Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    Ok, nog wat meer info, ik heb hem nog een keer aan gezet. In het begin gaat alles goed, maar ik heb de achterkant eens in de gaten gehouden, een van de twee eindbuizen zit ontzettend hard te gloeien, echt veel meer dan dat ik ooit een buis heb zien gloeien, ik denk dat daar ook die geur vandaan komt.

    Hoe zou dit komen? Ik hoorde tijdens het spelens soms wat rinkelen, misschien zit die andere eindbuis los, en wordt de ander daardoor overbelast?

    Ik heb nog geen tijd gehad om hem terug te brengen overigens

  2. #22
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.715

    Standaard

    't rinkelen kan ook je reverb tank zijn... als hij goed hard staat, kan 't wel 'ns een klein beetje mee gaan doen op bepaalde frequenties.

    Maar ga gewoon ff naar de winkel, joh.
    Dan zoeken ze gewoon uit wat 't is. Als 't niets is, neem je 'm weer mee... niets aan de hand. Als er wel wat is, valt 't gewoon onder garantie als dat ding nog zo nieuw is.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2002
    Locatie
    Wouwie
    Berichten
    145

    Standaard

    Als je een jaar lang gemiddeld een paar uur per dag speelt is dat echt superveel hoor. Dan mag je blij zijn als je eindbuizen een jaar meegaan. Licht er natuurlijk wel weer aan hoe hard je speelt.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josh.vandenberg
    Wat ook aan de hand kan zijn is dat er oxidatie in de buisvoeten zit.Heb ik ook gehad.Even eenbusje contact spray kopen en zowel de buizen alsook de buisvoeten goed inspuiten ,daarna n keer of 50 je buizen erin en eruit doen.Daarna proberen en een vreugdedansje maken of naar de fabrikant

    succes
    Sorry Josh maar dit is een slecht advies.
    Spuit nooit contactspray in een buisvoet of op een buis. Contactspray laat een residu (in dit geval een smeermiddel) achter wat bij hoge spanningen zorgt voor geleiding tussen de buispennen. In het ergste geval brandt na verloop van tijd je buisvoet uit.
    Buisvoeten reinig je met een residu-loos schoonmaakmiddel (bv flux reiniger).
    Het is ook niet handig om de buis er 50 maal in en uit te halen. Hierdoor raken de veercontacten van de buisvoet opgerekt wat weer slechte contacten oplevert.

    Het slijten van eindbuizen is niet alleen afhankelijk van hoeveel je speelt maar ook van het type eindversterker waarin ze zitten. Zo zal een buis in een klasse A eindtrap harder slijten dan in een klasse AB.
    Ook is de hoogte van de anode spanning een belangrijke slijtage factor.
    Daarnaast speelt de buis zelf ook een rol. Verschillende merken hebben een verschillende slijtage.

    Marc

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2003
    Locatie
    krimpen
    Berichten
    385

    Standaard

    je moet daarna inderdaad het vet eraf halen.VERGETEN TE VERMELDEN.Maar dit soort klachten worden veroorzaakt door een slechtere buisvoet als dat er vroeger gebruikt werd.Je moet geen contactspray op de buis spuiten.Maar ik heb dit advies gekregen van iemand die al 40 jaar buizenversterkers maakt en het werkt,dus nu jij.

    Klasse A slijt inderdaad wat sneller.Ik vind klasse A of A/B niet heel veel schelen,ikvind 't het verschil in levensduur echt niet waard

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josh.vandenberg
    je moet daarna inderdaad het vet eraf halen.VERGETEN TE VERMELDEN.Maar dit soort klachten worden veroorzaakt door een slechtere buisvoet als dat er vroeger gebruikt werd.Je moet geen contactspray op de buis spuiten.Maar ik heb dit advies gekregen van iemand die al 40 jaar buizenversterkers maakt en het werkt,dus nu jij.
    Hoe wil jij precies het vet (dat is het niet is, maar goed) eraf/eruit gaan halen?

    Dat iemand 40 jaar ervaring heeft met het maken van buizenversterkers zegt mij persoonlijk niets. Je kan 40 jaar iets verkeert doen.
    Ikzelf werk 15 jaar, deels professioneel, met instrument versterkers en weet wat voor gevolgen contactspray kan hebben in een buisvoet.

    En dat het werkt geloof ik best, je hebt tenslotte het vuil en aanslag verwijdert uit de buisvoetcontacten en daar is niets mis mee. Ik heb alleen moeite met het feit dat je hiervoor contactspray hebt gebruikt.
    Het had waarschijnlijk ook gewerkt als je de buis er 50 maal in en uit had gehaald maar dat is, zoals ik al eerder heb verteld ook niet de methode.

    Marc

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josh.vandenberg
    je moet daarna inderdaad het vet eraf halen.VERGETEN TE VERMELDEN.

    Knappe kerel die vet uit z'n buisvoet haalt.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2003
    Locatie
    krimpen
    Berichten
    385

    Standaard

    Knappe kerel die vet uit z'n buisvoet haalt.[/quote]

    Hahahahaha

    Geef me je versterker maar even,dan haal ik het vet er wel even uit,daarna maak ik ze wel dicht.MET EEN CONDOOM<HAHAHAHAHA

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top