Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    als je meer power wilt: alt8 brug, screaming demon in de hals. anders, setje Bill Lawrence L500 XL/R in brug en hals. Ben ook fan van tone for days; zij maken pups 100% op maat.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Als prs kenner moet jij toch weten dat een prs sc maple tops en mahonie body's en halzen heeft, Lex😉
    Nee, omdat ik nooit een sc van PRS heb gehad en me dus er ook niet in verdiept hebt.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Daarom is het een prs, zijn geen echte mannen gitaren😜
    Tja, het is jou niet gelukt hè om een PRS te kunnen bespelen

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik ben een BKP-fan, dus mijn advies is gekleurd: Zoek het in RiffRaffs of - wat meer output - Rebel Yells. Ligt er wel aan hoe donker/helder de natuurlijke stem van je gitaar is. Als je gitaar al veel hoog van zichzelf heeft, is misschien een Holy Diver een goede optie.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15

    Standaard

    Misschien ligt het ook wel aan mij en wat ik wil horen, en is deze gitaar gewoon niet helemaal mijn ding. (Ik heb 'm op de gok via internet uit Engeland over laten komen)

    Als ik de Gibson van een mede bandlid pak (Les Paul studio met orginele pickups) en aansluit op mijn set zit er veel meer hoog in het geluid (ook met een clean geluid op de neck pickup) en ook een stuk meer output.

    Misschien moet ik dus gewoon een andere gitaar kopen, evt. met pickups die splitbaar zijn (dan kan ik echt alle kanten ermee op :-)

    Suggesties anyone?
    Te koop:
    T Jauernig Gristle King V3 (als nieuw)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Misschien andere waarde potmeters. Dat doet al wat. Hoogte van de pup beïnvloed ook de output. Magneetswap is relatief goedkoop.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Misschien andere waarde potmeters. Dat doet al wat. Hoogte van de pup beïnvloed ook de output. Magneetswap is relatief goedkoop.
    Hoe werkt dat met de potmeters?
    En wat is een magneetswap?
    Te koop:
    T Jauernig Gristle King V3 (als nieuw)

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Orpheo kan je meer vertellen, maar ik gok op een sterke keramische magneet. Potmeters van een hogere weerstand laten meer hoog horen.

    EDIT: Misschien moet je ook maar gewoon een nieuwe gitaar kopen..... :-)

    maar misschien valt er ook wat te finetunen. Begin eens met het zoeken naar de juiste hoogte.
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 24 november 2014 om 16:44
    147-c Guitars

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Hmm.... Welke pickups zitten erin? Misschien eens naar de bedrading kijken. Bij deze bedrading als een draadje niet echt lekker zit heb je volume verlies, terwijl je verder niks merkt. Lijkt me dat je gelijke output zou moeten hebben als een Les Paul.

    Mail eens met PRS. Je kan een multimeter nemen en dan vertellen zij wel welke waarde je moet meten als alles open staat. Als dat niet klopt zou er ergens een draadje sluiting kunnen maken of heb je te maken met een slechte soldeerverbinding.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  10. #20

    Standaard

    Thanks for the tips!
    Ik zal 'm vanavond even nader bekijken.
    Keep you posted!
    Te koop:
    T Jauernig Gristle King V3 (als nieuw)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top