Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard Leah - Enter the Highlands (gitaar+productie)

    Hoi iedereen!

    Met trots presenteer ik het eerste voorproefje van het aankomende LEAH album; Kings & Queens.
    Deze track 'Enter the Highlands' is een van de meest proggy en 'out there' nummers van de plaat.
    Ik heb heel het album geproduceerd en gearrangeerd (bas/drum/gitaar partijen & aantal toetsen).
    Ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden!! Als jullie het tof vinden kunnen jullie de plaat pre-orderen op dezelfde pagina.

    http://leahmchenry.com/track/enter-the-highlands

    Cheers!!
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  2. #2

    Standaard

    Nightwish stijl. Cool.

    Zang had wat harder gemogen wat mij betreft.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Net of ik een Orphanage 2.0 hoor. Prettig, want dat was met afstand mijn favoriete Nederlandse metul act uit de nineties. Nog prettiger want Leah is bepaald een betere zangeres! Eerst wel de hele plaat luisteren voor ik em koop. Gaan jullie ook live?
    Mwa...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Heb t idee dat er onvoldoende 'jullie' is als ik de OP zo lees. Knap staaltje verder Timo. Je had overigens denk ik wel wat meer een metal sound moeten kiezen ipv en zware rock sound.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    @MichaelSS: Leah is een groot Enya fan en wil dan ook haar zang altijd laten drijven in de reverb. Consequentie is dat de zang minder hard lijkt en minder hard kan zonder de hele handel weg te drukken. Moeilijke balans! Dit nummer leunt wat meer op de instrumentatie, andere nummers wat meer op de zang.

    @beruk: Thanks man! Grappig, want Guus Eikens (het brein achter Orphanage) schrijft erg veel voor Delain. Ik heb voor deze plaat afentoe een Delain mindset opgezet, dus I guess it rubs off . Ben benieuwd wat je van de hele plaat gaat vinden!
    Handeltje gaat niet live, Leah houdt niet zo van touren.

    @Fusion: Haar voorgaande platen waren allemaal 'solo platen'. Dit eigenlijk ook, alleen heb ik hier een veel grotere hand in gehad dan in eerste instantie werd gedacht (door beiden). Wel leuk, dit is de eerste plaat die ik helemaal heb 'geproduceerd' (of gearrangeerd, hoe je het wilt noemen. Ik kreeg van Leah de zang en toetsen partijen en heb heel de tracks er omheen gebouwd).
    De gitaren zijn vrij bewust wat meer middy rock dan mid scooped metal. De hele plaat zweeft een beetje om metal en rock heen. Er gebeurt vaak echter zo veel dat ik liever voor een wat duidelijkere (meer rock) sound kies dan een onduidelijkere misschien iets brutere metal sound. Maar het is smaak! Ik zelf ben niet perse van de 'echte metul' sound. Mijn favoriete metal gitaarsound is misschien wel Periphery's eerste plaat, en dat heeft allemaal ook vrij veel midden. Thanks!
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    de zaaaaaaahaaaaang gaaaaaat veeeeeeeeel te traaaaaaaag.

    Het zei me niet zo veel - ik raakte niet geinsprireerd - ik volede de power niet. Er zaten wel wat momenten in dat ik dacht 'komt-ie dan toch?' - zoals de solo en een stukje heel hoge zang tegen het eind, maar nee het kabbelde allemaal gewoon door.

    Sorry...
    Marc
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    90 seconden samples van alle nummers op I-tunes!

    https://itun.es/ca/OBvo4
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Pas je wel op voor confetti-kanonnen op het podium?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Nieuwe track!

    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top