Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: HNGD Larrivee !

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2009
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    55

    Standaard HNGD Larrivee !

    Na een hele poos geduldig wachten heb ik mijn nieuwste aanwinst in huis.

    Ondanks dat ik al best een tijd forumlid ben post ik niet veel, ik meng mij pas in een discussie als dat zinvol is.
    Maar nu heb ik mijn langgekoesterde Larrivee OM04 WLO in huis! en dat wil ik toch even van de daken schreeuwen.

    In het afgelopen jaar zeer veel OM modellen getest in diverse winkels, Larrivee kwam al snel als een favoriet naar voren.
    Nu kent iedereen het problem dat het model dat je eigenlijk eens wilt proberen nét niet op voorraad is etc...
    Zo kwam de eigenaar van mijn favoriete muziekwinkel met een hele mooie oplossing, Ik mocht een lijstje met verschillende types Larrivee OMmetjes indienen en hij ging zien wat hij kon doen.
    Zo kwam de importeur met 6 gitaren naar de winkel, alles wat op mijn lijstje stond dus, en kreeg ik uitgebreid de tijd om te spelen en beoordelen.

    Allemaal zijn ze prachtig, zorgvuldig afgewerkt en goed spelend ( zo uit de koffer!!). Ik had keuze uit: OM03 rosewood, OM03 mahogany, OM40 mahogany, OM40 walnut, OM03 vintage sunburst ( mijn 1e favoriet) en de OM04 wanut.

    De laatste heb ik gekozen op klank, alle bekende superlatieven tav Larrivee yindt ik terug in deze mooie dame..
    Man Iḿ happy!!!

    maar genoeg gel*ld...fotooos:

    [/URL]
    [/URL]
    [/URL]
    [/URL]
    [/URL]

    zo.. genoeg getypt, nu spelen.....

    groet Jean paul

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Heel erg mooi! Als ie net zo klinkt heb je een vriend voor lange tijd.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3

    Standaard

    Gefeliciteerd. Een mooie gitaar.
    Ziet er erg goed uit, dat walnut. En Larrivee is een serieus merk, goede afwerking.
    Heel veel speel plezier !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    zeer mooie gitaar! ik assoicieer l'arrivée altijd met een wat moderne look maar dit is helemaal up my alley, classic looks en niet te veel visuele toeters en bellen. qua sound ben ik ook te vinden voor walnut, beetje best of both worlds, tussen maple en mahonie in.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2009
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    55

    Standaard

    Dank voor jullie positieve reakties,
    ik werd echt verbaasd door het klankverschil tussen de houtsoorten, walnut was ik helemaal niet mee bekend maar ik ben helemaal om!
    Wat betreft de moderne look waar Barno het over heeft; daarom ook de OM40 modellen geprobeerd, deze gitaren brengen Larrivee in de sfeer van de voor-oorlogse jaren, mooie gitaren, helaas voor mij een minder goede "feel" mbt de hals. En deze gitaar in walnut kon qua klank niet op tegen de OM04, het exemplaar wat ik nu bezit klnkt rijk en weelderig, mooi gebalanceerd. geweldige fingerpicker.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Schitterend. Larrivee is mijn favo merk akoesten.

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Nette actie van die muziekwinkel, dat is nog een service!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Mooie gitaar!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Nette actie van die muziekwinkel, dat is nog een service!
    Misschien in dat kader ook fijn om te weten om welke winkel het hier gaat..(?)
    Mooie gitaar btw - no frills, love it!

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2009
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks Bekijk bericht
    Misschien in dat kader ook fijn om te weten om welke winkel het hier gaat..(?)
    Mooie gitaar btw - no frills, love it!
    Je hebt gelijk, gaat hier om winkel " the Grooovefactory" in Drachten. Ik ben daar al vele jaren klant, tijdens een gesprek kwam dit idee ter tafel. Normaliter is deze winkel meer thuis in de "studie-sector", maar zij wilden toch ook een meer high-end range kunnen aanbieden. daarom is een bezoek van de sales man van Voerman (importeur) gecombineerd met mijn verzoek, hier een linkje naar hun site : http://www.groovefactory.nl/ als je omlaag scrolled, zie je mij zitten tussen een leuke collectie juweeltjes.... als een kind in een snoepwinkel...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top