Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31

Discussie: Advies :)

  1. #21

    Standaard

    is dit wat?

    http://www.bax-shop.nl/gitaarverster...ntent=default2

    Ziet er schattig en klein uit

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jannnus Bekijk bericht
    zou eens naar ibanessen gaan kijken
    dunne snelle (makkelijk bespeelbare ) nekken
    Sluit ik me bij aan. Maar vooral veel proberen. Snaardikte is ook van invloed.
    Mwa...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Sluit ik me bij aan. Maar vooral veel proberen. Snaardikte is ook van invloed.

    Eerder afstelling van de topkam, hals en snaarhoogte. Een goed afgestelde gitaar met 0.011" kan net zo soepel spelen, of beter, dan een gedrocht met 0.010".


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #24

    Standaard

    als je alleen thuis speelt of een "zacht bandje"

    voor den amp
    een bugera g5 + cabje

    erg veel bang voor den buck

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    ik zit met een autoimmuun ziekte die ook op mijn gewrichten slaat. Hierdoor verkrampen mijn gewrichten/vingers.
    Bummer. Ik heb al mijn hele leven psoriasis. Dat kan op den duur in de gewrichten slaan. Dan is het einde oefening. Sterkte gewenst.

    We moeten wel onderscheid maken tussen platte brede nekken (ibanez) en smalle nekjes. Schaallengte is weer wat anders.

    Fender/Squier doet echt zijn best op 24 inch gebied, dit i.t.t. "Ibbie" en "Gibbie".

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Nu je "gitaar kan spelen" zullen je handen wel weten wat je zoekt. Ik loop een gitaarzaak binnen en dan voel ik eigenlijk zonder op het model te letten aan de halzen.... Twee rondjes later en je hebt er 4 over.... En dan naar prijs en uiterlijk kijken.... Dik kans dat daar 1 winnaar tussen zit.

    Kijk ook eens bij de Jackson en Charvel modellen.... Daar zitten ook goede halzen tussen.... En qua versterker.... Kijk eens bij de Laney Cub10 en 12R. Klein, draagbaar, maar voldoende vermogen voor een band.

    http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/-...FUT4wgode4UAVQ

    De 12R heeft een 1 watt input.... Ideaal voor thuis... En met 15 watt luid genoeg voor een bandje...

    En.... qua speelstijl.... Als je geen accoorden kan pakken... Luister eens naar BB King... Melodie lijnen zijn ook belangrijk....

    Je kan ook een SX Telecaster ofzo kopen.... En dan een paar schuurpapiertjes.... Een middagje in de zon, de hals van de body af (laten) halen en gewoon wat schuren totdat het "goed" voelt.....

    Of, iets meer uitgeven en zoiets:
    http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/G...GIT0000003-004

    En daarmee naar een luthier met de vraag hem zo af te stellen dat hij heel licht speelt. Met 008 snaren erop speelt het heel licht....

    Heb je eigenlijk veel zin in een Gibson.... Probeer dan deze:

    http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/G...GIT0029874-000

    Dat is een klassieke vrouwengitaar waar elke rocker ook graag mee gezien wil worden.... Samen met een Laney 12R past dat prima in je budget.... Kan er waarschijnlijk ook nog een koffer uit... En omdat dit top materiaal is zal het ook veel makkelijker spelen..... Setje 009 en 008 erbij en kun je zelf kiezen wat fijn is....
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 27 oktober 2014 om 14:37
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Lieve schat, ik wil niet lullig gaan doen en zo is het dan ook zeker niet bedoeld, maar met jouw aandoening is het echt niet per definitie beter om een gitaar te nemen met een kleinere hals. Je hebt een probleem en dat probleem gaat niet over door alleen maar even een gitaar uit te zoeken met een snel halsje. Problemen hoef je natuurlijk ook niet op te zoeken. Zo zou ik in jouw geval absoluut kiezen voor het gebruik van dunne snaren. Maar verwacht geen wonderen van een gitaar met een kortere mensuur, of een plattere hals. Heel veel succes gewenst.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Op een strandje langs de Waal
    Berichten
    3.948

    Standaard

    Ik heb zelf ook vrij kleine handen, en ik vind een dikkere hals juist prettiger spelen. Met een wat dikkere hals is je hand wat meer "open". Met een dunnere hals moet ik voor mijn gevoel meer knijpen. Of zo.

    Als je er voor jezelf al uit bent dat een kleinere hals beter speelt, dan zoek vooral een gitaar met een kleinere hals. Maar ik zou er niet bij voorbaat van uit gaan dat omdat je kleinere (en wat lastige) handen hebt een kleine hals beter is voor je.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quink Bekijk bericht
    Ik heb zelf ook vrij kleine handen, en ik vind een dikkere hals juist prettiger spelen. Met een wat dikkere hals is je hand wat meer "open". Met een dunnere hals moet ik voor mijn gevoel meer knijpen. Of zo.

    Als je er voor jezelf al uit bent dat een kleinere hals beter speelt, dan zoek vooral een gitaar met een kleinere hals. Maar ik zou er niet bij voorbaat van uit gaan dat omdat je kleinere (en wat lastige) handen hebt een kleine hals beter is voor je.

    +1
    Hier ook geen kolenschoppen, maar krijg kramp op links bij te slanke hals. Voor mij is een handje vol comfortabeler.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #30

    Standaard

    Hi M
    Van jouw ziekte en de gevolgen daarvan weet ik totaal niks en denk dus niet dat ik het daarover heb.

    Probeer eens een maand of twee rood vlees te mijden. Als het op twee poten loopt of vis lijken daarop geen invloed te hebben, maar veel soorten vlees hebben een afval product in kristalijne vorm, die zich een aantal dagen in je gewrichten ophoopt.
    Ander trucje is een lekker soepele spons onder de warme kraan of de douche vol laten lopen en die dan heel rustig uitknijpen. Niet hard knijpen.
    Actie: Je handen en vingers raken goed doorbloed door het warme water, gewrichtjes goed gesmeerd en afvalstoffen goed afgevoerd.

    Weet natuurlijk niet of dat bij jou zou helpen, maar alle beetjes helpen wel natuurlijk.
    Veel succes met zoeken en veel plezier met spelen.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top