Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard The Carrousel of Life - F.R.O.

    Hallo daar, een nieuw projekkie, Carrousel of Life, waarin ik eigenlijk vrij van grenzen muziek wil maken. Dus niet alleen maar metal, of alleen maar dubstep etc, maar alles wat in me opkomt. Er zal ook veel zgn. 'genre hopping' binnen 1 nummer geschieden.

    Hier een eerste track, genaamd F.R.O. Ik hoop dat jullie t kunnen waarderen. Het is nogal alternatief

    https://soundcloud.com/carrouse-de-vie/f-r-o

  2. #2

    Standaard

    Verrassend rustig nummer. Vind het niet echt alternatief. Eerder een goed doordacht stukkie.
    Mooie dingetjes erin die het interessant genoeg maken om het nog eens te gaan beluisteren.
    Leuk projekt om meer van dit in een ander nummer te stoppen. Een ander nummer dat meer metal of 'dubstep' heeft.
    (ken alleen de quickstep, dus dubstep zal er naast liggen, denk ik ?)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik heb het idee dat er "betere pauzes" in moeten om de dramatiek te versterken..... Verder lekkere film muziek....

    Als je in een "daw" werkt kijk dan eens naar "tempo-mappen" ... Dan kun je aan elk stukje een tempo toe wijzen... Je zou dus alles 100 bpm kunnen houden maar twee of 3 pauzes in een andere tijd waardoor je de dramatiek kan vergroten...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #4

    Standaard

    Ja, OK, met wat goede wil ben ik meertalig.
    Maar er zijn ook grensgevallen. Een taal die ik beheers, als de ander de beschaving en het geduld op kan brengen om rustig te praten.
    En geduldig te luisteren.
    En soms merk je dn dat twee glazen rode wijn die taal ineens wel binnen je bereik brengen.

    Die ervaring heb ik hier ook. En nog nooit in die mate gehad. Een prettige mate van vervreemding? Is dat een goede omschrijving van wat dit met mij doet? Na de vierde keer luisteren zou ik er bijna in geloven.

    Nou nog een glaasje of twee rood, en ik ben helemaal senang.
    Dàt is waar en eerlijk vakmanschap: mij laten geloven dat iets zo logisch en vanzelfsprekend is, dat ik het ook zou kunnen.
    Nog even en ik geloof er zelf ook in...

    In t kort: geen idee of ik de details en finesses helemaal begrijp, maar wat een avontuurlijke soundscape.
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik reageer nu alleen nog op een laptopspeakerluistersessie. Dit in verband met drukte (dit is al SOG).
    Qua opbouw is hij in ieder geval mooi geworden! Het einde vanaf het geroezemoes vind ik het leukst. Stereotype goor Frans, gheghe. Ik haat Frans, dus dit geeft het voor mij een lekker vaag ongemakkelijk sfeertje. Het einde klinkt ook echt als een geflipte draaimolen.

    Waar staat F.R.O. voor?

    Verder vind ik het leuk dat je nu ook eens genre-stempels helemaal loslaat, waar je eerder er juist naar één streefde. Dat moedig ik aan (hierbij dus ).

    Later meer.

    Loeters,

    Merijn

  6. #6

    Standaard

    Ha! Stom hè, maar na 21 jaar in de Bijlmer te hebben gewoond/gewerkt las ik F.R.O. gewoon als fro.
    En hoofd met een mooie afro. Die gelukkig weer steeds vaker te zien zijn.

    Pas nu Cage (geen luiigheid, maar een hoofdknik in de richting van die andere meester) de vraag stelt, zie ik de puntjes.
    Ook ik ben benieuwd dus.
    Alhoewel, een goeie fro is nooit weg.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7

    Standaard

    Ik word er net fijntjes op gewezen dat fro ook in zwang is als aanduiding voor de toef. Het benedenbos dus.
    Ahhhhhh....... Lachen hoor.

    Laat ik nou net op 10 oktober onder 'je eigen songteksten' in off topic een ode aan de toef hebben geplaatst?

    Na aalglad gewaxte gleufjes
    Heb ik een tegoedbon
    Voor schaduwrijke plekjes
    Kronkelpaden tot de bron

    (Als ik het nog uit mijn hoofd weet. Ach, who cares)
    Leve de toef, de juiste pluk op de juiste plek, en leve de fro.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 27 oktober 2014 om 19:55 Reden: gefaxte = gewaxte. Zal ze leren die apple maffia

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Dank allen voor de leuke reacties

    @Ernest01: verbaast me dat je dit niet alternatief vindt hehe. Wat voor soort muziek luister je doorgaans dan?

    @muziekschuur: er zijn 2 dingen die ik achteraf anders had willen doen. Één is het feit dat ik opeens onbedoelde pitch wheel heb op de synth van 02:09 tot 02:14. Geen idee waar die vandaan komt, maar hoorde t pas toen ik als mp3 in Soundcloud had staan. BALEN! Het tweede is dat ik een hele korte pauze had gewild tussen t 'Franse stukje' en t laatste freaky hardcore stuk.

    @Gus: blij dat je m leuk vindt Ik had ook op n ander forum al aangegeven dat je m t beste met n glas wijn kunt beluisteren hehe.

    @Cagerman: complimenten uit uw hoek zijn zeggen me veel. Jij bent toch wel één van de weinigen hier die zich ook met het meer experimentelere inlaat en vaak diverse genres mixt etc. Ik ben benieuwd wat je er van vindt als je t op echte speakers geluisterd hebt!

    Enneh, F.R.O. is de afkorting van de werktitel: Fantômas rip-off hehe....
    Laatst gewijzigd door Fusion; 27 oktober 2014 om 17:23

  9. #9

    Standaard

    Leuk! Ik hou wel van een beetje afwisseling. Dat franse stukje werkt erg op de lachspieren.

    Wat bedoel je trouwens met dat onbedoelde pitchwheel geluid? Had het helemaal niet omhoog moeten sliden of had het gelijkmatiger gemoeten?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    In dat stuk eigenlijk alleen maar héél langzaam 1 noot omhoog. Weet niet wat er is gebeurd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top