Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 77 van 77
  1. #71

    Standaard

    schat zo'n 20 bpm sneller net te veel

    grappige is dat men altijd naar mr richards wijst als het om ritme gaat
    gezien z'n achtergrond denk ik meneer een perfecte timing heeft (had)
    net zo als z'n zang kwaliteiten denk dat hij veel beter kan/kon
    maar heroine/drank/een bassist waar je de pest aan heb doen volgens mij rare dingen met je timing

    maar nogmaals over "die" gitaristen
    geef ze een kans maar ze moeten wel willen
    ritme"gevoel" is is aan te leren
    Fijne motoriek/coordinatie niet of nauwelijks
    Laatst gewijzigd door dntfckwth me; 5 december 2014 om 19:46

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Een heel enkele keer werkt het dan op één of andere manier toch nog wel, maar dat zijn de echte lucky few die ergens een andere "X-factor" hebben.

    Begin voor de gein eens te luisteren bij 2'50'' en zet hem dan terug naar het begin...
    ik vind dat zeker bij rootsmuziek time een relatief begrip mag zijn. Je kan het als een alternatieve vorm van dynamiek zien. Er staat nergens geschreven dat een nummer zelfde time moet blijven houden. Mag natuurlijk niet zo zijn dat het enkel een gevolg is van niet in time kunnen spelen. Ben er tamelijk zeker van dat Tommy E bij bepaalde stukken live ook speling heeft op zijn time.

    Dit gezegd zijnde, heb es met een retegoeie (slaapkamer)muzikant gespeeld en dat was echt onmogelijk omdat hij zijn time liet afhangen van de moeilijkheidsgraad van de licks. Nooit rekening moeten houden met andere factoren dan zijn eigen voet. tja, dan houdt het op natuurlijk;

  3. #73

    Standaard

    zou um metronoom kado doen en zeggen zie je over 2maanden weer

  4. #74

    Standaard

    Het hoeft zeker niet altijd strak op de click. De groove die ontstaat tussen de verschillende instrumenten is wat dat betreft veel belangrijker. Dat moet kloppen. Je kunt muzikaal met de time spelen, maar vaker is het simpelweg een geval van time niet kunnen beheersen. Zelfde geldt voor de groove. Heel bewust net voor of achter de tel spelen is een stuk moeilijker dan het klinkt. De meeste muzikanten doen het één, of het ander, en dan altijd.

  5. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Het hoeft zeker niet altijd strak op de click. De groove die ontstaat tussen de verschillende instrumenten is wat dat betreft veel belangrijker. Dat moet kloppen. Je kunt muzikaal met de time spelen, maar vaker is het simpelweg een geval van time niet kunnen beheersen. Zelfde geldt voor de groove. Heel bewust net voor of achter de tel spelen is een stuk moeilijker dan het klinkt. De meeste muzikanten doen het één, of het ander, en dan altijd.
    dat bedoel ik ook niet en neem aan dat de meeste bands zonder oefenen
    maar vin het zonde dat 2 blijkbaar redelijk goede gitaristen worden "gedumpt" omdat ze geen maat kunnen houden
    terwijl dat probleem redelijk simple valt op te lossen

  6. #76
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Niet alles is op te lossen met een metronoom.

    De gitarist die ik bedoel had 8 jaar muziekles en kon solo zeer goed liedjes van blad afspelen. Zijn benadering was echter als een doorvoer machine en hij was niet muzikaal en toondoof. Hij speelde muziek zoals een robot, ongeschikt voor een band.
    Dit was voordat ik ging studeren want ik weet nu prima wat hij mankeerde.
    Vriendelijke groet,

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Een metronoom is niet zo belangrijk, je hebt meer aan een grote zak met licks. Chuck Berry's zijn altijd handig, je double stops, de BB Kings, wat Country bending, je pulls... het zijn de pivots waar je noten omheen legt. Ik verzamel ze nog steeds. Als ik een Youtube gitarist iets grappigs zie uithalen zoek ik dat even uit en wham bam thank you mam, in the pocket.
    Het alphabet snel kunnen opzeggen is leuk & aardig maar je vertelt er nog geen verhaal mee.

    Een metronoom is handig om te kijken of je timing wel goed zit, soms heb je daar geen goede kijk op.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top