Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Nieuw nummer; "Cry Baby Cry"

    Heb voor het eerst eens een keer echt de tremolo gebruikt. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
    https://soundcloud.com/doedens/barry...s-cry-baby-cry
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 19 oktober 2014 om 07:11

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ja.. okee... er zit een tremolo op je gitaar en daar hang je af en toe aan. Er zit een bel op mijn fiets en ik bel er wel eens mee.
    Ik bedoel dat vrolijk he, geen idee waar ik naar moet luisteren?

    Je techniek is prima, je sound klinkt als een transistor met al het hoog eruit en ik hoor noten maar het is geen interessant verhaal.
    Maar misschien mis ik de point?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Dat gitaargeluid vind ik wel ok. Doet me een beetje denken aan dat wat 'uitgeholde' geluid wat Concrete Blonde (o.a. hit Joey) gebruikt.
    Voor de rest: tremologebruik als doel op zich?

    Zelf heb ik liefst gitaren zonder trem omdat ik het om de een of andere reden niet 'funktioneel' kan gebruiken. Als er een trem op zit, zit ik er ook maar konstant aan te zwieren zonder te weten waarom eigenlijk. Als het er niet op zit mis ik het namelijk niet.

    Met de bel op mijn fiets heb ik dat dan weer niet Het zou wat zijn als ik de hele fietsrit aldoor zit te tringen omdat dat nou eenmaal een onderdeel van het fietsen is. Raar hè, met een fietsbel binnen handbereik kan ik me prima inhouden, met een trem absoluut niet.

    Ook bij dit muziekstuk ontgaat me de toevoeging. Ik probeer me de partij zonder al die buigingen voor te stellen en dan denk ik: "waar zit ik naar te luisteren?" Om vervolgens te concluderen dat ik hier veel betere dingen van je gehoord heb...
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4

    Standaard

    je "backingtrack " maakt je gitaarsolo niet interessanter en vice versa
    en heb ik het gevoel dat je bas en drumtrack elkaar behoorlijk tegenwerken
    je kan het beter

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    De tremolo is idd n beetje toe mutsj, maar je speelt wel hele lekkere dingen weer Barry. Lekkere backing ook. En gelukkig niet van die irritante, uit de maat lopende samples van bekende rockzangers. En idd, n beetje kop en staart mis ik, iemand van jouw kaliber in een goede song man, man, man dat zou om te smullen zijn *zucht*

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    De tremolo is idd n beetje toe mutsj, maar je speelt wel hele lekkere dingen weer Barry. Lekkere backing ook. En gelukkig niet van die irritante, uit de maat lopende samples van bekende rockzangers. En idd, n beetje kop en staart mis ik, iemand van jouw kaliber in een goede song man, man, man dat zou om te smullen zijn *zucht*
    Tis eigenlijk als een proefje begonnen, drumpje/basje/gitaartje voor het eerst een keybordje, in een loop zetten, dingen proberen en dan eventueel uitbouwen (waar ik weer eens geen zin in had) Ik zag mijn pookje in een bakje liggen en heb hem der eens met veel moeite opgeschroefd, zo is het een beetje gekomen, een echt nummer is het natuurlijk niet. Wel leuk dat je er lekkere dingen in vind zitten.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik vind het wel lekker klinken hoor! Maar nu je de tremolo weer ontdekt hebt, dan nu ook weer leren die spaarzaam en gedoseerd toe te passen hè!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Lekkere mix man. Onverwachts rustig stukje van jou ook . Zou wel andere snare-sound kiezen (of beetje meer galm erop).

    Als ik niet had gelezen dat je bewust de tremolo aan het herontdekken was, was me wel opgevallen dat je hier heel veel tremolo gebruikte, maar ongedoseerd vind ik het niet per se. Soberheid en ingetogenheid is over-rated.

    Nice .

    Loeters,

    Merijn

  9. #9

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties, de pook ligt inmiddels weer in zijn bakkie.

  10. #10

    Standaard

    Haal het pookje maar weer uit je bakje hoor :-) De tremolo kan zoveel extra 'feeling' aan je spel geven, zoals je ook laat horen in je nummer, dat je dit best vaker, maar wel spaarzamer, mag toepassen. Er zitten een aantal buigingen tussen die zeer muzikaal klinken. Naast Wah en Whammy vind ik de tremolo voor solo maar ook slag echt een meerwaarde aan menig gitarist geven!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top