Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Locatie
    Ternat (BE)
    Berichten
    212

    Standaard Schecter Tempest Special/Custom

    Hallo iedereen,

    Ik speel sinds kort meer en meer metalcore/post-hardcore
    http://www.2dehands.be/muziek/muziek...211373347.html Mijn oog viel op deze prachtige gitaar.

    Ik heb een Fender Standard Telecaster uit 2002, die voor de rest stock is. De verkoper wil 1 op 1 ruilen, en dat zie ik ook wel zitten. De pickups in de gitaar zijn niet stock, maar vervangen door DiMarzios pickups. Echter staat er op het plaatje bovenaan de headstock dat het om een Special gaat (en geen Custom, zoals in de advertentie staat), maar dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit, maar als ik de Tempest Special opzoek, zie ik alleen maar gitaren met een slagplaat en P90's in. Weet er iemand meer over deze gitaar (vroeger zaten er Duncan Designed in). Ik kon niet meteen iets vinden op het www!

    Thx!
    Greetz
    Joren
    Laatst gewijzigd door Joreeen; 23 november 2014 om 22:34

  2. #2

    Standaard

    Schecter, Cort....

    De Mazda's van gitaarland.
    Iedereen weet dat ze vreselijk goed zijn, maar iedereen wil toch liever iets anders.

    Hoe dit model specifiek is heb ik geen ervaring mee. P90's fan hè?

    Proberen en als ie je bevalt is ie van jou. Kwalitatief nauwelijks te verslaan. Misdschien dat iemand anders iets weet van de pups....
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Lijken aparte pickup ringen in P90 formaat waar humbuckers in zitten ( voor zover ik het kan zien op mijn telefoonschermpje)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Lijken aparte pickup ringen in P90 formaat waar humbuckers in zitten ( voor zover ik het kan zien op mijn telefoonschermpje)
    DiMarzio maakt inderdaad humbuckers in p90 formaat.
    Volgens de verkoper zijn het Super Distortions. Dat kan.
    Kijk maar eens op de site van DiMarzio onder 'Soapbar'.
    Dit zouden dan DP209's moeten zijn.
    Smaken verschillen, maar deze lijken mij in ieder geval niet ongeschikt voor metal.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Schecter, Cort....

    De Mazda's van gitaarland.
    Iedereen weet dat ze vreselijk goed zijn, maar iedereen wil toch liever iets anders.
    Ik heb een paar keer een Koreaanse Cort getest en dat waren idd goede gitaren. Ik heb een Schecter Hellraiser 8 snaar en dat is een zeer goed gebouwde en afgewerkte gitaar met goede hardware. En idd het-is-geen-Fender-en-het-is-geen-Gibson dus niemand wil ze hebben. Dus goedkoop 2dehands! Dus tip!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Ik heb een Tempest Custom, en dit is zeker geen custom. De custom heeft een split crown inleg en triple binding.. Erg goede gitaren, dat wel!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Locatie
    Ternat (BE)
    Berichten
    212

    Standaard

    Het is geen Custom, dat weet ik, zag ik ook aan de trussrodcover! Het is een vroege Special Tempest (kijk naar de Schecter catalogus op hun site, van jaar 2003!), qua prijs komen ze overeen (prijslijst op de site van Schecter!)

    Ik ga morgen bij de man langs, hij woont een dorp verder, dus zie de ruil zeker zitten! Zeker omdat de Fender amper gebruikt wordt tegenwoordig!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Locatie
    Ternat (BE)
    Berichten
    212

    Standaard

    Heb mijn Teletje geruild, en heb zeker geen spijt! Wat een dijk van een sound! Echt wat ik zocht! Binnenkort uitgebreide review en foto's!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Schecter, Cort....

    De Mazda's van gitaarland.
    Iedereen weet dat ze vreselijk goed zijn, maar iedereen wil toch liever iets anders.
    mijn schecter had toch wel wat mankementjes bij de afwerking, hoor. de frets waren dramatisch en de schroeven voor het afdekplaatje van de batterij zijn verkeerd geboord dus is het een heel karwij om die batterij te vervangen zonder de schroef te beschadigen. al een geluk dat hij na een enkeltje reparateur van het eerste af is en nu hemels speelt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Was dat een Koreaan of Indonesie? W serienr. is World Music Korea, toch wel een goede fabriek, bouwt/bouwde ook PRS SE en Ibanez SZ.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top