Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Talking Na lange tijd recorden weer opgepikt, kritiek & feedback gevraagd

    Hoi forumleden,

    Voorheen was ik af en toe op dit forum actief, om mijn hobby te delen en beter te worden in het opnemen. Ivm werk is deze onbedoeld wat achter gebleven.

    Nu heb ik de draad weer opgepakt, en probeer ik weer rustig aan een plaatje op te nemen (puur voor de hobby, doe het voor de lol, niet voor commercieel succes ).

    Nu ben ik wel heel benieuwd wat andere oren hiervan vinden, zowel muzikaal als audio technisch.

    Alvast hartstikke bedankt!

    https://soundcloud.com/hugo-huijer/s...pse-of-silence

  2. #2

    Standaard

    Audiotechnisch gezien: De akoestische gitaar (het tokkelen voornamelijk) staat te zacht naar mijn mening, en het klinkt ook vrij dof/modderig. (daar zou ik wat tussen 200 en 800hz weghalen, en wat hoog/sparkel bij toevoegen).
    De balans tussen je zang en die "shimmerings" staat wel goed. Solo gitaar heeft ook een goed volume.
    De drum zou ik persoonlijk ook nog wel iets harder zitten, dat zou het nummer wel goed doen denk ik. Ik hoor wel een drumcomputer (Toontrack samples), dus dat hangt ervan af hoe dat in het hele nummer klinkt.
    Dat je zang een beetje een telefooneffect heeft is de bedoeling neem ik aan?

    Verder vindt ik het muzikaal een heerlijk relax stukje, alleen die "rise" die op 2:28 omhoog gaat vind ik een beetje raar/niet fijn klinken (dan is die toon/oplossing op 5:03 een stukje fijner).

  3. #3

    Standaard

    Super bedankt. Voor dit soort feedback kom ik naar fora!

    Wat betreft de Akoustische gitaar was ik het compleet met je eens. Ondertussen is die opnieuw opgenomen (andere methode) en ik vind hem een stuk beter klinken al. Ook heb ik de ambience/medolische klanken iets zachter gezet tijdens de intro. Ze bepalen nog steeds de sfeer zo (welke ik lekker vind), maar de akoustische gitaar staat nu wat meer voorop daardoor.

    Qua zang ga ik inderdaad nog stukjes overdoen, maar dit moet helaas wachten. Ik zal dit weekend een nieuwe mix proberen up te loaden.

    Bedankt alvast!

  4. #4

    Standaard

    Heb de draad opgepakt en wat feedback verwerkt!

    Nieuwe versie: https://soundcloud.com/hugo-huijer/s...e-of-silence-1

    Drums zijn wat gesaturized. Bass is wat getweaked. Ambience geluiden (vooral tijdens intro) hebben lager volume en zijn wat anders gemixed. De hele akoestische gitaar is opnieuw opgenomen ook.

    Ik vind het persoonlijk al een stuk verbeterd. Nog niet klaar natuurlijk, maar met deze feedback wordt het steeds beter denk ik!

    Bedankt en fijne kerstdagen

  5. #5

    Standaard

    Mooi nummer en de tweede versie is inderdaad een stuk beter.
    De zangstem zou ik met minder effect doen. Weet niet precies wat er op zit, maar het kan allemaal wel minder. Denk dat het een delay is, wat ik hoor. Reverb zou ook ietsje minder kunnen. Maar wel genoeg om het geheel een beetje 'dromerig' te houden.

    Als je meer commentaar wilt hebben, dan zou ik het in "sounds" posten, daar wordt meer naar gekeken, denk ik. (in ieder geval door mensen die zelf ook nummers posten)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6

    Standaard

    Het is een mooi, kabbelend, sferisch nummer Hugo! Doet me erg denken aan Pink Floyd , ben je daardoor geinspireerd?

    Op 4.08 vond ik leuk dat je even vanuit mineur naar majeur overstapte. Misschien was de solo daarna ook leuk geweest in majeur? Maar stoor je daar niet aan dat is maar mijn bescheiden mening.
    Hier en daar kreeg ik de indruk dat je solo's of melodiepartijen niet helemaal in de juiste toonsoort waren.
    Het einde zou ik iets korter gemaakt hebben ; vanaf 5.15 wegfaden.

    Complimenten voor de sfeer in het stuk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top