Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Erg is een groot woord. Het liefst heb ik het mooi rond, maar als het te veel moeite is blijft het gewoon zoals hij nu is.
    Snap ik. Maar soms kun je de aandacht van kleine fouten afleiden door elders een eye-catcher te creëren. Of maak het klankgat symmetrisch. Want denk maar niet dat al die mensen die hier en elders gitaren bouwen niet precies weten waar iets in hun eigen instrument fout gegaan is of niet helemaal perfect.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Ik bedoel idd de dikte van het blad stijn. Met een dikte van maar 3mm en dan een redelijk zachte houtsoort gaat dat schuren redelijk snel haha.
    Anyway het is gebeurd, dus nu even kijken of ik het ga herstellen of idd gewoon laat zitten. Het heeft ook wel weer iets bij zo een 'primitief' gitaartje.

    De gitaar in kwestie met het klankgat in kwestie (en let niet op mijn schitterende lijmverbinding binnenin, tuitje van de lijmfles was wat kapot dus er zit wat overvloedig veel.....)



    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Ik vind hem fraai!!
    Groet,
    Arne

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    als de bebalking het toelaat, kun je er een komma van maken (ipv van een punt nu) en 'm ook zo noemen

  5. #15

    Standaard

    Als je het gat toch perfect rond wil, dan zou ik een freesmodel maken in wat mdf of multiplex. Een langwerpig model, zodat je het goed kunt vastzetten -met een paar spanschroeven- op de kant waar de brug komt. Zo houdt de bovenfrees genoeg plaats over om haar werk te doen.
    Klein freesje gebruiken (6 - 8 mm) en freesbeweging maken in tegenwijzerzin, dan moet het lukken zonder happen of brokken.


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Waarom maak je niet een soort van 'overlay rosette'. Daarmee maskeer je de huidige vorm en je verstevigd het klankgat dat uiteindelijk sowieso het zwakste deel is in de constructie.

    Groet,
    Arne

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Nou het is gelukt hoor. Eerst ben ik maar naar de bouwmarkt gegaan voor een nieuwe en ,vooral belangrijk, scherpe gatenzaag. Eerst een gat geboord in een plaat mdf die ik had liggen. Deze met dubbelzijdig tape op de body geplakt en vervolgens het begin met de hand de gatenzaag erin gesneden. Toen de toplaag voorzien was van zaagsnede het spul in de kolomboor gezet en rustig doorgeboord.
    Een perfect gaat van 62mm ipv 60mm. Daarna licht geschuurd met een fijne korrel (hetgeen wat de vorige keer fout gegaan was).

    Nu nog het gitaartje afwerken. Allemaal bedankt voor de tips in ieder geval!
    En voor de mensen die het eindresultaat willen zien, dat komt t.z.t. in dit topic terecht: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...stpakket/page3
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top