Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1

    Standaard Familie uitbreiding ;-)

    Hoezo rack is dead, rack is back ;-)

    Na lang beraad heb ik besloten om mijn geliefde rack set bestaande uit een Lex Bos Superdrive, een Vintage Revolution Pedalpro, een Ernst Flieck 2x50W Traveller eindtrap en 2 Paul Lenders cabinets uit te breiden met een Eventide Eclipse V4. De Lexicon Reflex reverb gaat hiervoor het veld ruimen...

    Ik had al een tijdje een Eventide H9 als effect pedaal voor mijn podium setup en was enorm onder de indruk van de kwaliteit t.o.v. de andere digitale effecten die ik heb gehad. De enorme diepte van de reverbs, de variatie in delays (naast die prachtige BBD delay van de PP) en die fantastische harmonizer hebben wel de doorslag gegeven.

    Volgens mij heb ik nu de hoogst bereikbare kwaliteit met een analoog/digitaal hybride systeem. Wat rest er nog? Misschien ooit nog een buizen preamp met meer variatie zoals bijv. de Egnater M4.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 7 november 2014 om 22:14

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Goede aankoop! Ik gebruik de Eclipse (in combinatie met de pedalpro) nu anderhalf jaar, en dat ding is echt fantastisch. Daarvoor had ik een eventide timefactor + pitchfactor, maar de eclipse klinkt duidelijk beter (en ik vond de pedalen al goed).
    Maar, hoogste kwaliteit wil ik niet zeggen, je kunt altijd nog naar de echt dure Eventide apparaten kijken :-)

  3. #3

    Standaard

    Mooie setup hoor. Die Pedalpro is ook een echte blijver wat mij betreft.

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke (pre)amp je erbij hebt...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 8 november 2014 om 18:16

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik gebruik meestal mijn mesa roadster top, en afhankelijk van wat ik nodig denk te hebben gebruik ik soms een Soldano Decatone top, maar heb een voorkeur voor de mesa. Wil nog wat stereo's gaan doen, maar ben nog niks tegengekomen wat me zint, de mesa bevalt me super.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik had al een tijdje een Eventide H9 als effect pedaal voor mijn podium setup en was enorm onder de indruk van de kwaliteit t.o.v. de andere digitale effecten die ik heb gehad. De enorme diepte van de reverbs, de variatie in delays (naast die prachtige BBD delay van de PP) en die fantastische harmonizer hebben wel de doorslag gegeven.
    Tof! Ik heb sinds een week ook een H9 en vind met name de reverbs erg mooi. De delays ook wel. Eigenlijk vind ik met name de reverbs mooier dan die uit mijn Axe fx II. De harmonizer heeft wat meer body en klinkt ook wat strakker (alleen in de 'modern' stand), maar die van Axe Fx trackt akkoorden weer iets beter. De H9 algoritmes zijn ook wat meer plug 'n play, geen eindeloze parameters die je kan kiezen, maar gewoon de essentiële dingen. Groot nadeel van de H9 is dat er maar 1 algoritme tegelijk gebruikt kan worden. Ik mag hopen dat dat in een eventueel vernieuwde versie ooit nog veranderd wordt, want dat is toch wel een groot gemis. Wat dat betreft kun je hem weer niet vergelijken met de Axe fx die 100 keer meer mogelijkheden heeft qua virtuele routing en effect combinaties.

    Ben wel benieuwd hoe de algoritmes van de Eclipse zich verhouden tot die van de H9. Je zou verwachten dat de H9 beter is, aangezien hij nieuwer is dan de Eclipse.
    Laatst gewijzigd door apekop; 9 november 2014 om 01:18
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Je zou verwachten dat de H9 beter is, aangezien hij nieuwer is dan de Eclipse.
    Dat iets per definitie beter is als het nieuwer is, is volgens mij iets wat alleen bij computers opgaat, en zelfs daar maar ten dele.

    Ik heb de H9 nooit getest, maar wel de -Factor pedalen, en als ik er vanuit ga dat de H9 geluidskwalitatief hetzelfde is als de -Factor pedalen, dan legt de H9 het af tegen de Eclipse, en eerlijk gezegd, met een groter verschil dan ik van te voren dacht.
    Voor wat betreft de snelheid van wisselen tussen presets, dan zal de H9 met gemak winnen, en in gebruikersgemak ook.

  7. #7

    Standaard

    Ik vind modeling nog steeds ideaal als je zoekt naar een alles-in-een oplossing. Voor studio opnames zou ik er ook niet eens over nadenken. Modeling met bijv. een Axe-Fx is daar imo gewoon superieur.

    Maar ik heb ook gemerkt dat ik met mijn Pedaltone + H9 een behoorlijk goed alternatief kon verkrijgen waarbij met name de verbeterde feel voor de doorslag gaf. Zet daarnaast nog eens de eenvoudige bediening... De H9 heeft gewoon hele praktische sounds die bestaan uit mooie delays (vooral de vintage delay is mijn favoriet), heeft zeer goede reverbs maar ook de chorus is niet te versmaden. Veel presets geven een beetje zo'n déjà vu gevoel ;-) Een echte aanrader!

    Voor thuis ben ik kritischer ingesteld. Ik heb inmiddels een beetje de filosofie dat het zoeken naar goede losse componenten echt een veel beter eindresultaat kan geven. Absoluut een voorkeur voor stereo. Na veel uitproberen vond ik de Vintage Revolution Pedalpro voor de analoge effecten en die is gewoon fenomenaal goed. Ik ben ook erg tevreden met de Ernst Flieck 2x50W Traveller (EL34). Ik heb een Lex Bos preamp in de pre-loop van de Pedalpro. Ik zou graag wat meer classic sounds (o.a. Marshall JTM, Fender Twin/Deluxe etc.) erbij willen hebben in een preamp formaat (lees Egnater M4 ;--) vandaar mijn vraag wat jullie als amp gebruikten. De 2 Paul Lenders 2x12" kasten passen er ook goed bij. Een goede Haar stratocaster met Landeau elementen om het af te maken.

    In de stereo post-loop van de Pedalpro had ik tot nog toe een Lexicon Reflex met een mooie galm maar ik vond hem wel iets te eenzijdig. Vandaar dat ik een Eventide Eclipse V4 heb gekocht. Ik ga hem morgen ophalen dus ben enorm benieuwd.

    Als ik de algoritme lijst bekijk van de Eclipse i.v.t. de H9 dan zit er toch wel een enorm verschil in complexiteit van effecten (Naast het feit dat er 2 tegelijkertijd kunnen werken). Na wat huiswerk m.b.t. de mogelijke sounds, ben ik van plan om hem uiteindelijk met de volgende sound library uit te breiden:

    http://www.italodeangelis.com/it/eve...asp#audioclips
    Laatst gewijzigd door tnijland; 9 november 2014 om 12:05

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Gebruik je je Groove Tubes niet meer?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Mooie zet! Ik zit zelf toevallig in een strat retro periode en in die gedachte aan het kijken naar een Fender Twin. Maar de bulkyness staat me tegen. Zeg je nu dat een Egnater M4 daarbij in de buurt komt? Moet ik eens gaan bekijken dan!

    Ik heb nog steeds een TriAxis in de pre-loop van de Pedal Pro en een G-Force in de post-loop. Output naar een 2:90 met een Marshal 1936 2x12" closed cab.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  10. #10

    Standaard

    @D3nnis: De Groove Tube matcht wat minder goed met de Ernst Flieck. Hij komt beter tot zijn recht bij mijn andere eindtrap de Mesa Boogie 295. De Lex Bos is juist weer heel erg goed. Jammer dat Lex geen multi-preamps maakt.

    De Egnater M4 heb ik ooit gehad. Die klonk erg goed maar het was vooral de variatie in preamps die ik fijn vond. Hij had een SL marshall, Vox, Bassman, Twin/Deluxe, Recto noem maar op. Deze preamps worden overigens ook door Randall gemaakt en er zijn zelfs custom modules voor speciale amps. Je hebt alleen wel eerst een preamp chassis nodig. Maar dat modulair analoge karakter spreekt me enorm aan ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top