort hoesjes voor, over de moer heen.

    In mijn rack wilde ik ook alles met george L doen, maar het prijsverschil met een stuk sommer kabel met gesoldeerde hicon pluggen was toch wel groot te noemen, dus toch daar maar voor gekozen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Ik had iets van >60 George L over toen ik van pedalboard (met 8-voudige looper/switcher) overstapte naar rack. Kwam dus erg goed van pas.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ze hebben daar tegenwoordig ook een soort hoesjes voor, over de moer heen.
    De moer komt nooit helemaal los maar als je deze regelmatig (zonder hoesje) uit een pedaal trekt en weer terug zet, etc, etc dan is het mij meerdere keren overkomen dat ik de moer bewust of onbewust losser heb gedraaid wat na verloop van tijd een probleem kan geven. Maar dat was ik inderdaad vergeten te melden, daar hebben ze van die rubberen hoesjes voor inderdaad!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht

    Bedankt! Erg interessant.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard



    Is er uberhaubt van deze lijst wat te krijgen in NL ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Flikker toch op met die patchkabels, goed solderen van draad uit een gesloopte computer; werkt voor eeuwig

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top