Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Midi thru en ook out gebruiken van de JMP1 op hetzelfde effectapparaat

    Mijn setup:

    JMP-1, GP-100 en FC-200

    Probleemstelling:
    Met de FC-200 ga ik in de midi in van de JMP-1 en vanuit de mid-out naar de GP-100. Het voordeel is dat nu zowel met het pedaal en de patchknop de hele set schakeld. Maar nu doet het expressie pedaal niet van de FC-200. Gebruik ik nu de midi-thru van de JMP-1 dan schakeld de set wel met de FC-200 maar niet met de patchknop met moet ik zowel op de JMP-1 als de GP-100 van preset wisselen. In mijn kamer heb ik hetpedaal eigenlijk nooit aangesloten en ligt mooi opgeborgen. De GP-100 geeft geen midi door vanuit patchknop dus dat is de oplossing ook niet.

    Mogelijke oplossing??:
    Is het mogelijk om vanuit zowel de thru als de out naar de midi in van de GP-100 te gaan? De GP100 krijgt dan vanuit het pedaal de midi out als de thru en via de JMP-1 via out. Het mapping in de JMP-1 moet dan wel iets aangepast worden want deze begint met 00 ipv 01. (maar dat heb ik al gedaan)

    Kan dit technisch? Feitelijk stuurt dan de thru als out vanuit de jmp-1 hetzelfde signaal door en als ik mijn expressie gebruik komt deze via de thru?

    Voordat ik een kabel doorknip kan het geen kwaad om eerst even te vagen ;-)

    Gr. Mark
    Laatst gewijzigd door mkootstra; 25 oktober 2014 om 16:37 Reden: notificatie

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Je wilt het pedaal van de FC-200 laten werken, terwijl je het thuis niet gebruikt...!?

    Simpel: als je de FC-200 niet gebruikt (thuis) gebruik je de midi out van de JMP-1.
    Als je het pedaal wel gebruikt (oefenen/optreden) gebruik je de midi thru van de JMP-1.

    Je kan ook kijken of je een pocket merger kan vinden...

    [2c]
    Marc
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Je wilt het pedaal van de FC-200 laten werken, terwijl je het thuis niet gebruikt...!?

    Simpel: als je de FC-200 niet gebruikt (thuis) gebruik je de midi out van de JMP-1.
    Als je het pedaal wel gebruikt (oefenen/optreden) gebruik je de midi thru van de JMP-1.

    Je kan ook kijken of je een pocket merger kan vinden...

    [2c]
    Marc
    Voor de volledigheid, ik heb een 4HE case met daarin 7 apparaten. Dus kabels wisselen kan niet...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Dan is een 19" case met afneembare achterkant ook een idee ;-)

    Zoals ik dus zei: De Anatek PocKet Merge -of elke andere MIDI merger die 2 of meer ingangen 'mergt' kan je dan helpen.
    Als je er eentje kan vinden. Ik zie op marktplaats soms wel 8 MIDI-In mergers (19") voorbij komen voor een paar tientjes (zelf er net eentje gekocht)...

    Nog iets om op te letten als je mapt: De GP-100 gaat zowel de output van de JMP-1 zien als de output van de FC-200. Ik weet niet wat de JMP-1 uitstuurt als daar een PC-mapping gebruikt. Het gevaar is dat de GP-100 een PC-1 van de FC-200 krijgt EN een (gemapte) PC-2 van de JMP-1...

    Dit kan je nu al even testen (voordat je een midi merger gaat aanschaffen). Als dit een issue is, zou het betekenen dat je geen mapping in de JMP-1 kan gebruiken.

    M.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  5. #5

    Standaard

    Mijn case heeft voor en achterbevestigingen hangt vol met apparatuur dus een afneembare achterkant heb ik al ;-)

    Ik zal me eens verdiepen in het schema van een merger. Ben benieuwd wat het verschil is tussen zo'n apparaat en het domweg aan elkaar knopen van aders van een midikabels.

    De JMP-1 kan zowel de inkomende als uitgaande pc remappen dus dit zou wel goed moeten komen.

    Ik ben in ieder geval iets verder want mergers kende ik niet ;-)

    Gr. Mark

  6. #6

    Standaard

    Ik heb gekeken maar ik weet het niet of dit de oplossing is...

    wat is wil is het volgende

    FC-200 ------> JMP-1 in ------> JMP-1 out --------------> GP-100 in
    JMP-1 thru -------------> GP-100 in

    Als ik dus een pc met de FC-200 geeft gaat deze via de JMP door zowel de out als thru naar de GP-100en een CC (zwelpedaal) gaat altijd via de jmp-1 thru. Als ik de schema's van de mergers zo lees dan gaat dit nog niet lukken want deze lijken mij een ander doel te hebben.

    Gr. Mark
    Laatst gewijzigd door mkootstra; 26 oktober 2014 om 13:41

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Het aan elkaar knopen van midi draden zou ik zeker niet doen - zo is de MIDI connectie niet bedoeld (technisch verhaal). Grote kans dat je ' 'kortsluiting' maakt wanneer de 1tjes en 0letjes van de MIDI Out en Thru niet exact hetzelfde zijn (op hetzelfde moment).

    Welke 'schemas' lees je dan?
    Ik denk (nog steeds) dat een merger zeker gaat werken...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Het aan elkaar knopen van midi draden zou ik zeker niet doen - zo is de MIDI connectie niet bedoeld (technisch verhaal). Grote kans dat je ' 'kortsluiting' maakt wanneer de 1tjes en 0letjes van de MIDI Out en Thru niet exact hetzelfde zijn (op hetzelfde moment).

    Welke 'schemas' lees je dan?
    Ik denk (nog steeds) dat een merger zeker gaat werken...
    Schema's op google "midi merger schema" en komen er een aantal te voorschijn.

    Dat met die kortsluiting klinkt wel aannemelijk... het is een fractie van tijd en thru lijkt mij sneller te gaan dan out... (kan dit een defect veroorzaken of alleen een tijdelijke storing zonder dat er apparatuur kapot gaat.

    Ik zie dat die mergers van meer apparaten naar één gaan. Dan nog zit ik met het probleem van die twee situaties van als ik die merger voor de GP-100 zet dan kan ik de JMP-1 dan niet aanstuur met het pedaal.

    Maar misschien wil ik wel iets van technisch onmogelijk is.... en moet ik maar gewoon altijd het pedaal neerleggen... Ook geen grote moeite maar dit was echt a wish to have
    Laatst gewijzigd door mkootstra; 26 oktober 2014 om 13:50

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Volgens mij maak je het moeilijker dan het hoeft te zijn.

    FC-200 (out) -> JMP-1 (in)
    JMP-1 (out) -> Merger (in1)
    JMP-1 (thru) -> Merger (in2)
    Merger (out) -> GP-100 (in)
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Volgens mij maak je het moeilijker dan het hoeft te zijn.

    FC-200 (out) -> JMP-1 (in)
    JMP-1 (out) -> Merger (in1)
    JMP-1 (thru) -> Merger (in2)
    Merger (out) -> GP-100 (in)
    Dit is wel hetzelfde als het schema van mijn post van 12:55 maar zie dat dit niet goed weergegeven is. Als een merger dit kan ga ik hier een naar op zoek. Het moet wel een heel klein boxje zijn ivm de ruimte

    Dit zou er een moeten zijn:
    http://www.ebay.com/itm/Midi-Solutio...item1e9339157a

    Bedankt tot zover

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top