Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Wat zijn trouwens jouw favoriete H9 algoritmes? Ik wil er nog een paar bij kopen. Ik heb de meeste wel beluisterd, maar ik kan geen keuze maken.....
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #22

    Standaard

    Ik heb er inmiddels ook een paar bijgekocht: de classic Spring reverb, als delay addicted persoon natuurlijk de ModDelay, DuckDelay en BandDelay en uiteindelijk de RevModEcho voor wat combinatie effecten.

    De mooiste presets vind ik de reverb en de delays (vooral de tape en de vintage delay). Ik moet zeggen dat de presets zeer eenvoudig zijn te tweaken waarbij zowel cleane sounds als de imo mooiere retro sounds (denk aan wow, fluiter, hiss etc.) eenvoudig zijn te creëren.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 19 november 2014 om 23:22

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    ok, bedankt! de vintage en tape delay heb ik natuurlijk al omdat die er standaard bij zitten. Het zou fijn zijn om er nog iets bij te hebben waar ik een delay, chorus en evt. reverb kan combineren. Aangezien je maar 1 algoritme tegelijk kan gebruiken mis ik dat. Dus misschien dat de ModechoVerb dat wel kan. Ik vond verder de Reverse Reverb ook erg mooi en ook de MangledVerb, met zijn distortion reverbs, vond ik erg apart. Qua pitch shifting vind ik de quadravox wel interessant, maar ik weet niet of deze alleen maar diatonisch kan?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #24

    Standaard

    Ik moet helaas toegeven dat ik nooit speel met de harmonizer alhoewel dit misschien wel een selling feature is van Eventide. De reden voor aanschaf van zowel de H9 als de Eventide Eclipse is voor mij toch de enorme diepte van de effecten in mijn sounds. De galm alleen al is absoluut vergelijkbaar met mijn Lexicon Reflex, de delays zijn zo mooi m.b.t. de ingebouwde vintage modulaties en als je dan de complexere sounds hoort dan kom je in het sound-designer territorium terecht.

    Ik denk zelf dat deze 2 Eventide effect-apparaten echt een voorbeeld zijn van digitale diepte in effect kwaliteit zoals dat met de simpele processing multi-fx (Line6, Zoom etc.) eenvoudigweg niet bereikbaar is. Deze algoritmes zijn gewoon veel complexer en dat hoor je direct terug in de sound.

    De directe puurheid van analoge effecten uit mijn Vintage Revolution Pedalpro (wah, vibe, compressor, drive, boost, chorus etc.) i.c.m. de zeer complexe layered sounds van de Eventide Eclipse dekken voor mij het hele spectrum af. Ik gebruik ze zowel afzonderlijk of juist in combinatie. Soms gebruik ik zelfs alleen een mooie galm uit de Eventide i.c.m. de puurheid van de VR. Geweldig. Iedereen is van harte uitgenodigd om dit eens te beleven.

    Voor mij was het vooral een doel om zowel in pure essentie gitaar te kunnen spelen als het kunnen combineren met meer geavanceerde mogelijkheden die je bij high-end digitale effecten aantreft.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 23 november 2014 om 14:48

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    hmm, heb ik net een nieuwe H9 gekocht en twee extra algoritmes, wordt net het nieuws bekend gemaakt van de nieuwe H9 max met alle algoritmes voor zo'n 200$ meer. Als ik dat had geweten had ik even gewacht met mijn aanschaf van zowel de H9 als de extra algoritmes. Balen!!! Waarschijnlijk komt er wel een update die je kan kopen zodat je alle algoritmes hebt. Wel zuur voor degene die veel geld hebben uitgegeven aan algoritmes of degene (zoals ik) die net een nieuwe H9 hebben gekocht.

    Ook extra, nu 500 presets mogelijk i.p.v 100. Nu is het nog wachten op een nieuwe versie waarbij je twee of meer algoritmes kan combineren. Kwestie van tijd lijkt mij.

    http://www.guitarworld.com/alan-chap...stompbox-video
    Laatst gewijzigd door apekop; 26 november 2014 om 03:06
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top