Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2010
    Locatie
    omgeving Arnhem
    Berichten
    183

    Standaard Rivera Rake Reverb met bruine tolex?

    Sinds kort heb ik een fijne Rivera Rake Reverb, met bruine tolex ipv de (soort van) witte die je op de meeste plaatjes van deze versterker ziet. De Rake is een 'signature model' van sessiegitarist Jay Graydon en is schijnbaar maar kort gemaakt (1998-1999). Er is niet superveel info te vinden verder. Wie weet er meer over afwijkende tolex-kleuren van dit type Rivera? Dank voor reacties!

    [IMG][/IMG]
    Laatst gewijzigd door RB74; 25 november 2014 om 13:55 Reden: ik bedoelde natuurlijk dat de Rake normaal een soort van wit is, ipv witter...

  2. #2

    Standaard

    Ik niks. Behalve dat ik een "wittere" heb. Bij m'n beste weten waren er 2 varianten. Wit(ter) en bruin.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Mooie amp. Is al wel een jaar of 10 oud toch? Nog geen kuren?
    Er zijn er gewoon niet zoveel van. Ik zie wel de combo's regelmatig. Ook in bruine tolex. Past prima bij een fender cabinet.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2010
    Locatie
    omgeving Arnhem
    Berichten
    183

    Standaard

    De amp is een jaar of 15 oud (tenminste, als de productiejaren inderdaad '98-'99 waren). Na ongeveer 10 uren speeltijd geen kuren. De vorige eigenaren hebben er goed op gepast, zo te zien.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ik gok dat dat de mijne is geweest! Ik heb hem met die tolex gekocht overigens, de eigenaar daarvoor heeft 'em een keer een ander kleurtje gegeven volgens mij. Als je wilt kan ik wel wat meer van het achterliggende verhaal voor je opgraven misschien, moet ik even wat oude mailtjes terugzoeken en diep in mijn geheugen graven ... Zijn er specifieke dingen die je wilt weten?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Die Rakes hebben meer gain dan de R55 (die ik ooit had). Een kennis van me heeft er nog steeds een. Fijne amp hoor.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2010
    Locatie
    omgeving Arnhem
    Berichten
    183

    Standaard

    Het is een fijne amp inderdaad, heerlijk volle buizenklank met meer dan genoeg gain voor stevige nineties en zero's rock. En een erg prettig, dynamisch 'Fender'-kanaal. Voer voor de eeuwige buizen- vs modelingdiscussie met de andere gitarist in m'n bandje... De Rivera speelt zijn Line6 SpiderValve natuurlijk een beetje weg... ;-)

    iWishmaster: extra weetjes zijn natuurlijk welkom! Precieze leeftijd, iets over modificaties/onderhoudsdingen? Achterop zitten twee handige pots voor het volume van de boosts. Ik kwam op een forum tegen dat alleen Rivera zelf die modificatie doet. Maar dat lijkt mij een vreemd verhaal. De tolex ziet er zoals ik aangaf heel goed uit, superstrak aangebracht als het 're-tolex' is. Alleen bij de ventilatiesleuf in de onderkant krullen er wat randjes op. Heb de Rivera in Nijmegen gekocht. Bedankt voor meer info!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Die volumepots voor de boost is echt een verbetering ten opzichte van de R-serie waar hij erg op lijkt. De standaardinstelling van de boosts is bij Rivera ruk: een veel te grote sprong in volume. Ik had ze dus standaard altijd aan staan.

    Misschien heb je hier iets aan:

    http://www.thegearpage.net/board/sho...d.php?t=209827
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    De precieze leeftijd weet ik niet, maar als ik het me goed herinner is hij ergens rond 1993 gebouwd. Ik heb 'em eind 2008 gekocht van een forumlid, h_eggen, die hem op zijn beurt weer van een ander forumlid, vinni, heeft gekocht. Vinni is degene die de re-tolex heeft gedaan en hij gaf aan twee (identieke) Rivera's gehad te hebben. Jij hebt dus één van de twee, maar welke zou ik niet kunnen zeggen. Ik heb toen wat PM's met vinni uitgewisseld, één van zijn replies:
    Deze Rake heb ik van iemand gekocht (eerste eigenaar) uit Drachten. De andere Rake kwam uit Middelburg.

    Ik zou maar heel zuinig op die buizen zijn.
    Het zijn NOS Siemens EL34's die ik er vorig jaar heb ingezet. ze komen bij www.kcanostubes.com vandaan.

    De preampbuizen zijn volgens mij JJ's.
    Die zou ik daar nu niet meer inzetten. Ik vond de Rake wat te donker en de eerste gainstage kan wel een oppepper gebruiken. Daar zou ik nu een Tung-Sol reissue inzetten.
    Met mijn exemplaar heb ik wel wat issues gehad:
    Wat problemen met de footswitch, dat bleek kabelbreuk en dat heb ik hersteld door de kabel iets in te korten en opnieuw te solderen.
    Tweede probleem wat ik heb gehad is dat er tijdens de repetitie letterlijk rookwolkjes uit kwamen. De power trafo bleek doorgebrand. Is onderzocht door een amptech en die heeft een nieuwe trafo bij Rivera in de USA besteld en erin gezet.

    Daarna eigenlijk geen problemen gehad met de versterker. Wel vond ik de reverb altijd erg magertjes en veel reverb kwam ook met veel brom. Uiteindelijk heb ik de versterker verkocht omdat het toch niet helemaal mijn sound was (ik zocht een moderner geluid). De verkoop was wel een hele lijdensweg en hij heeft bijna een jaar te koop gestaan. Uiteindelijk verkocht aan iemand uit Tilburg, volgens mij een handelaar, want hij kon in ieder geval geen noot spelen ...

    Achterop zaten twee knoppen, voor de send en return van de effects loop. Als er knoppen voor de boosts achterop zitten, zijn die later aangebracht en dus zeker niet origineel. De boost op het clean kanaal was vrij hard, maar op het gain kanaal perfect vond ik, dus die knop nooit gemist.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2010
    Locatie
    omgeving Arnhem
    Berichten
    183

    Standaard

    Super, dank voor de info! Telerocker ook bedankt. Goed om te weten van die trafo, hopelijk blijven mij de rookwolken bespaard! En ik moet dus een beetje extra voorzichtig zijn met de footswitch-kabel. Ook goed om te weten. Dat van die lawaaiige reverb herken ik, de galm is wel beter dan de digitale van m'n (na vandaag verkochte) Egnater Rebel 30.

    Wat maakt zo'n amp een omzwervingen... De sound van de Rake is wat ik zocht, ik ga 'm houden hoor!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top