Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Ik denk dat het fake is.
    ALLES IS VERKOCHT!

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    In beeld gebracht door "Bending reality".

    It makes you wonder...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Majmun Bekijk bericht
    Misschien is dat ook één van de redenen waarom het minder met Gibson gaat.

    Paul van PRS houdt echt van zijn gitaren en dat is misschien de reden dat die PRS-gitaren zo goed zijn. Beetje levensloos, maar zeer goede gitaren.

    Als Henry een echte player zou zijn, dan zou hij misschien meer om Gibson geven.
    Sorry, nee. Paul is (een van) de grootste geldwolf(en) die je je kan bedenken! Op de beurs gaat het alleen maar om 'kijk eens hoe MOOI het is en kijk eens hoe DUUR het is'. De gitaren spelen echt beroerd maar zien er schitterend uit. Vergelijk het met Fender en alle merken gelieerd aan Fender: je mag daar spelen op alles, hoe duur en exclusief het ook is. Nergens prijzen. Nergens afzettingen (behalve bij de Customshop, maar dat was dit jaar nieuw vergeleken bij voorgaande jaren). Nee, Paul was een gemiddelde gitaarbouwer met een briljant gevoel voor marketing. Wel eens op zijn allereerste gitaren gespeeld? Ik wel. Leuke dingen maar bij lange na niet zo briljant als je zou verwachten. Gewoon goeie marketing, that's all. Iemand als Jol Danzig, Frank Hartung, Hufschmidt... die jongens bouwen briljant en vol passie. En de kwaliteit... man man man.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Was jij vroeger geen "fan" van PRS ?

    Heb nog ergens een oude post van je gevonden op een vraag van mij ivm met een gibson sg :
    " bouwers als hamer en PRS leveren gitaren in dezelfde prijscategorie als gibson, en leveren stukken beter werk af. spijtig genoeg. gibson staat er om bekend om steekjes te laten vallen. het ging mis, ergens eind jaren 60 begin jaren 70 (norlin). en sindsdien is het niet heel veel beter geworden, zeker niet dankzij eigen innovatie, maar eerder omdat het MOEST omdat bouwers als dean zalinsky en paul reed smith en dol danzig gewoon betere shit bouwden, en het beter afwerkten, voor een gelijke zo niet lagere prijs"

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...highlight=mira

    Het is natuurlijk niet verboden van mening te veranderen....
    Laatst gewijzigd door denis.hermans; 31 oktober 2014 om 13:51

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Er staat niet dat hij fan is, maar hij maakt een vergelijk tussen de bouwkwaliteit vanGibson enerzijds en hamer en prs anderzijds. Er staat nergens dat hij fan is.
    Ook ik vind het plaatjes om te zien maar het spreekt me niet aan qua halsvorm en geluid.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Fan is misschien niet het grote woord maar in de eerste post uit 2011 wordt prs wel als kwaliteitsbouwer gelijkgesteld ("betere shit bouwden en beter afwerken" ) met enkele namen die in de recente post dan weer als veel beter dan prs zouden zijn, waarbij prs dan weer beroerde gitaren zou bouwen en de CEO een grote geldwolf...

    Ik vind dat toch twee tegengestelde opinies.

    Nogmaals dit is geen persoonlijke aanval, misschien zijn de omstandigheden gewijzigd of bepaalde inzichten veranderd. Hier mag dan enige duiding gegeven worden...
    Laatst gewijzigd door denis.hermans; 31 oktober 2014 om 14:48

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Ach, Orpheo heeft nu eenmaal regelmatig een wat voortschrijdender inzicht dan de gemiddelde persoon.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #18
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ach, niets is zo veranderlijk als de mening van Orphie
    Gezocht: Ibanez DE7

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    OK dan. I rest my case...

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Dat is allemaal wel zo, maar hij heeft in dit punt dezelfde ervaring als ik en vertelt die ook juist, maar wordt niet goed gelezen. De VROEGE PRS'en waren bepaald geen voorbeelden van stijfheid of goede bouwkwaliteit. In latere jaren zijn ze veel beter en vooral veel consistenter geworden, zeker in de jaren dat Gibson juist vrij wisselvallig was.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top