Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Vigilan Freeland stelt zich ff voor.

    Hoi,

    Ik ben een amateur zanger/liedjesschrijver die tijdens zijn midlife-crisis toch maar heeft besloten om meer werk te maken van zijn electrische gitaarspel. Mijn grootste passie is het schrijven van liedjes onder de naam van Vigilan Freeland. Inmiddels ben ik bezig om deze liedjes van mijn zolderkamer (homerecording) naar het podium te brengen. Dus MOET ik nu echt wat gaan doen aan mijn techniek. Dus vorig jaar een Taylor T5 gekocht, net een zootje stompboxes besteld (van Earthquaker Devices en van Pigtronix) en ben nu bezig om een amp uit te zoeken. Je weet wel, zo een die je kunt terugschakelen tussen 10 watt tot 1/2 watt en met een FX-loop (ik sta op het punt om een keuze te maken). En dan is mijn geld echt helemaal op..... haha!

    Ik heb me hier ingeschreven om kennis op te doen over gitaren, gitaarspelen en alles wat erbij hoort en misschien ben ik zelfs ook wel in staat om hier en daar zelf wat kennis te delen.

    Voor de nieuwsgierigen onder ons naar wat ik zo'n beetje aan liedjes heb geschreven:
    https://soundcloud.com/vigilan-freeland

    See you!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Welkom….waar een midlife criss al geen aanleiding voor kan zijn… anderen kopen Harley's. heb even je ballade en het nummer met briqz beluisterd.. vooralsnog vind ik (maar dat is persoonlijke smaak dus no offence) dat jouw stem beter in de ballad past dan bij het soort rock dat je met briqz hebt opgenomen. desalnietteplus Het nummer met briqz klint ook wel erg 'netjes' (leuk toch?? nette metal) nmm zeer geconcentreerd en beheerst ingespeeld maar ik hou zelf van wat meer 'rauwigheid' in het geluid. van verder commentaar onthoud ik mij want er zitten hier op het forum types met veel meer verstand van zaken dan ik….
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  3. #3

    Standaard

    MikeD, dank voor je feedback (om maar in gitaar termen te blijven)
    Grappig! Was ook de bedoeling met BriQZ. Altijd enigszins verfijnd gearrangeerde muziek met BriQZ gemaakt, maar dan wel in rockstijl gespeeld. Dat alles onder het mom van: "er zijn al zoveel rauwe hardrockers". Wellicht zou je het softrock kunnen noemen wat wij deden. BriQZ bestaat overigens niet meer. Wat mij betreft HELAAS! Maar ja, soms gaan dingen nu eenmaal zoals ze niet moeten gaan.
    Al een tijdje bezig met eigen muziekproject, waar inmiddels een cellist, drummer en multi-instumentalist bij betrokken zijn. Akoestische setlist zijn lieve en duistere ballads. De elektrische setlist waaraan we momenteel werken wordt steviger. Ik probeer ergens te gaan zitten tussen Midlake (melancholische folkrock) en Wovenhand (rauwe folkrock). Twee uitersten met folkrock als gezamenlijk ankerpunt.
    See you!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top