Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat is zeker waar, als alles in 1 oplossing is zoiets natuurlijk (nog) niet overtroffen.
    Maar toch, voor (digitale) effecten, en dan de sound, zonder te kijken naar gebruiksgemak, heb ik liever mijn Eventide Eclipse, die al heel wat jaren bestaat, dan een axe fx (in ieder geval de standard. De 2 en xl ken ik niet zo goed), dus kan me voorstellen dat je dan toch weer aan het slepen raakt.

  2. #12
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 november 2014
    Berichten
    3

    Standaard

    Mijn excuses als ik de indruk heb gewekt dat muziek maken voor mij slechts een hobby is. Na een onderbreking, is het streven om terug te keren op mijn oude (semi-)professionele niveau. De inhoud van het rack wat ik hiervoor ga gebruiken, is niets meer dan dat wat me op de Bühne als zanger/gitarist goed is bevallen in de afgelopen twintig jaar. (zij het met tussenpozen)

    Ik zal nog even bij mezelf te rade gaan of ik voor SKB of Boschma ga en dan is dat gedeelte alvast klaar.

    Wederom bedankt voor jullie tijd en goede adviezen, ik waardeer het zeer.

    mogelijk tot ziens,

    B.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Ik bedoel niet nodig omdat er gelijk klinkende alternatieven zijn. "vroeger" hadden veel prof gitaristen grote koelkasten vol effecten omdat er maar 19 inch compressor goed was en maar 1 19 inch delay enzovoort. Door de komst van bijvoorbeeld de Fractal zijn er apparaten die een hoop 19 inch effecten kunnen vervangen.
    Hahaha heb nog steeds een grote koelkasten met 19" apparaturen en wordt binnenkort nog groter! I love my '80 sound!

  4. #14
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    BS78, je begint zelf over rugklachten en zoekt besparingen in gewicht. Heb je hier iets van opgestoken?

    Semi-professioneel, wat is dat?
    Vriendelijke groet,

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Koop een Axe-FX met soft bag en leuke midi-controller en je bent lichtgewicht en klaar. Afgezien van de weken programmeren...

  6. #16
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Goed luisteren wat Vai hier roept: http://youtu.be/raxhgWqS2eU?t=17m43s

    Dat is beetje mijn punt. Tijden zijn veranderd. Gear is beter geworden.
    Vriendelijke groet,

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens.
    Ik zag net nog een rig rundown voorbij komen met Lanois die nog steeds vasthoud aan zijn '79 Korg SDD 3000 (samen met een sixties Vox en fifties Deluxe en Goldtop)
    En ik hou ook echt vast aan mijn Peavey Valverb en Chandler tubedriver. Of iets beter is hangt toch wel een beetje af aan de eisen die je stelt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18

    Standaard

    Effecten, zenders ed...maken een rack niet echt zwaar. Vooral de eindtrap is de boosdoener. Wanneer je die los vervoerd in een 2he kistje dan scheelt je dat heel veel. Of je neemt een transistor eindtrap..


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danee Bekijk bericht
    Effecten, zenders ed...maken een rack niet echt zwaar.
    Nou....dat is toch kort door de bocht hoor!

    Fx unit 2he + fx unit 1he + midi switcher 1he + wireless 1he + racklight 1he aan de voorkant, aan de achterkant nog een veredelde stekkerdoos, 2 iso trafo's en een instrument switcher, en dit geheel bekabeld in een 6he skb ultimate strength roto rack is toch al 30 kg....

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Inderdaad fx en dergelijken maken je rack een stuk zwaarder ja! Lang leve de roadies 😄

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top