Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: bouwpakket

  1. #1

    Standaard bouwpakket

    hoi ik heb een bouwpakket van harley benton gevonden: http://www.thomann.de/nl/harley_bent...it_lpstyle.htm
    kan iemand mij vertellen of dit een goeie kit is en wat voor lak je nodig hebt?
    alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Voor €89 ??? Daar heb ik mijn twijfels over of dat een "goeie kit" kan zijn.
    Misschien als oefenen projectje als dit je eerste zelfbouw is. Dan weet je voor weinig geld of gitaarbouw iets voor je is en krijg je wat ervaring met bouwen.

    Je 2de kit wordt dan al een stuk beter.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2011
    Locatie
    ameland
    Berichten
    155

    Standaard

    ik heb ook zo'n kit....een sg.
    Lachen toch, kun je voor max 89 euri aan verkloten, en als je je best doet wordt ie nog mooi ook.
    Nadeel is dan wel dat je een mooie gitaar hebt van bedenkelijke kwaliteit...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2012
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    195

    Standaard

    Ik zou als ik jou was even op ww.gitarre-bestellen.de kijken en daar een kit weghalen. Kost iets meer, maar dat verschil merk je echt!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    [QUOTE=grizzly;3115977]Voor €89 ??? Daar heb ik mijn twijfels over of dat een "goeie kit" kan zijn.
    QUOTE]

    Een prijs zegt geen ene moer over de kwaliteit, net zo goed als een duurdere gitaar niet beter is dan een goedkopere. Anders mag je dat bouwpakket van mij wel kopen voor 2000 euro..... Ik zou hem gewoon kopen en als hij niet goed klinkt er andere elementen inzitten.
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Ik zou ook ff op www.gitarre-bestellen.de kijken! Daar heb ik oa een LP junior van die ook echt mee het podium op kan! Ik heb daar alleen de tuners van vervangen. Die voelden een beetje ielig...maar

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Hi Jan,

    Ik kan deels met je meegaan.
    Prijs zegt niet PER DEFINITIE die ene moer over kwaliteit, maar het is wel een redelijk goede indicatie.
    Zekerheid is het echter niet.

    De KANS is wel erg groot dat het gitaarpakketje bij de LIDL van €45,00 een mindere kwaliteit heeft als de gemiddelde gitaar die in de winkel staat voor bijvoorbeeld €1000,00.

    Als iemand dus echt, zoals hij zelf zegt, een "goede" kit zoekt zou ik niet niet direct durven iemand aan te raden om de goedkoopste van de goedkoopste te zoeken en dan vertellen dat het goed is. Maar, dat is slechts mijn advies.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Sluit me bij Grizzly aan. Ps, met alleen elementen vervangen ben je er waarschijnlijk niet. Voor die prijs zullen de tuners, pots, switch en weet ik veel wat allemaal ook niet heel veel soeps zijn.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Ik zou ook ff op www.gitarre-bestellen.de kijken! Daar heb ik oa een LP junior van die ook echt mee het podium op kan! Ik heb daar alleen de tuners van vervangen. Die voelden een beetje ielig...maar
    Dit is een goede tip. Mooie pakketten.

    Anders kan j ook nog aliexpress.com bekijken. Los van de replicas verkopen ze daar ook veel pakketen en kan je zelfs kiezen of je bv een 1 piece mahoganybody met een dikke flame top wil. Kost geen drol daar. Zal me niets verbazen als gitarrebestellen daar Ook gewoon zijn spul vandaan haalt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top