Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard van mijn akoestische Lowden gitaar krijg de onderste snaren E, B niet vast gestemd

    Het stemmen gaat moeizaam van de E en B snaar en soms blijft de G snaar ook niet staan,
    het stemmen gaat soms ook met tikken gepaard, en aan de hand van een tip heb ik ook grafietpoeder[potloodpoeder] toegepast,maar het helpt niet.

    Wat kan ik verder doen doen met de topkam?

    vr.gr. Hans

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Een heel fijn schuurpapiertje dubbelvouwen en voorzichtig in sleuf schuren en de druk op de zijkant van de sleuf uitoefenen. Dus niet op de onderkant, anders komt je snaar te laag. Ee paar haaltjes is meestal voldoende. Succes!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    bij de dikke snaren is de sleuf verbreden met schuurpapier niet altijd gemakkelijk. Beter de gepaste nutvijl maar die heb je vermoedelijk niet. wat ook kan, is met een stuk snaar van de dezelfde dikte heen en weer trekken in de sleuf, de windingen rond de snaar dienen als vijl. kan niet voor de dunne snaren uiteraard.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.bisselink25 Bekijk bericht
    Het stemmen gaat moeizaam van de E en B snaar en soms blijft de G snaar ook niet staan,
    het stemmen gaat soms ook met tikken gepaard, en aan de hand van een tip heb ik ook grafietpoeder[potloodpoeder] toegepast,maar het helpt niet.

    Wat kan ik verder doen doen met de topkam?

    vr.gr. Hans
    Nu wil ik niet heel vervelend zijn en het is echt goed bedoeld, maar je hebt een Lowden! Ik kan 'm niet betalen, dat is zeker, maar als je niet zeker weet wat je doet, breng 'm dan ff weg voor een beurtje. Bij een erkend hersteller weten ze wat ze doen, ws. een fix van een paar minuten, gelijk een afstelbeurtje erbij en je bent voor een paar tientjes klaar..

    Heb je er toevallig dikkere snaren opgezet? Dan is een beurtje sws. niet overbodig, ook om de intonatie weer op orde te brengen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de reactie,
    Dat met het schuurpapier had ik ook al een keer gedaan,maar misschien niet voldoende geschuurd in die sleufjes'
    dus dat ga ik nog een keer doen.
    Ik heb er geen andere dikte van snaren op gezet.

    vr.gr. Hans

  6. #6

    Standaard

    Ik heb er geen andere dikte van snaren opgezet

  7. #7

    Standaard

    bedankt voor de reactie

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top