Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kefding Bekijk bericht
    Een goede drummer is veel meer dan alleen een beatgenerator die pulsen op het juiste niveau op het juiste moment uitpoept. De drummer in kwestie demonstreert in bovenstaande stukjes dat hij bepaalde technieken, waaronder sommige rudimenten, kent en weet toe te passen. In het bijzonder genre-specifieke dingen. Omdat het eigen werk betreft neem ik aan dat hij voor een groot deel verantwoordelijk is voor het verzinnen van de drumpartijen, al dan niet in samenwerking met z'n bandmaten. Ik vind het creatief invullen van de drumpartijen vele malen belangrijker dan de daadwerkelijke uitvoering, alleen moet de uitvoering, zoals jij aangeeft, wel van een bepaald niveau zijn. Want dat is inderdaad de belangrijkste functie van een drummer.

    Om jouw metafoor te gebruiken: hij beheerst de borstcrawl goed, alleen eindigt hij in de baan naast hem. Of zoiets.
    Ik ken zat drummers die creatief zijn en leuke partijen verzinnen. Daar heb je niks aan als hij ze niet consistent kan uitvoeren. Net omdat een drummer geen pulse generator is dus. Als je buiten de baan gaat wordt je gewoon gediskwalificeerd ...

    Tijdens het creatief proces / schrijven van nummers is dat geen probleem, maar als alles al lang vast ligt...

    edit: dit alles omdat de muziek dus wel gewoon vet is, laten we dat niet uit het oog verliezen .

  2. #12

    Standaard

    Als dit mijn eerste eigen nummer was, zou ik m in een glazen kastje zetten en me verder geen zorgen maken.
    Misschien moeten we hier een draadje openen van het grote post je eerste eigen nummer topic of zo.

    Wedden dat de tranen van het lachen over je snuffie lopen van het lachen? Wel als je de mijne hoort.

    Hier vind ik beslist op punten het een en ander op te merken... Maar hé, eerste nummer right.

    Weet je trouwens dat ik pas heb leren zwemmen toen we kinderen kregen?
    Dit laatste bij wijze van (consistentie weet je wel) aan het zwemmers forum, waarmee ik maar weer vind dat de humor de wereld nog niet uit is. Ik zet het er maar even bij, want eindigen in de baan ernaast vind ik geniaal...
    Mijn dag is weer mooi.

    Aan TS nog maar even, lekker doorgaan gast! tKomtGoed.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Ben toch wel benieuwd wat je er op aan te merken hebt. Want we zijn wel van plan om er mee door te gaan en hem voorlopig in het repertoire te houden. Ik kan wel wat hebben hoor Ik zeg niet dat we er wat mee doen, maar kom maar op met je kritiek

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik ben voor zo'n draadje!

    Dit nummer vind ik ook vet trouwens .
    Ik zou als er nog eens minder lo fi opnames gemaakt gaan worden veel variëren in de plaats/aanwezigheid vd grunts. Dieplage grunts die meer begraven liggen in de gitaar en bas afgewisseld door minder brommerige aanwezige grunts boven de muziek. Dat zou het voor mij spannend houden in ieder geval.

    Wat betreft drummen: zolang de timing en consistentie van een drummer niet van abominabel niveau zijn, kunnen creativiteit/inventiviteit en dynamiek iemand echt wel een veel betere drummer maken. Het is ook niet zwart wit "strakke timing" "onstrakke timing".

    Hier en daar wat blastbeats zou deze stijl inderdaad wel intensiveren ja .

    Loeters,

    Merijn

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Ach, het hoeft misschien ook niet direct 'click-track-strak' te zijn voor deze stijl. Als je de eerste twee bolt thrower (halen wij ook wel wat inspiratie weg) albums beluistert dan is dat ook niet altijd geweldig qua drums. Maar daardoor is dat misschien wel zo'n tof album. Lekkere primitieve old school feel. Hoewel het bij ons nog wel een tikkeltje beter kan.

    En ik ben helemaal voor het afwisselen met grunts idee. En onze zanger heeft dat ook zeker in zijn mars dus dat zal wel goed komen. (Beetje Hypocrisy/Peter Tagtgren idee lijkt me wel tof, die wisselt ook zo lekker af)

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Het is ook niet zwart wit "strakke timing" "onstrakke timing".
    wat zit er tussen in dan? Discutabele timing? HAHAHA

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    wat zit er tussen in dan? Discutabele timing? HAHAHA
    Ik weet niet of je het vooral als grap bedoeld of ook nog serieus.. maar ja, een vet inventief ritme met een discutabele timing, of net aanvaardbare timing of iets anders tussenin zou ik al snel veel beter vinden dan een 100% strak basisritme.
    Natuurlijk is er een bepaalde minimumgrens waaraan timing/strakheid moet voldoen om creativiteit te kunnen laten horen, maar dit wil niet zeggen dat als een drummer niet 100% strak speelt, dat creativiteit dan onmogelijk dan wel irrelevant is.
    Dit is althans hoe ik er tegenaan kijk.

    Loeters,

    Merijn

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Ik weet niet of je het vooral als grap bedoeld of ook nog serieus.. maar ja, een vet inventief ritme met een discutabele timing, of net aanvaardbare timing of iets anders tussenin zou ik al snel veel beter vinden dan een 100% strak basisritme.
    Natuurlijk is er een bepaalde minimumgrens waaraan timing/strakheid moet voldoen om creativiteit te kunnen laten horen, maar dit wil niet zeggen dat als een drummer niet 100% strak speelt, dat creativiteit dan onmogelijk dan wel irrelevant is.
    Dit is althans hoe ik er tegenaan kijk.

    Loeters,

    Merijn
    Ha Merijn,

    Was serieus bedoeld, tot op bepaalde hoogte. strak is niet hetzelfde als een metronoom, trouwens. Maar inventiviteit zonder strakheid is een recept voor ellende IMHO. Ik heb meer respect voor een strakke ' simpele' drummer, dan iemand die goed is in 'bijzondere' ritmes, maar waar je bij elke fill moet gaan gokken waar de een gaat vallen. Goede drummers kunnen beide natuurlijk. Maar we heten niet allemaal Gavin (die gast van porcupine tree).

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Djent!!!! Chops!!!1!!!! Sbake!!!! &#€÷€♤♤●♤jdjeids

  10. #20

    Standaard

    Ken je het vlieg op de muur principe?
    Ik wou dat ik hier die vlieg op de muur was geweest.

    Als je me recht op de man af vraagt wat er dan aan mankeert, is dat de onderlinge samenhang tussen de musici.

    En misschien sla ik de plank op een vreselijk akelige manier mis, maar dat gok ik maar omdat ik die vlieg niet was.
    Of de drummer apestrak is of niet?
    Maar het scheelt gewoon als jullie goed naar elkaar kijken als jullie muziek maken. Ik vermoed dat jullie allemaal teveel in een eigen wereld hebben geprobeerd te overleven.
    En dan schuiven partijtjes op een rare manier langs elkaar heen.
    Dan krijgt de drummer de schuld. Misschien terecht...

    Ik kan je een NL opname van The Who laten horen waarin vanaf de eerste noot duidelijk is dat niet de drummer de zooi bijelkaar houdt, maar de bassist.

    Het kan dus totaal niet schelen wie die rol opeist, maar hij moet bijna dictatoriaal worden opgeëist. Want het gaat om het fundament van het geluid.

    Dat is wat ik jullie zou hebben toegeroepen bij het vierde nummer. Maar dit is nummer een. Dus who cares?
    Jij wel? Ik zou dit nummer in een glazen kastje zetten, en koesteren.
    Jaag jullie eigen geluid na.
    Mijn complimenten aan de drummer dat ie overeind probeert te blijven.
    Mijn complimenten aan jullie allemaal voor energie, moed en het idee dat de volle blaf erop moet.

    Luister veel naar de MC5, omdat dat een band was die geen enkel compromis sloot. Luister veel naar welke andere helden jullie hebben, maar vooral: luister heel goed naar elkaar.
    There, i've Saïd iT again. Met trema's en hoofdletters van the Apple Mafia.
    Lekker doorgaan, de band de eerste plaats, de ego'tjes pas op de tweede plaats en moet je eens kijken wat dit nog oplevert.......
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 7 november 2014 om 22:06

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top