Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Strap Locks

  1. #1

    Standaard Strap Locks

    Ik heb dus een nieuwe LP en daar wil ik strap locks van Schaller op zetten. 1 van de 2 (onderkant body) originele schroeven is dikker dan die van Schaller. Deze schroef past niet door de strapholder en moet ik dus de schroef van Schaller gebruiken, die is dunner, maar wel langer! 0,5 tot 1 cm.

    Wat zouden jullie doen? Ik wil graag de strap locks gebruiken. Mijn Fender CS is al 2 keer op de plavuizen geflikkerd, en is "gedegradeerd" tot Relic. Dat hoeft niet persé met mijn LP.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Ik heb wel straplocks gehad, maar vind het irritante dingen. Ten eerste zijn de schroeven inderdaad anders. Je moet het gat dieper boren. Vullen met sate prikkers en dan zit het wel. Maar vroeg of laat komt het geheel weer uit het gat.

    Je kan beter een krat van deze jongens opdrinken:


    De rubbertjes werken uitstekend als straplock namelijk.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Vullen met sate prikkers en dan zit het wel. Maar vroeg of laat komt het geheel weer uit het gat.
    Wanneer je de "te grote schroefgaten" op vult met houtenprikkers dien je deze een beetje houtlijm mee te geven.
    Uit laten harden, vervolgens lichtjes voorboren (dunner) als de schroef dan de strap- locks en dit blijft tientallen jaren goed, tenminste, bij mij wel.
    Heb in 40 jaar niet meegemaakt dat ze los kwamen.

    Maar goed, een rubberring is ook een zeer goed alternatief al ben ik er geen fan van.
    Zo heeft ieder zijn eigen voorkeur uiteraard.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riny Bekijk bericht
    Wanneer je de "te grote schroefgaten" op vult met houtenprikkers dien je deze een beetje houtlijm mee te geven.
    Uit laten harden, vervolgens lichtjes voorboren (dunner) als de schroef dan de strap- locks en dit blijft tientallen jaren goed, tenminste, bij mij wel.
    Heb in 40 jaar niet meegemaakt dat ze los kwamen.

    Maar goed, een rubberring is ook een zeer goed alternatief al ben ik er geen fan van.
    Zo heeft ieder zijn eigen voorkeur uiteraard.
    Goed advies, dank je. Grolsch rubbers is ook niets voor mij, ik wil de strap er ook snel en gemakkelijk van af kunnen halen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riny Bekijk bericht
    Wanneer je de "te grote schroefgaten" op vult met houtenprikkers dien je deze een beetje houtlijm mee te geven.
    Uit laten harden, vervolgens lichtjes voorboren (dunner) als de schroef dan de strap- locks en dit blijft tientallen jaren goed, tenminste, bij mij wel.
    Heb in 40 jaar niet meegemaakt dat ze los kwamen.

    Maar goed, een rubberring is ook een zeer goed alternatief al ben ik er geen fan van.
    Zo heeft ieder zijn eigen voorkeur uiteraard.
    Bij mij blijven ze los gaan .. Eerst vanzelf (gitaar werd geleverd met straplocks) en dit heeft langzaam het hout wat 'uitgelubberd'. Twee jaar geleden door een gitaarbouwer laten oplossen (uitboren, nieuw stukje hout erin lijmen, opnieuw voorboren etc.). Is een jaar goed gegaan, maar vorige week zag ik dat het schroefje weer iets los zat ... Inmiddels gebruik ik op een andere gitaar Grolsch rubbers en die heeft nergens last van, dus ik ga denk ik van al mijn gitaren de straplocks verwijderen.

  6. #6

    Standaard

    Gewoon een wat zachtere houtsoort waar die body van gemaakt is.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Wanneer de rubber ringen voldoen moet je die zeker blijven gebruiken, ieder zijn keus en gelukkig hebben wij die vrijheid.

    Echter, bij straplock- sets worden 2 korte en 2 langere schroeven meegeleverd en wanneer men de lange gebruikt zou er, na een goede bewerking van de oude schroefgaten, totaal geen probleem moeten zijn.
    Maar ja, zeg nooit, nooit al begrijp ik het probleem niet hoe deze los kunnen komen.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Door de strapslocks zit de Riem verder van de body. Hierdoor krijg je een krachtarm (kracht*Arm=Moment). Als je een beetje een zware gitaar hebt. beetje wild bent op het podium komen er een stuk meer krachten op de schroef en het hout rondom het gat te staan. Ik denk dat doordat de riem verder van het hout zit de schroef langzaam maar zeker los gewrikt kan worden.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Als de schroef langer is, is dat al een pre. Moet-ie wel een flink stuk langer zijn. Maar inderdaad: het gat opvullen, en een beetje lijm op de schroef.

    Hoe minder je met schroeven klooit, hoe beter. Bij mijn Gretsch heb ik direct (eerlijk gezegd zelfs voor ik officieel had bevestigd haar te kopen!) de schroeven erin laten lijmen. Laatst dus (zie desbetreffende topic) wel een ongeluk gehad maar dat lag niet aan een loskomende schroef.

    Bij mijn Jaguar heb ik voor lief genomen dat er geen straplocks meer op kunnen. Gewoon een heel dikke lange schroef gebruikt en die onder een andere hoek erin geschroefd (is bij Japanse Jags sowieso fijner), die zit ook echt heel stevig.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Deze zitten op mijn Haar strat en op mijn partscaster, net een tikkeltje meer houdvast dan de standaard strapholders;
    http://http://www.tonefactory.nl/gotoh-strap-pin-deluxe-chrome
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top