Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    29 november 2013
    Locatie
    Gent
    Berichten
    58

    Standaard Volgorde pedalen pedalboard, zit ik als leek juist?

    Ik ben bezig mijn zoon zijn pedalboard aan het vervolledigen.
    Ik heb een schema gemaakt hoe ze volgens mij moeten staan, ik had graag jullie opmerkingen gehad in verband met de volgorde.

    alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...de-van-pedalen

    Daar staat alles in wat je wilt weten!

    Suc6!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Wat jij het beste vind klinken is de beste volgorde

    Maar ik zou zeggen dat het er zo prima opstaat. Misschien nog experimenteren met de locatie van de verschillende drive tegen over elkaar. Zeker als je vaak meerdere drive pedalen aan hebt staan.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Maar ik zou zeggen dat het er zo prima opstaat. Misschien nog experimenteren met de locatie van de verschillende drive tegen over elkaar.
    Ja, inderdaad, persoonlijk zou ik de drive met de minste gain over het algemeen als eerste willen, maar zie dat ook heel vaak anders, dus smaak.
    Verder staat de delay zo mooi na de noise gate dus daar is alvast over nagedacht!
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 25 oktober 2014 om 22:28

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ja, zitten een paar dingen in die anders kunnen maar niet hoeven. Het hangt altijd af van hoe het klinkt en samenwerkt met de specifieke gitaar en amp. Phaser kan na de wah, vóór de afdeling oversturing. Compressor kan vroeg, maar ook laat in de keten, afhankelijk van of je 'm meer als limiter gebruikt of als compressor. Meer compressie vóór een MXR Metal of Big Muff lijkt me op voorhand wat minder zinnig, maar ik weet natuurlijk niet of die comp alleen voor clean gebruikt wordt.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    29 november 2013
    Locatie
    Gent
    Berichten
    58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ja, zitten een paar dingen in die anders kunnen maar niet hoeven. Het hangt altijd af van hoe het klinkt en samenwerkt met de specifieke gitaar en amp. Phaser kan na de wah, vóór de afdeling oversturing. Compressor kan vroeg, maar ook laat in de keten, afhankelijk van of je 'm meer als limiter gebruikt of als compressor. Meer compressie vóór een MXR Metal of Big Muff lijkt me op voorhand wat minder zinnig, maar ik weet natuurlijk niet of die comp alleen voor clean gebruikt wordt.
    De compressor wordt niet gebruikt met distorion.
    Heb hier wel al een en ander gelezen , ook op andere fora maar het blijft een moeilijke oefening om alles in een juiste volgorde te krijgen.

  7. #7

    Standaard

    Om te beginnen zou ik persoonlijk de tuner helemaal vooraan in de keten zetten om het duidelijkste signaal te krijgen. Zo hoef je ook niet je effecten uit te zetten als je even snel je gitaar te checken.


    [edit: laat maar, ik keek verkeerd. Zit al vooraan.]
    Laatst gewijzigd door yavin; 28 oktober 2014 om 13:15
    coverband 'Alle 13 '

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Big muff is toch een fuzz? Die zou ik als eerste willen.... Dan pas een lichte dist, daarna een metal.... Maar da's misschien oude rock... En voor metal wil je de zware oversturing kleuren... Dan lijkt me deze opstelling goed.... Alle aux fx zou ik na de oversturing doen (reverb, chorus, phase).

    Mijn ervaring is dat dit een zwaar onding als pedalboard wordt zo... Dus kies voor lichte materialen om het in op te bergen...


    http://www.bax-shop.nl/lichtsturing-...FZQZtAodqhQAlQ

    Dit werkt... Met een plaat erin... Maar ik vind het dan toch nog een heel ding....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Ik was erg benieuwd waar jullie een univibe plaatsen. Vooral t.o.v. overdrive, compressor en wah

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2009
    Locatie
    Terneuzen
    Berichten
    140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phx Bekijk bericht
    Ik was erg benieuwd waar jullie een univibe plaatsen. Vooral t.o.v. overdrive, compressor en wah
    Ik zet hem altijd voor de compressor/drives en achter de wah Mijn ervaring, voor de drives heb je echt dat ouderwetse knauwende Hendrix/Trower geluid, na de drives ben je dat kwijt en klinkt het eigenlijk meer als een gewone chorus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top