Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard Marshall Valvestate 100V/Model 8100

    Mijn broer wou graag een versterker om thuis wat te kunnen pielen op een gitaar die ik 'm gegeven heb. Mijn eerste versterker was een Valvestate 8100, en toevallig was er 1 in de buurt te koop.

    Alle potmeters zijn gaar/kapot, clean kanaal doet niets, laag van boost kanaal doet niets en je moet de mster op een specifieke stand zetten anders valt hij uit.

    Er zitten heel slappe blauw plastic pots in, die uit elkaar vallen als je ernaar kijkt. Ook zitten er stereo pots in die bedraad zijn als mono. Ik gok dat ze er maar in gooiden wat de toevallig op voorraad hadden?





    Ook had hij een flinke voedingsbrom. Dat bleek niet zo heel moeilijk te vinden:



    Ik moest toch nog wat voor mijn MIG60 bestellen, dus er zijn nu ook nieuwe pots en een paar nieuwe elco's onderweg. Ondanks deze kosten zijn het echt heel gave versterkers voor weinig geld!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik gok dat ze er maar in gooiden wat de toevallig op voorraad hadden?
    Denk eens wat groter. Dan zou je snappen dat bovenstaande opmerking in de categorie onzin zit. Geen enkele fabrikant baseert z'n productie op z'n magazijnvoorraad.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3

    Standaard

    Ik vermoed dat de TS eerder bedoelde dat ze de amps bouwden met de onderdelen ze voor andere modellen ook al kochten en zodoende extra grootschalig in konden kopen. Dat zou mij niets verbazen hoor.

  4. #4

    Standaard

    Mij wel. Dingen die je ook in andere modellen gebruikt heb je niet "toevallig" op voorraad.

    Daarna, en meer OT, snap ik persoonlijk geen enkele fabrikant die die gare Piher kutpots gebruikt(e). Zal wel zijn omdat het lange tijd, samen met Radiohm, zo ongeveer het enige was wat normaal (lees: Aantallen, bereikbaarheid/communicatie met fabrikant en prijs) in Europa te krijgen was...
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Ik betwijfel sterk of dit de originele potmeters zijn. Ik neig eerder naar een hobbyist die inhoudelijk niet er gehinderd werd door kennis......
    Nico


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    volgens mij ook niet origineel, zo ziet een Valvestate er van binnen uit (zo herinner ik me 'm ook, heb er in de 90ies zelf één gehad):



    Laatst gewijzigd door Little Jay; 26 oktober 2014 om 10:55
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Ik betwijfel sterk of dit de originele potmeters zijn. Ik neig eerder naar een hobbyist die inhoudelijk niet er gehinderd werd door kennis......
    Nu ik in het daglicht de solderingen goed kan zien, zie ik dat die van de pots inderdaad net een andere kleur zijn! Net als de diodebrug en de jack van de footswitch. Wel allemaal netjes gesoldeerd, maar jammer van de plastic k*tpots

    Edit: ze worden trouwens allemaal vervangen door Alpha 16mm's, ook degene die het "nu nog" doen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Lijkt het maar zo of zitten die blauwe dingen ook helemaal niet mechanisch aan het subfront vast
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Oude pots zijn er uit; voedingselco's doorgemeten en opnieuw vastgezet: ditmaal ook mechanisch door de pootjes om te buigen. Print rondom de elco's zag er nog piekfijn uit.




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Lijkt het maar zo of zitten die blauwe dingen ook helemaal niet mechanisch aan het subfront vast
    Nope: pot > subfront > ring > front > moer. Geen idee of dat origineel is.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard



    Alles werkt weer!

    Alleen steken de pots net iets te ver uit ... afzagen dan maar?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top