Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Amp ! Micro voor klassieke gitaar

    Dag iedereen!

    Ik ben op zoek naar een goede (niet te duur ook) manier om mijn klassieke gitaar te versterken zonder dat ik er in moet boren of zo. Een micro die je er op kan klikken en af kan halen zou ideaal zijn maar ik heb hier geen kennis van. Iemand tips?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Als je echt een microfoon wilt zijn er wel mogelijkheden met b.v. de miniatuurmicrofoons van DPA. Erg goede microfoons, maar mogelijk vind je dat weer te duur.

    Ik heb wel eens een ander DPA miniatuurdingetje geprobeerd die je met een soort dubbelzijdig tape op de kast of brug kon plakken. Ook heb ik weleens iets gezien dat aan het klankgat hing en zo afneembaar was, geen idee welk merk dat is. De Schotse singer songwriter Dougie McLean gebruikt zoiets. Hier kun je vanaf 0:20 zien dat hij het aan het klankgat hangt:



    Hier op het forum heeft LaurentB dacht ik op een klassiekert iets was op de brug zit en er ook af kan.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ja, maar dat is een piëzo van Shadow. En ik moet zeggen dat vooral bij nylonsnarige gitaren piëzo-elementen nogal een compromis zijn, vooral in het laag.

  4. #4

    Standaard

    Alvast bedankt voor de tips! Ik zoek eigenlijk gewoon een (relatief) goedkope manier om mijn gitaar van tijd tot tijd eens te versterken. Het hoeft dus zeker niet van optimale kwaliteit te zijn.

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Zoals je in de youtube video gelijk hoort is een microfoon voor een gitaar erg gevoelig voor feedback. Direct na de mic erin hangt draait de geluidsman hem open en je hoort het laag rondzingen eventjes. Als je ergens gaat optreden zonder geluidsman zou ik het niet zo doen. Een element (piezo) is zoveel makkelijker.
    Vriendelijke groet,

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard






    is dit wat je bedoeld klik je eenvoudig in het klankgat,

    Met vr gr
    han

  7. #7

    Standaard

    Hoi Han!

    Zou ideaal zijn! Waar is dit te koop?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top