Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    ideetje Zoom cdr 70 bedienen met midi

    Nu zie ik dat er in USA bedrijven zijn als Disasterarea die inspelen op de Zoom CDR 70. Een briljant pedaal vind ik. Alleen zou hij onverslaanbaar worden wanneer ik tijdens een gig niet telkens met de handen door de presets moet. Dit bedrijfje maakt een schakelaar waarmee je door de presets kunt scrollen en ook nog een optie voor tap tempo/ tuner. Weet iemand of er ook een merk in Nederland verkocht word die dit soort pedalen maakt of Duitsland?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    http://youtu.be/rxDqQlqwg8Y

    Dit is wat ik bedoel. Kun je dit kopen in Nederland?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Zou mij niets verbazen als er in die gHOST converter gewoon een Raspberry Pi zit, alleen is 'ie bij Disaster Area waarschijnlijk helemaal voorgeprogrammeerd. Google maar eens op Raspberry Pi, als je een beetje handig bent, kun je voor een paar tientjes zelf zo'n gHOST converter bouwen.

  4. #4

    Standaard

    Knap gemaakt door die lui. Wel een dure oplossing voor het probleem. Pedaaltje zelf kost maar 80 euro of zo? Ben benieuwd wanneer MIDI eindelijk wordt uitgefaseerd ten gunste van bluetooth, usb of een andere standaard.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Die Zoom CDR is idd een briljant pedaal. Het mooiste zou zijn als Zoom zelf met een G3 CDR versie zou komen, dus met drie vensters en en een looper en drumcomputer a la de G3. Ik zou er igv onmiddelijk een aanschaffen.
    Deze oplossingen had ik ook al gezien op de TGP, maar ik vind het te onhandig en duur; 100 dollar voor een midicontroller voor een apparaatje van 100 dollar. Ik wacht wel op de opvolger van de CDR.

    Ik heb zelf overigens het idee dat Zoom met die CDR een soort van standaard heeft gezet en dat we in de toekomst nog wel wat meer van dat soort apparaten zullen zien. Overigens is de CDR naar mijn mening een Yamaha magicstomp maar dan met een betere interface.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Even zomaar een gedachte. Als Zoom een firmware update lanceert voor de CDR 70 kan die dan op de G3 geladen worden?
    Kan dat werken? Mocht het lukken dan mis je iig de looper en de drumcomputer.

    Jammer ook trouwens dat de Edit software niet werkt voor de CDR.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ik ben dat wel een beetje met je eens hoor maar het is gewoon een heel goed pedaal ongeacht de prijs. Koste hij 175 euro vond ik hem nog goed. Daarmee wil ik zeggen dat ik zo'n externe controler voor 100 euro graag zou willen aanschaffen. Alleen kun je de disasterarea alleen in de states kopen en het blijft niet bij 100 euro voor de converter. Er komt ook nog eens 100 bij voor de switcher. Ik zou al erg geholpen zijn als ik alleen naar boven en naar beneden kon scrolen in de bank. Ik moet nu tussen elk nummer door bukken om de preset te veranderen. Vind het gewoon vreemd dat dit dus wel mogelijk blijkt te zijn maar Zoom hier zelf helemaal niet op inspeelt. Een G3 CDR zou een leuke opvolger zijn maar ik was juist gecharmeerd van hoe weinig plek de CDR op je bord inneemt. Zijn er geen goedkopere oplossingen? Bijvoorbeeld de raspberry software op een goedkope usb converter zetten met een kleine tech 21 schakelaar?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Eh.. Je kunt gewoon tussen de presets schakelen met de A/B lijst Alleen even een lege preset maken voor de effectloze nummers
    ALLES IS VERKOCHT!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Je hebt dan toch alleen ab of c. En je moet het hele rijtje perse af. Je kunt niet heen en terug. Ook trap ik vaak de tap tempo in of raak zo'n zwart knopje..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Of D of E of F. Maar goed, vind het ook niet makkelijk werken, misschien toch maar verkopen en een G5 aanschaffen. Die sounds zijn dezelfde kwaliteit ?
    ALLES IS VERKOCHT!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top