Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard HNGD: Taylor GS Mini-e Koa '14 FLTD

    Howdy folks,

    Ik was vorige week bij de Taylor Road Show bij Eiland Muziek in Arnhem. Daar stond eenzelfde gitaar die ik daar voor het eerst probeerde. Helaas hoorde ik een dag later dat die al verkocht was. Ik ben deze week begonnen met bellen om er nog een te vinden. En ja hoor, Casa Benelly had er nog één, die ik maar héél snel ben gaan proberen (ook al woon ik in Eindhoven) en kopen. Ik ben een ontzettende fan van koa op gitaren, dus dit was mijn kans.

    Op de foto die ik kreeg leek ze niet geheel indrukwekkend, maar toen ik in de testcabine ging zitten waar Toon de Mini al voor me had neergezet, kon ik toch niet meteen beginnen met proberen omdat ze er toch echt ontzettend mooi uitzag.

    Goed, uurtje gespeeld, met capo, zonder capo, met plectrum, zonder plectrum. Hard, zacht. Zelfs drop-D wat verrassend lekker klonk. Pick-up getest en alles. Achteraf bleek dat ik de eerste was die erop speelde. De andere twee die hij had waren al verkocht en deze laatse kwam net uit de doos. Moest dus nog even warm worden warmgespeeld.

    Maar het was al snel duidelijk, dit moest mijn gitaar worden. Erg warme klank voor zo'n kleine kast. Goede projectie - vulde de hele ruimte met geluid. De (ES-T) pick-up is niets speciaals, maar doet precies wat je ervan verwacht.

    Op mijn andere (akoestische) Taylor (een 110ce uit '0 speel ik bijna altijd met een flink plectrum. Echter bij deze gitaar voelt het veel beter om gewoon met vingers te spelen, of het nu fingerstyle is of strummen. Beetje zoals wat Ed Sheeran doet.

    Ik was daarnaast verrast dat de Mini's standaard met medium (13-56) snaren geleverd worden, maar ik kan me nu ook niet voorstellen dat de gitaar even goed zal klinken met dunnere snaren. De gitaar speelt ontzettend fijn, ook met deze dikte snaren. Maar goed, mijn 110ce heeft ook altijd mediums gehad dus ik ben ook wel wat gewend ondertussen!

    Ik ben ontzettend blij.

    Uiteraard nog een dikke pluim voor Toon bij de Casa voor de uitstekende service!













    CZ
    Laatst gewijzigd door Cue Zephyr; 1 november 2014 om 12:34
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  2. #2

    Standaard

    Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar (hij of zij....klankgat dus een zij..) ziet er prachtig uit!
    En Casa Bennelly is een hele fijne winkel, met prachtige gitaren!
    Een heel fijn weekend, dat moet nu wel lukken.

    Groet Silvester

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Tja, gitaren zijn inderdaad een "zij", er komt onbeperkt geluid uit en zijn fijnbesnaard doch tot je haar beetpakt slecht gestemt.....

    Gaaf ding, lijkt me inderdaad lekker zo'n klein maar fijn gitaartje. Zie ik het nou goed dat de hals ook maar kort is? Dat zou de reden kunnen zijn voor de dikkere snaren want een kortere mensuur geeft minder snaarspanning dus dan werkt dikker beter.

    Wat de Koa betreft, ben ikzelf ook wel van onder de indruk, mijn maat heeft een Koa Takamine (een dure LTD versie), zit gewoon een prachtig geluid in en ziet er spectaculair uit. Zag een tijdje geleden een Koa Hummingbird, voor het eerst dat ik zo'n ding echt mooi vond. Vraag me eigenlijk af waarom het maar zo weinig gebruikt wordt?

  4. #4

    Standaard

    Mooie gitaar! Als iemand nog een ceder/koa zoekt... Shameless plug.. :-)

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...08-(ceder-koa)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Wat een plaatje, veel plezier met haar!

    Robin.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Heel erg mooi! Zal zeker goed klinken met Koa. Die wordt alleen maar mooier met een half jaar intensief spelen!
    Voor diegene die Koa mooi vinden , maar duur. Kijk eens naar Australian of blackwood als alternatief. Vaak minder getekend , maar klinkt nagenoeg hetzelfde.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7

    Standaard HNGD: Taylor GS Mini-e Koa '14 FLTD

    Ik was met een review bezig, maar ik heb de video tot op heden nog niet bewerkt.

    Ze staat nu al geruime tijd in EACGCD-stemming om een stukje muziek te liren. Klinkt erg lekker. Wel ben ik bang dat ik even terug moet als het weer zich stabiliseert en ze ruim is ingespeeld, de halshoek is niet helemaal juist.

    Ik had graag een cedar/koa gehad, ik heb die jaren terug een paar keer geprobeerd, maar heb het geld helaas niet.

    Koa mag overigens niet meer gekapt worden, dus het zou behoorlijk moeilijk worden om meer te gaan gebruiken. Het is dan uiteraard ook best duur. Hoe Taylor deze limited voor deze prijs op de markt heeft kunnen zetten, is mij daarom ook een raadsel.

    Eigenlijk vanaf het eerste moment dat ik koa op een akoestische gitaar had vond ik het geweldig. Nu is het verlangen dus even gestild totdat ik een koa-series kan betalen!

    ETA: Dan toch maar ff een video'tje op m'n iPhone, speciaal voor jullie!

    Laatst gewijzigd door Cue Zephyr; 6 december 2014 om 12:00
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top