Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard NBAD (New Budget Amp Day): Fame CS60

    Ik zag een versterker staan op Tweedehands.nl die ik wel eens op de website van Musicstore voorbij heb zien komen. Deze is van het huismerk Fame, een budget lijn van Musicstore. Ik heb 'm altijd wel interessant gevonden aan de hand van de specs maar heb het nooit aangedurfd om er toendertijd bijna 400,00 euro ( incl. footswitch ) aan te besteden. Nu stond ie te koop voor een kleine 125,00 euro bij mij in de buurt. Ik kon 'm meenemen voor 100,00 euro incl. de 4 knops footswitch. Voor dat geld kan ik 'm eigenlijk niet laten staan. De versterker is echt zo goed als nieuw ( 5maanden ).Ik heb er even op gespeeld en was eigenlijk aangenaam verrast! Echt een hele leuke sound, op alle drie de kanalen. De interne speaker is merkloos dus die kan overal van zijn.Dit kan alleen maar beter worden over mijn 212 cabinet. De versterker is uitgerust met 2 EL34 eindbuizen en in de pre-amp zitten 2 12ax7 en 2 12at7 buisjes, allemaal van Ruby. Ik ben van plan om de versterker uit de behuizing te halen en om te bouwen tot top en eventueel als back up amp te gaan gebruiken. Maar misschien valt ie wel door de mand.......maar eerst maar eens verder uitproberen! Ik heb gelukkig niets te klagen over versterkers momenteel
    Verder kan ik er nog geen echt serieus oordeel over vellen aangezien hij nog niet zijn repetitie doop heeft gehad maar ik heb best wel goede hoop. Wie heeft hier ook ervaring mee en wil dat in dit topic delen?


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    grappig dat je over die Fame bgegint; ik kreeg van de week de papieren catalogus van Musicstore in de bus (voorin staat zelfs dat ze je met hun privé jet door europa willen vliegen als je gaat toeren.. platenmij betaalt….giller….) en die Fame dingen vielen me ook al op vanwege hun specs en lage prijzen… je zou haast de neiging krijgen… gewoon om te proberen (maar jammer van de afschrijving in 5 maanden…) haal dat logo eraf en ontdoe je van het no-budget-stigma. laat ons vooral weten hoe het versterker-deel zich gaat gedragen en houden….
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Hoi Mike. Het logo is inderdaad "too much". Neemt niet weg dat het een leuke versterker is. Dat de afschrijving op zo'n korte tijd zo veel is heeft veel te maken met het slechte imago en natuurlijk dat mensen liever niet met een Fame gezien worden omdat ze bang zijn dat ze niet meer serieus worden genomen als muzikant. In mijn volgende post zet ik een filmpje van de repetitie van vanavond met deze versterker, ik ga 'm zo uploaden bij Youtube. Dan hoor je zelf wel hoe ie klinkt. Ik vind 'm als backup amp meer als geschikt!
    Mocht mijn H&K Statesman het begeven, dan kan ik mij hiermee uitstekend redden.
    Nog even een paar pics:



  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Vanavond tijdens de repetitie heb ik 'm uiteraard even geprobeerd. Opgenomen met mijn telefoon dus audio is niet helemaal perfect maar duidelijk zat. Leuk versterkertje! Zeer geschikt als back-up ampje maar ook om opnames mee te maken. De originele speaker is niet verkeerd. Kan altijd beter maar ook dat is afhankelijk van wat jij mooi vindt! Anyway, kijk en luister zelf maar:


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    dat zei ik .. dat merk logo d'r af en gebruiken….
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top