Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard Op zoek naar een nieuwe brug pickup voor mijn strat

    Ik ben op zoek naar een nieuwe brugpickup voor mijn 62ri strat, momenteel zit er een tone zone in de brug maar ik ben niet helemaal tevreden. De bas is wat flubberig en hij klinkt wat dof. Als ik de 62ri vergelijk met mijn hw1 strat met een pearly gate in de brug prikt de hw1 stukken beter door de mix(soms iets te) en is hij veel strakker in het laag. De hw1 is van nature een stuk meer aanwezig in het hoog waar de 62ri een stuk mellower klinkt.

    Ik zoek een pickup die minder flubberig in het laag is dan de tonezone en wat meer door de mix prikt. Extreem door de mix heen prikken hoeft nou ook weer niet(hou niet zo van die schreeuwerige pickups). Pickup moet flink wat ballen hebben. Ik speel voornamelijk stoner dus de pickup moet overweg kunnen met bakken aan fuzz. Helaas ben ik beperkt tot een single coil size gezien ik geen gat wil zagen in mn strat. Single coils geen bezwaar zolang ze maar ballen hebben. Iemand ideeën?

    Waar ik zelf aan zat te denken:
    -super distortion
    -bare knuckle the sinner gezien het succes van de piledriver in mijn oude telecaster als ben ik bang dat de bas te veel gaat worden
    - sd pearly gates(al is die in single coil size allee via de custom shop te bestellen)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Je zou ook een BKP Trilogy kunnen overwegen. De Sinner klinkt idd bijna als een high output humbucker.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Maar eens kijken, nadeel van bare knuckles is dat ze 2dehands niet makkelijk te krijgen zijn. Wil vooral dat de pickup met een beetje overdrive lekker soepel klikt en niet schreeuwerig is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    SD quarter pound. flink wat power en strak. veel definitie en toch wat chime in het top end vanwege die dikke polepieces.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top