Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Wat speel ik hier?

  1. #1

    Standaard Wat speel ik hier?

    https://www.youtube.com/watch?v=IZV8...ature=youtu.be
    Heb een solo geïmproviseerd, backingtrack ingespeeld van het nummer "Wives And Girlfriends" van Willie Nelson en heb daar wat scales op los gelaten, nou weet ik dat het Pentatonic en Major zijn, maar ik heb geen idee wat voor modes ik speel en zou dat eigenlijk best wel willen weten.

    Een vriend van mij zei overigens dat het een soort van Carlos Santana meets Willie Nelson achtige solo is, maar dat hoor ik er zelf niet in terug, jullie wel?

  2. #2

    Standaard

    Je speelt gewoon majeur over C. Dat vul je aan met chromatische vulling. Chromatiek hoort niet in de modes, maar niet minder bruikbaar. Uitvoering is helaas wel erg brak.

    Je vriend bedoelt deze denk ik.


  3. #3

    Standaard

    Uitvoering brak? Qua phrasing bedoel je ?

  4. #4

    Standaard

    (even zonder eerst nog eens terug te luisteren) en timing, en intonatie. Je laatste filmpjes hiervoor toonden vooruitgang. Dit niet. Betekend niet dat die er niet is. Maar het is hier niet aan te merken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Gitaar.





    Ha.

    Ha.

    Ha.






  6. #6

    Standaard

    Tja, echt slecht is het niet. Echt goed is het ook niet.

    Je hoort hoop ik wel dat die gitaar niet goed is afgesteld? Noten worden duidelijk vals hoger op de hals.
    Probeer wat relaxter te spelen. Je speelt heel nerveus waardoor het een rommeltje wordt. Verder ben ik het eens met bovenstaande.

    Hoe lang oefen je op een nummer?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS Bekijk bericht
    Tja, echt slecht is het niet. Echt goed is het ook niet.

    Je hoort hoop ik wel dat die gitaar niet goed is afgesteld? Noten worden duidelijk vals hoger op de hals.
    Probeer wat relaxter te spelen. Je speelt heel nerveus waardoor het een rommeltje wordt. Verder ben ik het eens met bovenstaande.

    Hoe lang oefen je op een nummer?
    Dat hoor ik heel duidelijk ja, moet er eerst maar eens nieuwe tuners op knallen en nieuwe snaren, want intoneren is nu echt geen doen... Als ik hem op de tuner zuiver heb op de 12e én op de losse snaar, dan is hij vanaf fret 15 weer vals :')

    Ik oefende hier overigens niet op, is puur wat improvisatie...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top