Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11

    Standaard

    als ik het stroom van de pedalcase afgooi en de wah op de case plaats dan bromt die toch, wah op batterij of niet maakt niet zoveel uit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zit er in die case zelf geen voeding die stoort op de wah?
    Als je overal de stroom af gooit, en alleen gitaar, wah, versterker aansluit, kan ik me niet voorstellen dat je nog storing hebt?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dan is het dus geen voeding die roet in het eten gooit. Zou er een ground los zijn in de wah of zo? Iemand?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    vraag het de technische ondersteuning van Morley zelf eens? mijn ervaring met Morley (over een ander onderwerp dat wel) is dat ze snel reageren
    http://www.morleypedals.com/contactus.html
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  4. #14

    Standaard

    hallo heren bedankt voor het meedenken, ik Morley een email gestuurd.
    Het is dus een wah van een half jaar oud.
    het probleem komt van de electronica van het board volgens mij.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    vraag het de technische ondersteuning van Morley zelf eens? mijn ervaring met Morley (over een ander onderwerp dat wel) is dat ze snel reageren
    http://www.morleypedals.com/contactus.html

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    vraag het de technische ondersteuning van Morley zelf eens? mijn ervaring met Morley (over een ander onderwerp dat wel) is dat ze snel reageren
    http://www.morleypedals.com/contactus.html
    Antwoord van Morley
    Two things cause hum in the Bad Horsie 2. One is being to close to power strips and adapters. Second is using and adapter that is not a regulated 9v. In your case when the Bad Horsie is on the pedal board the inductor is picking up emf interference from the adapters and power strip and when you move the Bad Horsie of the board the noise clears up. The second thing is The Line 6 adapter may be causing additional noise you can determine this by plugging the Line 6 power into the pedal but move the pedal 15” away from board. If you still have hum then the Line 6 is affecting the optics. The Morley gas station and the Voodoo labs ISO 5 are good with the Bad Horsie and the Morley 9v 300mA REGULATED adapter is a btter choice for power as the 9volts is regulated and clean like a 9v battery.



    Best Regards,

    Scott

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Duidelijk!

    Het ding pikt dus brom óf door de lucht (omdat er iets op een interne spoel wordt geïnduceerd) óf via de voedingslijn (niet gestabliseerde voeding).

    Dit zijn 2 heel verschillende oorzaken en zijn heel makkelijk te onderzoeken.

    Als het namelijk over de voedingslijn meekomt, kun je het pedaal 100 meter verderop plaatsen maar dan zit de brom er nog steeds in omdat het over het snoer wordt meegestuurd.

    Als het via de lucht gaat is het uit elkaar plaatsen van storingsbron en pedaal al voldoende om het te laten verdwijnen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Ik zie op de pic 2 voedingsbronnen: 1 adapter EN de voeding van Warwick zelf. Een van beiden of beiden kunnen de oorzaak zijn.

    Mijn Fulltone wah pikt het strooiveld op van mijn voodoolab PP2. Zou niet moeten kunnen (allemaal kwaliteitsproducten) maar t gebeurt wel. Ik heb een ruim stuk blik tussen de PP2 en de pedaltrain (en dus onder de wah) en nergens last meer van.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik zie op de pic 2 voedingsbronnen: 1 adapter EN de voeding van Warwick zelf. Een van beiden of beiden kunnen de oorzaak zijn.

    Mijn Fulltone wah pikt het strooiveld op van mijn voodoolab PP2. Zou niet moeten kunnen (allemaal kwaliteitsproducten) maar t gebeurt wel. Ik heb een ruim stuk blik tussen de PP2 en de pedaltrain (en dus onder de wah) en nergens last meer van.

    Sure thing, heb jij wel nog een ruis bij het inschakelen van je wah?
    Ik heb ook een Voodoo PP2 plus en bij het inschakelen van mijn crybaby (gewoon t standard model) heb ik last van een ruis. Maakt niet uit waar ik hem neerzet.

    Brom heb k al kunnen elimineren.
    Want dat stuk blik werkt dat alleen tegen bromof ook tegen ruis.
    (het is overigens niet heel sturend maar ja, liever muisstil dan een ruis op de achtergrond ;p)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik zie op de pic 2 voedingsbronnen: 1 adapter EN de voeding van Warwick zelf. Een van beiden of beiden kunnen de oorzaak zijn.
    Nou, in dit geval niet, want:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spike67 Bekijk bericht
    als ik het stroom van de pedalcase afgooi en de wah op de case plaats dan bromt die toch, wah op batterij of niet maakt niet zoveel uit.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    En dan ook:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spike67 Bekijk bericht
    Ik heb de adapter eruit gehaald dat werd een klein beetje beter, de grote boosdoener is toch het case zelf ik heb nu de adapter eruit en de wah ook er naastgezet 30cm nu is het veel beter maarja daar koop je toch geen pedalcase voor.
    Dat duidt er toch op dat het instraling is.
    Ligt er misschien nog iets anders met een trafo o.i.d. in de buurt van die hele case? Verplaats de hele case eens met de spullen erin of heb je dat ook al geprobeerd?
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top