Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Gitaartje gemaakt van wat leuke bij elkaar gezochte onderdelen (vintage oud, duits?)

    Beste Mensen,

    maar eens een gitaartje gemaakt van wat onderdelen die ik nog rond had slingeren, de body en neck lagen op zolder (als paartje) De body heeft nog een of andere maffe (paars achtige) binding en de hals is dik en rond, zonder tuners of wat dan ook. iemand heeft dit arme ding ooit een keer lelijk geverfd en heeft ooit voor een deel in de brand gestaan, krassen overal, dikke deuken, maar, maar het werkt allemaal haha. leuke tremelo erop, die toevallig in het gat paste dat er al zat (de veer eronder) dus er heeft ook iets in deze zin op gezeten. pookknopje lijkt erg leuk bij het element. daarnaast is een nieuwe rollerbridge geplaatst en de tremelo is aardig goed bruikbaar en ontstemt niet zomaar (tis geen floyd natuurlijk)
    qua electronica stelt het niks voor: een of ander oud ceramisch element met weinig output en een jack output, ofwel, geen gezeur, inpluggen en spelen.
    slagplaat is gewoon simpel zwart, heeft wat relic gehad aangezien het anders voor geen meter bij de body past. ook op de kop is een wat grote trusrod cover gemaakt met de letters: HS.

    foto's :











    even een filmpje gemaakt voor 't idee, actie valt nog genoeg mee en intonatie is te doen met de nieuwere type rollerbridge!



    Laat maar horen wat jullie er van vinden, je moet er van houden, dat klopt haha. zal binnenkort in de verkoop gaan.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Vind hem erg cool en voor zover je dat kan zeggen van zo'n filmpje vind ik hem wel lekker klinken.

  3. #3

    Standaard

    Lekker 'ruw en ongepolijst' gitaartje...!
    Ben overigens ook wel een beetje nieuwsgierig naar die éénsnarige contraptie op de achtergrond van je eerste foto
    coverband 'Alle 13 '

  4. #4

    Standaard

    bedankt voor de leuke reacties, wat betreft die 1-snaar moet wel op t forum wat ergens staan, 1 snaar, gestemd in B (.160 snaar) alleen intonatie is net niet helemaal lekker, brug zou nog wat verder naar achter moeten. foto ervan:

    ik vind afwijkende instrumenten altijd interessant, ook om zelf te maken, na die 1 snaar heb ik ook nog een 3 snaar gemaakt wat ook hier op t forum is te vinden.

  5. #5

    Standaard

    ...was'm nog niet tegen gekomen. Tof ding...!
    coverband 'Alle 13 '

  6. #6

    Standaard

    leuk gitaartje, instant rock 'n roll!! Zo'n Kittyhawk heb ik ook nog trouwens ergens staan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Seasick steve eat your heart out!!
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    leuk gitaartje, instant rock 'n roll!! Zo'n Kittyhawk heb ik ook nog trouwens ergens staan.
    het blijven fijne versterkers voor hun drive, dan is dit ook nog de 120watter met een extra 2x12 eronder van 140 watt! dus gaat ook snoeihard haha.

    al klinkt het gitaartje toch beter op de carlsbro..

    bedankt voor de leuke reacties, ik ben ook al weer bezig met de volgende gitaar, waar een paar oude Jetzo elementen in komen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top