Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard advies gevraagd: Cort AD-880 NS of Fender CD-60CE als beginnersgitaar?

    Hoi ,

    Ik ben nieuw hier en ook slechts pas (terug) begonnen met gitaarspelen. Ik heb een Johnny Brook IB 252 cadeau gekregen en ben er niet helemaal tevreden van. VOlgens mijn leraar is er teveel ruimte tussen de snaren en de twaalfde fret, waardoor ik teveel druk moet uitoefenen en mijn vingers meer zeer doen dan normaal. Ik ben op zoek naar een andere budget-vriendelijke gitaar, en kwam uit op deze twee opties:

    - Cort AD-880 NS
    - Fender CD-60CE

    Enig advies is welkom. Zijn dit betere gitaren dan hetgeen ik nu heb? welke van de twee is eventueel beter?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Ik ken Johnny Brook gitaren niet..
    De gitaren zijn vergelijkbaar, redelijke beginners gitaren. Qua klank ben ik meer van de Cort.
    Ik zou mijn geld uitgeven aan een Yamaha F310. Naar mijn subjectieve mening krijg je met Yamaha gitaren meer waar voor je geld.
    Mwa...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Is dat probleem niet met een afstelbeurt te verhelpen dan?

    Je kunt wel een andere gitaar zo uit het schap kopen, maar daar zal hoogstwaarschijnlijk ook wel iets aan de afstelling moeten gebeuren voordat ze optimaal bespeelbaar is.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    127

    Standaard

    Ik ben ooit begonnen met zo'n Fender. Vond het een zeer stroeve gitaar, altijd pijn aan m'n vingers. Kramp in m'n handen. Maar heb het er wel op geleerd. En hij staat hier 20 jaar na dato nog steeds. Iets met mooi zijn en pijn lijden...
    Gibson Les Paul 1990, Wine Red, Fender 1951 Nocaster Customshop (2010 reissue, relic), Fender acoustisch, Samick strat, Marshall vs265

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ja, afstellen kan heel veel uitmaken. Vooral goedkopere gitaren staan vaak niet goed afgesteld want dat kost tijd en tijd=geld. Zoek eens een gitaarreparateur in de buurt die dat kan doen.

  6. #6

    Standaard

    als je voor de cort gaat zou ik op marktplaats kijken voor een cort earth 70e of een 100
    meestal staan die niet voor heel veel op mp
    ik heb zelf een cort earth 70e waarvan de actie zeer verrassend is ook volgens mijn gitaarleraar een goede koop per gitaar natuurlijk wel verschillend even testen wat bevalt ik heb verschillende getest en vond deze het makkelijkste spelen

    succes

  7. #7

    Standaard

    Er bestaan geen beginnersgitaren. Er zijn goede en slechte instrumenten. Je gevoel oren en ogen zijn de beste adviseurs. Merken en namen zijn bijzaak. Kleurtjes en glimmertjes ook.
    Succes.



    Sent from my iPod touch using Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top