Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard Stratman70 - The Rock

    Weer eens een nummertje opgenomen.

    Intro: een pedaaltje voor de gitaar van Electro harmonix wat een Hammond moet voorstellen. Leuk speeltje.
    Het liedje: een hoop herrie van mezelf op een bestaand akkoordschema, een eigen draai aan gegeven.

    Reacties zijn erg welkom! Veel luisterplezier!

    https://soundcloud.com/stratman70/the-rock
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Deze is wat beter:

    https://www.youtube.com/watch?v=SRMfQUlCy5U

    Juiste EQ vinden blijft voor mij een probleem.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  3. #3

    Standaard

    Welcome back!
    Zat net een interview door Ischa Meijer te bekijken. Hij sprak met een van mijn helden. Je moet toch wel ballen hebben om als NL Jazz trompettist/contra bassist van je muziek kunnen leven. En Saskia Laroo flikt dat.

    Maar Ischa vraagt op een zeker moment wat de prerogatief is van gevoel. Ik heb de pest aan imponeertaal, maar Ischa niet. Die gaat nu boven verder zwammen met prerogatief. zo radicaal had voor mij ook niet gehoeven.

    Maar laat ik (dacht ik toen ik je 2e versie hoorde) nou toch eens die vraag aan jou voorleggen. Deel 1 had ik gisteren al gehoord en had me voorgenomen vandaag nog eens rustig te luisteren. En plotseling was er een tweeling.
    Met een tweeling zoek de 10 verschillen doen is leuker dan met de Donald Duck.

    Om nou uitgebreid de verschillen tussen jouw tweeling uit te dokteren...?
    Ik was eigenlijk best blij met de eerste.

    Zit er een rare knips rond 2'17"?
    Persoonlijk vind ik de eerste prettiger luisteren en mogelijk komt dat door de manier waarop de drums klinken.

    Om op Ischa terug te komen: Wat is de prerogatief van de tweede versie?
    Dat je te kennen geeft dat je met EQ worstelt (effe zeiken: Emotioneel quotiënt. Ehm....., welke smiley hoort hier) houdt vermoedelijk in dat je nu na de tweede nog steeds een beetje twijfelt. Misschien niet nu, maar na een paar keer terug luisteren wel weer.

    Als je nou weet dat, hoeveel versies je ook maakt, je tòch blijft twijfelen.....

    Als je nou vindt dat dat je zwakke kant is? Fuck dan die knopjes. Als dat belangrijk was geweest, dan had je een gitaar met 48 knoppen gehad. Mijn pa zou zeggen: een is genoeg, de uitknop. Maar wij weten wel beter hè?
    Goddelijk blijft het. Maar soms is één keer wel genoeg.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 14 november 2014 om 08:21

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    Weer eens een nummertje opgenomen.

    Intro: een pedaaltje voor de gitaar van Electro harmonix wat een Hammond moet voorstellen. Leuk speeltje.
    Het liedje: een hoop herrie van mezelf op een bestaand akkoordschema, een eigen draai aan gegeven.

    Reacties zijn erg welkom! Veel luisterplezier!
    Intro thema is verassend! Ik vond daarintegen de overgang naar het 'classic rock thema' wel wat jammer. Er is hier en daar wel wat aan te merken op de strakheid van je spel, maar dat zal je zelf vast ook wel gehoord hebben? Naast het intro is het nummer inhoudelijk niet echt verassend te noemen, maar ik kan me voorstellen dat het lekker is om over deze partijen te soleren en jammen :-)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Satriani meets Thin Lizzy, zoiets?
    Leuk om te doen denk ik, plezier hoor je er wel van af. Bij de 2e versie dacht ik, heeft ie dat dingetje bij 3.24 nou gefixed?
    Ik hou niet zo van het spierballen genre maar tis toch fijn gedaan hoor. Maar nou nooit meer die AM/G/F progressie gebruiken!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    @Duhsjaak, hahaha, zo leer ik weer eens wat bij. Nog nóóit van dat woord gehoord zelfs. Je hebt gelijk; eens moet je stoppen met aan knopjes draaien en knippen en plakken (ja, klopt van die knip). Het prerogatief van de tweede versie is er eigenlijk niet idd, want in de eerste versie zitten toch ook dingen die weer beter zijn (zoals idd misschien wel de drums).
    Hoe dan ook: bedankt voor het luisteren en je leerzame en altijd weer originele reactie!

    @The Lo Lands, ik ben het met je eens dat dit nummertje niet de originaliteitsprijs verdient qua verrassingen en zo, maar ik herken wel in andere reacties (niet op dit forum) de energie en plezier wat ik in het nummer heb gestopt en dat vind ik toch ook best belangrijk in muziek om terug te horen. Bedankt voor het luisteren en je reactie.

    @Pepe, dank je! Zo had ik het zelf nog niet bedacht, 'Satriani meets Thin Lizzy', maar ik begrijp wel gelijk wat je bedoelt en zie het zeker als compliment natuurlijk. Wat bedoel je precies bij 3.24? Ik hoor het namelijk zelf niet. Ennuh.. het was Bm/A/G, maar ik snap je punt haha! Thanks!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Best lekker hoor.

    Maar ik had nog even doorgeklikt op je YouTube filmpjes en vond je "cover" van Heart met Crazy on you.
    Jezus, wat een goed nummer is dat. Ik ben inderdaad een enorme fan van Heart.
    Alleen is het niet een cover denk ik, want je hebt alleen het begin gitaarspel zelf gedaan?


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    En 37 jaar later kunnen ze het nog steeds:


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    Best lekker hoor.

    Maar ik had nog even doorgeklikt op je YouTube filmpjes en vond je "cover" van Heart met Crazy on you.
    Jezus, wat een goed nummer is dat. Ik ben inderdaad een enorme fan van Heart.
    Alleen is het niet een cover denk ik, want je hebt alleen het begin gitaarspel zelf gedaan?
    Nee, niet alleen het begin gitaarspel, maar ook de partijen verder in het nummer en de solo.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top