Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard Heeft Martin ook gitaren met een bredere neck dan 43mm

    Hallo,

    Ik wil naast mijn Seagull een andere akoustische gitaar er bij kopen Ik zit te denken aan een martin Maar dan bij voorkeur met een iets breder neck dan de standaard 43mm.
    iemand een idee of die bestaan.

    Uit de diverse type benamingen wordt ik ook niet echt wijs maar daar ook wel een logische verklaring voor zijn.

    Of welk ander goed merk heeft een iets bredere hals.

    Ik heb op de site van Martin gekeken en dan waren ze allemaal die ik bekeek 43mm

    Op Mp staat er bijna bij geen enkele advertentie de neckbreedte.

    Bedankt voor een reactie

    Met vr gr

  2. #2

    Standaard

    Ik zie op de site van Martin best veel gitaren met een 1 3/4 inch hals. Maar wat voor model zoek je? Je zal die halsmaat vaker zien bij de kleinere fingerstyle modellen maar Martin heeft ook dreadnoughts met zo'n hals. Bijvoorbeeld de D-28 Authentic 1937 .
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Of welk ander goed merk heeft een iets bredere hals.
    Ik heb een Furch en een Larrivée, beide gitaren hebben een hals van 45 mm.

  4. #4

    Standaard

    Er is best veel te krijgen in 1 3/4" (45mm) , en zelfs nog breder als je naar de 12 fretters gaat met een 1 7/8" nut. D-28 heeft 1 11/16 en de nieuwe (sinds 2012) D-18 volgens mij 1 3/4". In de kleinere modellen (000 00, etc) kun je ook genoeg vinden met iets meer rui
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Ik zie op de site van Martin best veel gitaren met een 1 3/4 inch hals. Maar wat voor model zoek je? Je zal die halsmaat vaker zien bij de kleinere fingerstyle modellen maar Martin heeft ook dreadnoughts met zo'n hals. Bijvoorbeeld de D-28 Authentic 1937 .
    Die is me een beetje te goedkoop en ik heb liever dat er bij staat hoeveel mm want 1 3/4 = 44.5 Ik heb het al eens ondervonden toen ik de opgegeven "maat na ging meten het 44mm bleek te zijn.

    Het moet ook weer niet zo breed zijn als een klassieke gitaar want dat geeft (voor mij) te veel gewenning als je van de strat 43mm naar een klassieke gaat de overgang naar de Seagull dat is geen probleem.

    Op de vraag wat ik zoek geen klassiek model in ieder geval met stalen snaren en geen klein model met of korte hals en tot ca 2000.00€

    Mag meer maar mag ook minder e.v goede gebruikte is ook een overweging

    In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

    Ik ga eens googlen op de andere genoemde merken.

  6. #6

    Standaard

    Je hebt een PM.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    ik heb liever dat er bij staat hoeveel mm want 1 3/4 = 44.5 Ik heb het al eens ondervonden toen ik de opgegeven "maat na ging meten het 44mm bleek te zijn.
    Dan kun je alle amerikaanse websites wel vergeten. Ik heb juist de ervaring dat de fabrikant zelf wel de juiste waarde opgeeft terwijl veel Nederlandse (web)winkels er maar een slag naar slaan. Of soms gewoon de specificaties kopieren van een ander model.
    Maar gelijk heb je hoor: meten is weten.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  8. #8

    Standaard

    Zelf heb ik een Taylor GA4 en die heeft ook een bredere hals dan normaal - speelt heerlijk!
    Volgens de Taylor website is de neck ook maatje 1 3.4".

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top