Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 71
  1. #1

    Standaard Gibson Les Paul Traditional, ervaringen?

    Gibson Les Paul Traditional!

    Verschillende keren uitgeprobeerd, en ik was er helemaal weg van, maar mijn portemonnee niet. Nu eindelijk na lang sparen kon ik er 1tje bestellen. Vandaag kwam hij aan en wat een geweldige gitaar! Het leek alsof ik hier jaren had op gewacht, een openbaring!

    Ik had meteen eerst alles gecheckt op gebreken en kon eerst niets vinden. Na 1,5 uur spelen viel me toch iets op. Een inlay stak boven de toets uit en ik dacht, ach laat maar zitten, schuur ik wel een keer wat van af. Maar een paar uur later nog eens obsessief naar gekeken en toen viel me pas op dat hij er niet goed is ingelijmd. Daar ben ik niet blij mee, wat balen. Ik heb intussen al gebeld en de gitaar wordt weer opgehaald en dan zal ik daarna weer een andere krijgen. De koffer had ook 1 slechte scharnier/sluiting.

    Mijn vraag is: zijn er hier forumleden die dit model ook hebben en wat zijn jullie ervaringen? Valt de gitaar na een aantal weken uiteen, of ben ik gewoon te kritisch of had ik gewoon pech en bestaan er ook perfecte LP traditionals?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Als je een dergelijk bedrag uittrekt voor een gitaar, dan mag je toch verwachten dat hij gewoon in orde is. Het enige juiste wat je kon doen is idd omruilen. Ik heb een LP traditional gehad, was een beauty om te zien, de hals was fijn (lekker dik), maar hij liet zich niet mooi afstellen qua hals kromming / actie / fret buzz, en de G snaar onstemde altijd. Misschien was de topkam gewoon niet goed uitgevijld oid. Heb em uiteindelijk weggedaan omdat ik hem nooit oppakte. Heb nu sinds een 1/2 jaar een H150 uit Kalamazoo, zit er nu toevallig mee op schoot op de bank. Genot om op te spelen. Hoop dat het exemplaar dat ze je ter vervanging gaan sturen gewoon goed is, maar ik vraag me soms af of de kwaliteitscontrole bij Gibson nou echt heel veel beter is dan in hun Chinese fabriek.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Niet goed is niet goed, ik denk dat je hem moet terugsturen. Wel jammer als je er zo lang naar hebt uitgekeken.
    Ik heb er eentje uit ? Ik meen 2009. Een lightburst waar ik nog steeds heel tevreden over ben. Maar die heb ik ook uitgezocht uit een behoorlijk aantal exemplaren op grond van feel en geluid. Ze verschilen onderling net iets, is mijn ervaring..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Weg doen en een goede Tokai kopen
    You'll thank me later

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Weg doen en een goede Tokai kopen
    You'll thank me later
    Ha, ja als je hem weer wil verkopen zeker. Daarbij, je gaat toch niet op een tokai spelen? Waar zie je me voor aan..

  6. #6

    Standaard

    hoe heb je dat in de winkel kunnen missen ??

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jannnus Bekijk bericht
    hoe heb je dat in de winkel kunnen missen ??
    Dat is het hem net, TS heeft hem besteld, dus online gekocht.

    Daarnaast, zoiets kan gebeuren, hoef je niet direct al de trad's voor af te breken. Een verlijming komt altijd onder spanning te staan als je van klimaat wisselt, dus die kleine dingetjes durven wel eens los te komen.

    Je had het ook in een winkel kunnen laten herstellen, onder garantie. Maar omwille van een online aankoop geldt dat alleen in de winkel van aankoop



    s.
    Laatst gewijzigd door stijnkenens; 10 oktober 2014 om 01:17
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dus voor de prijs die je voor deze gitaar neerlegt, hoef je niet meer te verwachten dat de gitaar sowieso goed is? Waarom bij andere merken dan wel? Vreemd... Ik wil er helemaal in mee gaan dat je qua geluid niet weet wat je koopt, als je op afstand koopt en ook de afstelling zul je grotendeels zelf moeten doen/laten doen. Maar kapot hoort de gitaar toch niet te zijn hoor, dat is echt wel een kwaliteitsprobleem. Een gitaarzaak koopt toch diezelfde gitaar in, wat is dan het verschil wat betreft temperatuursverschillen en zo? Ik ben benieuwd. Je zult maar linkshandig zijn, dan heb je niet heel veel keus dan online je aankopen doen, gezien het aanbod in de winkels. Mijn visie; Gibson heeft z'n zaken al jaren niet op orde.

  9. #9

    Standaard

    Bij de gitaar zat een quality report van Gibson en 1 van de winkel. Die slechte sluiting van de koffer hadden ze meteen moeten zien, maar daar wordt de gitaar niet minder om. Ik kwam er zelf ook pas na 1,5 uur spelen achter, ik was helemaal tevreden en deed mijn final check. Tijdens het spelen had ik van die losse inlay geen last, viel me dus ook niet op. In het verleden een Fender strat gehad met een uistekende (te hoge, niet goed op maat of ingelijmd) positie-stip/inlay en een Haar Strat waar alle inlay gaten fout waren geboord. Dus dat schoot mij nog even te binnen en even de snaren opzij duwen en voelen en kijken, en ja hoor weer geklooi met dit soort simpele dingen!!! Het moet toch niet zo moeilijk zijn omdat er goed in te lijmen! Schijnbaar dus wel! De gitaar was trouwens lekker licht voor een solid body, wat jammer!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    betekent dit dat de Fender 60th ff op een laat pitje staat?
    je hebt niet veel geluk met je gitaren online bestellen.

    EDIT:
    oh ik lees in je post history ook al slechte ervaringen hebt met music store Koln.
    Dat je er nog aan begint zeg...

    bij mijn les paul ook heengereden 6 voor geselecteerde geprobeerd en 1 stak er met kop en schouders bovenuit.
    Fender 60th dacht ik kan niet mis: ook 2x fout bij online bestellen, dus derde maar heengereden en die was goed.
    Online bestellen van pedaaltjes no prob, maare een duur gitaar toch ff spelen en checken om zeker van je case te zijn...
    Laatst gewijzigd door Tonton; 10 oktober 2014 om 12:53
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top