Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.296

    Standaard Pickup voor akoestische gitaar

    Het piezo systeem in mijn akoestische gitaar is kapot (en klonk al niet geweldig om mee te beginnen) dus ik ben op zoek naar een goed klinkende pickup voor mijn akoestische gitaar (voornamelijk voor live, maar het liefst ook enigszins bruikbaar in de studio). Mijn gitaar heeft ook nog eens een driehoekig klankgat, dus ik vermoed dat ik m halverwege het begin van de nek en de brug zal moeten plaatsen, enig idee hoe groot het nadelig effect daarvan is (als het er is)?
    Budget is niet echt een probleem, maar als het effe kan wil ik het graag rond de 200 euro max houden, maar als het nodig is om meer uit te geven voor wat ik nodig heb dan is het ook ok. Suggesties?


  2. #2

    Standaard

    Is de shadow e-sonic2 niet iets?
    Zit op mijn epi EJ200 en is erg goed!
    Life is too short for lousy coffee.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    ik heb zelf piezozadels in mijn les paul gebouwd (graph tech) en dit in combinatie met een fishman aura pedaal klinkt het werkelijk geweldig

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.296

    Standaard

    Shadow e-sonic2 lijkt wel aardig maar daar is de pre-amp nodig, en doen moet ik in mn gitaar gaan zagen, dat doe ik liever niet.

    @big dooley, ben benieuwd hoe dat klinkt dan, ik heb namelijk nog nooit een piezo-systeem gehoord wat ik mooi vond klinken. Heb je toevallig wat audio ervan? Het liefst zonder effecten verder?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Als je niet wil zagen, maar wel een prima pre-amp wil met piezo, dan zou je voor ca. €160,- de Fishman matrix infinity kunnen overwegen!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimiDylan Bekijk bericht

    @big dooley, ben benieuwd hoe dat klinkt dan, ik heb namelijk nog nooit een piezo-systeem gehoord wat ik mooi vond klinken. Heb je toevallig wat audio ervan? Het liefst zonder effecten verder?
    heb zelf niks opgenomen hiermee... zo'n fishman pedaal werkt met imaging... komt erop neer, dat fishman bepaalde gitaar/microfooncombinaties digitaal "kopieert" en je piezosignaal hiermee inkleurd.... het effect hiervan is zeer goed waar te nemen... ik stond echt versteld hoe het een solidbody met piezo's transformeerde van dat typisch piezo klinische, naar zoiets levendigs...
    het is eigenlijk niet te omschrijven... je moet het zelf horen/voelen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top