Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.928

    Standaard Passieve en actieve ingang versterker?

    Hallo.

    Even een vraag over iets waar ik zo nu en dan eens over denk: voor zover ik heb begrepen plug je een electrische gitaar met "gewone" elementen in de passieve ingang (bij m'n Fender is dat 1), en een actieve gitaar (dus met een batterij er in, denk ik dan maar) in de actieve ingang (bij mij 2, hoop dat ik het zover goed heb). Mijn vraag nu: als je een electrische gitaar hebt met passieve elementen, maar die je eerst door een effect of multi-effect of zo haalt, moet je het signaal dat vandaaruit naar de versterker gaat als aktief zien, omdat in een effectpedaal immers een batterij zit, en je dus in ingang 2 moet inpluggen, of blijft dat vanuit de versterker gezien dan toch een passieve gitaar?
    En tot slot, als je een actieve gitaar toch in de passieve ingang 1 inplugt, heeft dat dan alleen invloed op het geluid (zelf vind ik het dan gauw nogal "overstuurd" klinken), of kan dat op den duur schade aan de versterker geven?

    Groet, Jan.

  2. #2

    Standaard

    Verschillende inputs hebben een lage of juist hogere gevoeligheid. Dit is niet zozeer voor actieve en passieve instrumenten. Heb je een gitaar met hele hotte humbuckers dan kies je een ingang die minder gevoelig is en is je versterker beter te regelen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top