Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11

    Standaard

    Hoe dan ook, als je je tapedeck meeneemt kan iedereen dat voor je omzetten naar cd, ik ook, ik hoef daar geen geld voor. een studio zal daar wle iets voor vragen, maar mag ook geen groot ebdrag zijn, uurtje ben je klaar.

  2. #12

    Standaard

    laatste tip: bespaar niet op de cassette! Neem top of the line. Voor die paar euro moet je niet op de zwakste schakel beginnen.
    Weetje voor jonge luisteraars: metal cassettes gaan niet werken op vrijwel alle 4 sporendecks (tascam/fostex/etc)
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Het probleem is de afregeling van het deck en dat is net als bij pro recorders: je moet ze regelmatig afregelen op de tapesoort, wil je een maximaal resultaat halen. Je hebt daarvoor een dure afregeltape nodig met testtonen en je moet de voormagnetisatie (bias) afstellen en pas dan haal je een maximaal resultaat.

    Ga je over op een andere tape, dan moet je hem daar op afregelen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #14
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik wil niet trollen maar een serieuze bijdrage leveren aan dit topic. Ik heb 30 stagiaires onder de 27 jaar en geen van allen hebben nog een CD speler. Denk goed na over waarom je nu nog een CD wil maken.

    Dat een cassette bezig is aan een comeback is qua cijfers niet juist, vinyl ook niet. Er is een kleine groep die uit sentimentele gronden of muzikaal snobisme deze geluidsdragers wil gebruiken. De toekomst zit al vele jaren in de online muziek.
    Vriendelijke groet,

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Ik zou het op cassette versturen. 78 toeren bakeliet is logistiek lastig.
    ALLES IS VERKOCHT!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Oeps, ik ben aan het trollen, maar ik ben het met Harrie-Beton eens.
    ALLES IS VERKOCHT!

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Ik wil niet trollen maar een serieuze bijdrage leveren aan dit topic. Ik heb 30 stagiaires onder de 27 jaar en geen van allen hebben nog een CD speler. Denk goed na over waarom je nu nog een CD wil maken.

    Dat een cassette bezig is aan een comeback is qua cijfers niet juist, vinyl ook niet. Er is een kleine groep die uit sentimentele gronden of muzikaal snobisme deze geluidsdragers wil gebruiken. De toekomst zit al vele jaren in de online muziek.
    Ach Harrie, digitaal is digitaal, en een cdtje op je website kunnen zetten ziet leuk uit. Niet dat iemand het ngo koopt, maar toch, het ziet leuk uit.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik begrijp niets van die vinyl revival, vinyl is kut, het slijt, beschadigt, je hebt een fouthoek en de buitenste nummers klinken beter dan die aan de binnenkant omdat de relatieve groefsnelheid daar minder dan een kwart is van de buitenste nummers.
    Maar bij een LP heb je wel een grotere hoes :-)

  9. #19
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Als je dan een CD of wat dan ook voor geluidsdrager maakt. Leuk, ik hou je niet tegen.

    De moderne consument zit online. Internet is de markt van nu. Ik zou vooral de muziekbestanden online aanbieden (liefst onder eigen beheer en niet via youtube en dergelijke). Maak er desnoods een betaalfunctie bij of doneer functie.
    Vriendelijke groet,

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Als je dan een CD of wat dan ook voor geluidsdrager maakt. Leuk, ik hou je niet tegen.

    De moderne consument zit online. Internet is de markt van nu. Ik zou vooral de muziekbestanden online aanbieden (liefst onder eigen beheer en niet via youtube en dergelijke). Maak er desnoods een betaalfunctie bij of doneer functie.
    Hoeveel geld heb je via downloads verdient? Op de markt van nu, is je daalder nog geen gulden waard!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top