Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: aluminium plaat

  1. #1

    Standaard aluminium plaat

    Ik vraag me af, ik heb nu een tiental versterkers gezien die, zodra je het chassis uit de cab haalt geen aluminium plaat hebben die feitelijk de onderkant ( dus het open gedeelte) afdekt.
    Sterker nog bij bijv de ibanez tsa zit zelfs een ventivaliegat ala vox ac 30. En heel soms kom ik een soort plakfolie tegen.

    Hoe belangrijk is dit eigenlijk? Alle amps lopen namelijk keurig stil

  2. #2

    Standaard

    Dit is vrij belangrijk voor het storingsvrij werken van de versterker. Het zorgt voor een afscherming voor de versterker waardoor er geen (minder) electro magnetische velden bij gevoelige delen van de versterker kunnen komen.
    Gewoon open op de werkbank zijn versterkers nog wel stil, maar daar gebruik je hem niet toch?

    Zonder de plaat krijg je meer brom en daarnaast is de versterker niet stabiel op een speakerkast vanwege de electromagnetische velden van de speakerbedrading (als de plaat mist aan de onderkant van een top) of erg gevoelig als je bijvoorbeeld een effect op je versterker zet (brom als de plaat mist aan de bovenkant bij versterkers met het chassis omgekeerd aan de bovenzijde van de kast bevestigd)

  3. #3

    Standaard

    Ik gebruik meestal (klinkt alsof ik dit vaak doe, maar is niet zo)
    Van die dikke aluminium tape. Dat verwerkt lekker makkelijk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  4. #4

    Standaard

    Prachtspul, dat aluminium tape.
    Barbecue folie (dikker dan gewoon aluminium folie) werkt ook goed.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Dik is nergens voor nodig, gewoon keukenfolie werkt ook maar zorg voor een goede electrische verbinding met het chassis. Voor de koeling mogen er rustig gaten in het geheel zitten, het hoeft niet waterdicht. Hoe meer aaneen gesloten hoe beter natuurlijk.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Oude Fender amps (brown- black en silverface) hebben een fijnmazig gaas bovenin het cabinet geniet zitten. Ik ben dat nog nooit ergens tegengekomen in de (web)winkel.

    In mijn Guyatone Twin heb ik heel dun aluminium-plaatmateriaal van de Gamma/Praxis vastgeniet. Werkt ook goed, is zo dun dat je het op maat kunt knippen met een schaar (volgens mij is het eigenlijk bedoeld als reflectie-materiaal achter een radiator). Ik heb het net iets groter dan het chassis geknipt zodat de randen van het chassis binnen het aluminium vallen als het chassis in het cabinet zit.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #7

    Standaard

    Heren bedankt

  8. #8
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Oude Fender amps (brown- black en silverface) hebben een fijnmazig gaas bovenin het cabinet geniet zitten. Ik ben dat nog nooit ergens tegengekomen in de (web)winkel.
    Zoiets?
    http://www.cheneco.com/article/CH011...8F3E049D171%7D

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Cool! Nooit aan horrengaas gedacht! Wist ook niet dat daar metalen varianten op waren....,,
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top