Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat iets per definitie beter is als het nieuwer is, is volgens mij iets wat alleen bij computers opgaat, en zelfs daar maar ten dele.

    Ik heb de H9 nooit getest, maar wel de -Factor pedalen, en als ik er vanuit ga dat de H9 geluidskwalitatief hetzelfde is als de -Factor pedalen, dan legt de H9 het af tegen de Eclipse, en eerlijk gezegd, met een groter verschil dan ik van te voren dacht.
    Nieuwer hoeft inderdaad niet beter te zijn. Maar voor wat betreft tracking van harmonizers ga ik er altijd wel vanuit dat nieuwer beter is, de ontwikkelingen staan wat dat betreft niet stil. Kijk naar de tracking van de nieuwe EHX Pitchfork bijvoorbeeld, die is weer echt een stap verder dan Eventide of Axe fx. Qua tracking van de harmonizer vind ik in de H9 alleen de 'modern' stand goed. Bij andere standen wordt het te 'wobbelig'.

    In welk opzicht vind je de Eclipse als je hem vergelijkt met dezelfde effecten van de H9?

    Nadeel van die rackapparatuur is dat het moeilijker mee te nemen is. Een H9 stop je zo in koffertje erbij, zonder dat je weer een heel rack hoeft mee te slepen. Of je komt weer met die enorme racken aanzetten. En een Eclipse betekent ook weer een extra midi bord.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik heb de H9 nooit getest, maar wel de Timefactor en Pitchfactor gehad voor ik de Eclipse kocht, of eigenlijk weggedaan nadat ik de eclipse kocht. Als je van die shimmer sounds hebt, klinkt de eclipse wat "sappiger", met meer diepte, wat meer 3d klinkend, hetzelfde geldt voor delay, het is gewoon net iets meer. Waarschijnlijk een verschil dat je in bandverband niet hoort, maar thuis zeer duidelijk hoorbaar. De chorus sounds vind ik niks, net zo niks als bij de pedalen.
    Wat draagbaarheid heb je gelijk, de eclipse is echt zwaar voor een 1HE ding!
    Die pitchfork klinkt veelbelovend op de filmpjes die ik gehoord heb, maar deze heeft alleen pitchshifting en geen harmonising toch?
    Wat tracking betreft, vind ik Eventide niet heel super. Met de Eclipse heb ik het idee dat het wat beter gaat dan met de pitchfactor, omdat je in de settings aan kunt geven wat je laagste noot gaat zijn, en zolang je je daar dan aan houd gaat het goed genoeg, bij single notes. Maar vwb tracking vind ik de Boss PS-6 beter dan de Eventide pitchfactor en eclipse.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Die pitchfork klinkt veelbelovend op de filmpjes die ik gehoord heb, maar deze heeft alleen pitchshifting en geen harmonising toch?
    klopt, maar het ging me om de tracking en dan maakt het geen verschil harmonizing of pitch shifting.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #14

    Standaard

    Ik heb de Eventide Eclipse V4 inmiddels opgehaald en een paar avonden uitgeprobeerd. Er was wel wat extra afstelling van input en output volume levels nodig om een optimaal resultaat te verkrijgen maar het resultaat mag er zijn. De setup is nu als volgt:

    Gitaar -> Input Pedalpro Pre-Fx -> Lex Bos preamp -> Pedalpro Post-Fx -> Eventide Eclipse -> output

    Het mooie van de Vintage Revolution Pedalpro is dat hij zowel een seriële pre-loop heeft als een parallelle post-loop met mixer die ik per preset kan aanpassen qua levels en zelfs kan wegnemen uit de keten voor een optimaal signaal pad en zodoende voorkom je degradatie van je sound. Tevens kan ik per preset 2 midi apparaten schakelen om de presets van externe apparaten mee te schakelen. Ik kan naar wens alle apparaten (preamp, pedalpro of de eclipse) zelfs los van elkaar gebruiken. Perfecte combi dus. Well done Vintage Revolutions!!! Ik begrijp nog steeds niet dat er maar zo weinig mensen zijn die dit apparaat naar waarde weten te schatten...

    Afijn, hoe klinkt de Eventide? Eigenlijk precies zoals ik verwacht had. Veel uitgebreider qua algoritmes dan de H9 maar wel die kenmerkende hoge kwaliteit binnen de digitale effecten. Typische die Eventide kleuring en vooral goed aanvullend qua reverb/ambient effecten die dan heel mooi samengaan bij sommige presets van de Pedalpro.

    Ik moet zeggen dat de puurheid van de VR Pedalpro imo nog steeds superieur is (vooral bij de losse effecten zoals phaser, chorus, flanger, filters, compressor etc.) maar dat de ruimtelijke effecten van de Eclipse in combinatie met de flexibiliteit van de VR juist de veelzijdigheid van de totale setup op een hoger niveau brengen.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 13 november 2014 om 20:15

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    dus de H9 in de verkoop?
    wat vind je zelf van het verschil tussen de H9 en de Eclipse qua geluidskwaliteit van de effecten? (met name delays, reverbs en pitch shifter). Is het een wereld van verschil of is het marginaal?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Heb je misschien een foto?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik begrijp nog steeds niet dat er maar zo weinig mensen zijn die dit apparaat naar waarde weten te schatten...
    Tja, er zijn natuurlijk mensen die alleen maar pedals gebruiken en Racks links laten liggen - dat zijn er best veel denk ik. De rack-mensen zijn misschien meer gefocussed op modelling?

    Ik ben meer iemand die pedals links laat liggen
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  8. #18

    Standaard

    Volgens het Eventide forum is de Eclipse voorzien van een betere audio kwaliteit (info van Eventide zelf). Ik denk zelf dat de verschillen tussen de H9 en de Eclipse in kwaliteit marginaal zijn. De stompbox presets lijken i.i.g. redelijk op elkaar.

    Wel heeft de Eclipse een enorme bibliotheek aan complexere effect algoritmes aan boord die de H9 niet heeft en waarschijnlijk ook niet gaat krijgen. De algoritmes zijn zo uitgebreid dat 2 effecten in serie/parallel combinatie ook meer dan voldoende zijn. De effecten zijn dan ook overdonderend i.v.m. de eenvoud van de Pedalpro.

    Persoonlijk vind ik het nu een hele mooie combinatie die overigens ook extreem stil is qua noise.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 15 november 2014 om 17:05

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Bedankt voor de info! ondertussen begin ik de H9 steeds meer te waarderen. Hij is toch behoorlijk gebruikersvriendelijk, zeker met de software erbij. Ik kan de eenvoud van de algoritmes wel waarderen, zeker omdat de Axe fx effect ook behoorlijk ingewikkeld zijn qua aantal parameters. De H9 is iets meer plug en play. Live laat ik de laptop meelopen om wat effecten ter plekke te tweaken. Vandaag even mono voor mijn Axe fx gezet en dat werkte ook prima. Stereo erachter gaat ook, maar is iets meer 'gedoe' voor live. Je hebt snel wat presets in elkaar gezet en ik kan hem makkelijk meenemen en ook gebruiken voor mijn bas en sitar. Jammer dat hij weer een eigen adapter nodig heeft. Toch een blijvertje denk ik!

    Nog steeds wil ik een Eclipse wel eens ooit met eigen oren horen en op mijn gemak proberen, en nog liever een H8000.
    Laatst gewijzigd door apekop; 16 november 2014 om 02:15
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #20

    Standaard

    Ik denk zelf dat het er een beetje afhangt of je tevreden bent met de effecten uit de Axe-Fx. Veel beter gebruikersgemak dan de Exe-Edit zul je waarschijnlijk niet krijgen. De Eventide Eclipse is typisch zo'n apparaat waarmee je enorm kunt experimenteren maar waarvan de complexiteit je wel eens zou kunnen weerhouden (zeker gezien het feit dat geen luxe editor is zoals bij de Axe-Fx).

    Als ik een alles-in-1 oplossing voor podium of studio zou kiezen dan zou ik zeker voor de Axe-Fx II gaan want die komt aardig in de buurt van wat je nodig hebt. Maar voor thuis ligt de zaak genuanceerder en ben ik veel kritischer qua feel en puurheid van de sound. Wel denk ik dat de Eventide Eclipse voor mij goed genoeg is m.b.t. de heilige graal zoektochten. Samen met de Vintage Revolution en mijn buizen setups is het een geweldige mooie combinatie.

    De H9 is mijn toverdoos voor optredens samen met de Koch Pedaltone II. Simpel, compact, barebone maar perfect qua bediening en ik merk dat ik nu beter zoek naar een passend enkel effect in plaats van te stapelen zoals je dat vaak met een multi-effect doet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top