Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.266

    Standaard [NOOB] Boss GP-16 gebruiken met H&K Switchblade

    Lang verhaal, probeer het kort te houden.

    Sinds kort een Hughes and Kettner Switchblade met daarbij een footswitch. 7 pins midi dus phantom-power, ideaal !
    Switchblade is programmeerbaar, 4 kanalen en 128 presets.
    Ik wil graag een andere swiych met iets meer knoppen, Rocktron midimate is een goede optie maar lastig te vinden voor een leuke prijs.

    Nu kom ik een GP-16 tegen met een FC100 (jeugdsentiment). Kan ik die unit gebruiken om mijn kanalen / presets te switchen ?
    Dus dmv de FC100 patch 1 van de GP16 kiezen die dan vervolgens preset 1 van mijn Switchblade kiest. Ik laat dan de preset van de GP16 "leeg" qua FX, en moet ik dan in die GP16 preset iets meegeven waardoor de Switchblade het commando krijgt om zelf preset 1 (of 2 of 3 ...) te kiezen ??






  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Die FC100 kun je toch gewoon rechtstreeks aan je Switchblade hangen? Heb je de handleiding van de H&K al gelezen, daarin wordt het uitgelegd?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    De FC-100 kun je NIET rechtstreeks op je Switchblade (of welk midi-apparaat dan ook) aansluiten.
    Ten eerste komt de pin layout niet overeen, de pins bij midi zitten dichter op elkaar en ook verstuurt de FC-100 geen midi maar RRC, Roland's eigen protocol. Je kan de FC-100 alleen rechtstreeks aansluiten met tussenkomst van een Roland RMC-1, een converter die RRC omzet naar midi.
    Kijk achterin de manual van de GP-16 naar de midi implementation chart, hierop kun je zien of de GP-16 ook Program Change commando's verstuurt. Als dat het geval is, dan kun je de GP-16 (met de FC-100) i.c.m. je Switchblade gebruiken.

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Dat bedoelt hij ook niet denk ik. De gp16 heeft midi out, kan deze niet de versterker aansturen?
    Dus je kiest bank 1a en de gp8 seint dit via midi door naar de switchblade.
    Vriendelijke groet,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Is die FC 100 dan niet gewoon de grotere broer van de FC 50?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Dat bedoelt hij ook niet denk ik. De gp16 heeft midi out, kan deze niet de versterker aansturen?
    Dus je kiest bank 1a en de gp8 seint dit via midi door naar de switchblade.
    Misschien bedoelt FNaRK dat niet maar Rinze wel. Eén en ander is echt afhankelijk van of de GP-16 Program Changes zendt.
    Heb even in de Midi Implementation Chart van de GP-16 gekeken en hij zendt inderdaad PC's dus het zou moeten werken.

    Nee, de FC-100 is niet de grote broer van de FC-50. Sterker nog, de FC-50 kwam pas jaren na de FC-100.

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik had een GP8 maar dat was 23 jaar geleden LOL
    Vriendelijke groet,

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Ik had een GP8 maar dat was 23 jaar geleden LOL
    LOL
    ik weet het, oud en bejaard apparaat. Veel plezier van gehad vroeger
    En inderdaad: ik wil dat de GP16 aan mijn Switchblade doorgeeft dat 'ie moet wisselen van kanaal / preset. Die GP16 stuur ik dan toevalligerwijs aan met een FC100.





  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Kan wel zijn dat je iets meet latency hebt dan wanneer je een midiboard direct op je H&K aansluit.
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik snap het niet. Je wilt een FC100 + GP-16 puur gebruiken als Midi Foor Controller? Waarom koop je dan niet een FC-200 of een Behringer FCB-1010 - of elke andere echte Midi foot controller?

    Maar om je vraag te beantwoorden: Ja ik denk dat het wel gaat werken. Je kan de FC-100 op de GP-16 aansluiten. Er is een mogelijkheid om het selecteren van een Patch te koppelen aan het verzenden van een Midi Program Change (PC) op de GP-16. Zo te zien kan de Switchblade ook PC ontvangen om daarmee presets te schakelen.

    [2c]
    Marc
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top