Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20

Discussie: Orgas Musjes

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Fijn dat je weer hebt geluisterd. Streets of London is inderdaad een lied dat ik graag geschreven zou hebben. Je hoeft maar een paar van zulke dingen te schrijven om voor Componist door te kunnen.

    Als we ons voorhouden te doen waaraan wij lol beleven, moeten we dat ook wel consequent doen.
    In Nattigheid II staat de stem ernstig naar voren in de mix. Vinnig eigenlijk maar matig. Zelfde geldt voor Als de pil valt.
    Dan hoor je geen mens over de mix.
    Alors.... We doen ons best zullen we maar zeggen.
    Merci jonge vriend voor je tijd!
    Vriendelijke groet, Gus
    Was ook niet bedoeld om jou te pushen, maar misschien op een idee te brengen.
    Maar gewoon consequent blijven, vind ik ook leuk. Zoals je zegt, je doet je best.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #12

    Standaard

    Klinkt lekker oldskool.
    Wat de mix van instrumenten betreft: dik in orde!
    De zang "past" er precies op één of andere reden moeilijk bij. Misschien is het een kwestie van wennen en niet zomaar na 1 luisterbeurt oordelen ;-)
    Hangt wel een lekker "melancholisch" sfeertje aan: me like!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2004
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    126

    Standaard

    Tis weer een echte Gus...eh...Gus en dat is een kompliment. Kompleet herkenbaar en toch uniek. Luisterend in de Braziliaanse ochtendzon krijg ik vanzelf een glimlach om mijn mond.
    Ik snap de kritieken over de zang wel en iets meer cohesie zou misschien een goed idee zijn maar het feit dat het allemaal een beetje wringt vindt ik hier wel passen. Niet te veel lijmen dus! 'tis Ook een direct gevolg van jouw manier van opnemen natuurlijk.

    Fijn stukje audio weer

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Live lijkt ie mij ook errug lekker....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #15

    Standaard

    @Stillborn
    De zang, ja, dat is een teer punt.
    Bij sommige luisteraars en ook bij yours truly.
    Ik zal het ermee moeten doen. De kans om daar aan nog iets te verbeteren? In een volgend leven misschien...
    Het lied is hoorbaar geworden.

    Dat melancholieke, dat hoort bij het feestelijke. Als je drie dagen achter elkaar feest zijn juist ook de melancholieke uren van waarde. Die horen er helemaal bij.

    En ook die melancholieke kant zit in veel van mijn liedjes. Zou ik dan toch ook de blues maken? Maar dan een modernere versie. I woke up this mornin' kennen we wel langzamerhand. Alhoewel dat bij sommige feesten ook niet vanzelfsprekend is. Al associërend heb je weer een nieuw idee voor een lied.

    Fijn dat je hebt geluisterd.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 14 december 2014 om 06:43

  6. #16

    Standaard

    @Heffie

    Dank voor je reactie!
    En heerlijk (veronderstel ik) dat je op vakantie bent. Rek het zo lang mogelijk, want het weer hier is ruk. En kennelijk red je je in het Portugees, een taal waar ik geen kant mee op kan. Petje af.

    En ik had me helemaal niet gerealiseerd dat je dus de eerdere songs ook hebt geluisterd. Leuk hoor.
    Leuk dat je hebt geluisterd.
    Thanks.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #17

    Standaard

    @Muziekschuur
    Wat ben je toch een aardige gast.
    Nou dat live gaat niet gebeuren hoor.

    Ik vind het altijd vreselijk armoedig als gasten voorbij de uiterste houdbaarheidsdatum nog op het podium klimmen.

    Dus die valkuil probeer ik serieus te mijden. Maar als jij er wat mee kunt, dan zend je me een PM en dan is het lied van jou. En dan maar hopen dat het nog wat centen oplevert.
    Dank voor je tijd.
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2004
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    126

    Standaard

    @Gus: Na een 2 maanden werken nu even 2 weken vakantie er aan vast geplakt. En dat is inderdaad vanwege het weer.
    Portugees is niet zo moeilijk hoor. Cerveja betekent bier en mais uma betekent nog één.
    Mocht ik onverhoopt bij een ongeluk betrokken raken kan ik dus niet om een dokter vragen maar in elk geval nog wel een pils bestellen.😊

  9. #19

    Standaard

    Ahhhh....., akkoord. OK, we gaan naar de kloten, maar wel lachend.
    That's the spirit.

    Spaans red ik me mee, na enige dagen in een Spaanse omgeving, maar Portugees met al zijn iau achterplaksels ga ik helemaal kaal op. En het probleem is te overzien: op tijdje gaspedaal loslaten en je voorkomt dat je Portugees moet praten.

    Geniet ervan!
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    @Stillborn
    De zang, ja, dat is een teer punt.
    Bij sommige luisteraars en ook bij yours truly.
    Ik zal het ermee moeten doen. De kans om daar aan nog iets te verbeteren? In een volgend leven misschien...
    Het lied is hoorbaar geworden.

    Dat melancholieke, dat hoort bij het feestelijke. Als je drie dagen achter elkaar feest zijn juist ook de melancholieke uren van waarde. Die horen er helemaal bij.

    En ook die melancholieke kant zit in veel van mijn liedjes. Zou ik dan toch ook de blues maken? Maar dan een modernere versie. I woke up this mornin' kennen we wel langzamerhand. Alhoewel dat bij sommige feesten ook niet vanzelfsprekend is. Al associërend heb je weer een nieuw idee voor een lied.

    Fijn dat je hebt geluisterd.
    Vriendelijke groet, Gus
    Graag! Ik hou wel van dat melancholieke in muziek.
    Dus wat mij betreft, wacht ik al vol spanning op je nieuwe blues track

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top