Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Lekker dromerig stukkie hoor! Ben normaliter niet zo van de fuzzy sounds (idd ) maar deze solo sound lust ik wel.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oorzaak Bekijk bericht
    Toch vind ik juist dit nummer boven de rest uitsteken en dat komt door die spraaksamples. Die vormen een contrast met de muziek waardoor er meer diepte ontstaat, en ze voegen er ook (de indruk van) een verhaallijn aan.

    Juist vanwege dat laatste ga ik zelf 9 van de 10 keer bij mijn eigen muziekjes op zoek naar een zangpartij en een tekst. En dat terwijl ik zelf geen zanger ben en ook de match van mijn dromen (met een zanger) nog niet heb gevonden. Een verhaaltje is naar mijn gevoel toch de handigste manier om een song richting en structuur te geven, en er een afgerond geheel van te maken. In ieder geval in het pop/rock genre. Ben benieuwd wat Milo en anderen hiervan vinden.
    Als eerste dank voor het luisteren en je leuke reactie die me wederom aan het denken heeft gezet.

    Ik ben nog niet zo lang geleden met instrumentale muziek begonnen. Ik ben als velen gitaristen fan van diverse sologitaristen van Satriani, Vai tot Michael Landau e.v.a. :-) Ik zie mijzelf niet als een sologitarist maar eerder als een dromer die in zijn eigen wereldje graag een muzikale sfeer/verhaal wil neerzetten/vertellen die eigen is zonder teveel invloeden van buitenaf in stijl of genre.

    Veel van de opmerkingen op mijn stukken zijn toch dat het zang mist. Hier ben ik het soms mee eens, soms ook niet :-) Maar wat ik wel besef is dat mensen zich beter kunnen inleven in muziek als een menselijke stem te horen is. De gebruikte samples in dit nummer komt uit één van mijn favorieten films van David Lynch, enwel 'Lost Highway'. Hetgeen gezegd wordt is wat al jaren in mijn hoofd is blijven hangen sinds ik deze film voor de eerste keer zag. De muziek en hetgeen gezegt wordt vult elkaar goed aan :-)

    Ik heb wel met diverse zangers gewerkt (solo en band-verband) en er is er maar één zanger/vriend die op gelijke level met mij kan werken en waarbij we elkaar muzikaal goed aanvoelen. Helaas heeft hij door een oorinfectie zijn gehoor aan één kant verloren waardoor hij niet meer goed in staat is te zingen. Ik zou graag met een zanger of zangeres samen willen werken aan nummers maar mijn manier van werken ligt niet iedereen en ik doe ook niet echt mijn best iemand te vinden :-)

    Instrumentale tip: het 'nieuwe' album van Pink Floyd 'The Endless River'. Dit is toch puur genieten :-)

    @ Fusion: dankjewel man!! Solo sounds komen uit de Bogner Red.
    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 13 november 2014 om 22:05

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Erg sfeervol!
    Wat me altijd fascineert aan jouw muziek is ook de productie. Het klinkt vet en professioneel! Gaaf ook hoe jij een bepaalde sfeer neerzet. In dit geval een soort van 'art/filmhuis'-achtig iets. Zelf heb ik altijd een hoop 'gedoe' (lees: trucjes en laagjes etc.) etc. nodig om iets boeiends te maken, maar jij doet dat gewoon met één gitaar! Petje af!
    Top!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Veel van de opmerkingen op mijn stukken zijn toch dat het zang mist. Hier ben ik het soms mee eens, soms ook niet :-)
    Je moet ook zeker je eigen idee blijven volgen en je niet gek laten maken. Maar dit was mijn eigen welgemeende reactie. Overigens is het bijzondere in dit geval wel dat het spraaksamples zijn en geen zang. Daar doelde ik mede op met mijn opmerking dat het een contrast vormt met de muziek. Iets soortgelijks heb ik ook weleens bereikt met andere niet-muzikale geluiden zoals straatgeluiden.

    Verder ben ik het met de andere commentaren eens dat jouw producties zeer goed klinken.
    Sinds kort op de fingerstyle toer met eigen compositie(tje)s:
    https://www.youtube.com/user/FritsJongbloets

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    Erg sfeervol!
    Wat me altijd fascineert aan jouw muziek is ook de productie. Het klinkt vet en professioneel! Gaaf ook hoe jij een bepaalde sfeer neerzet. In dit geval een soort van 'art/filmhuis'-achtig iets. Zelf heb ik altijd een hoop 'gedoe' (lees: trucjes en laagjes etc.) etc. nodig om iets boeiends te maken, maar jij doet dat gewoon met één gitaar! Petje af!
    Top!
    Dankjewel Stratman!! Zelf heb ik het gevoel dat er productiematig nog wel meer uit te halen valt, maar ik ben erg blij met de vele reacties dat mijn producties goed klinken :-) Sfeer vind ik misschien nog wel belangrijker dan technische hoogstandjes of franjes imo, maar ik zou het ook niet laten :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oorzaak Bekijk bericht
    Je moet ook zeker je eigen idee blijven volgen en je niet gek laten maken. Maar dit was mijn eigen welgemeende reactie. Overigens is het bijzondere in dit geval wel dat het spraaksamples zijn en geen zang. Daar doelde ik mede op met mijn opmerking dat het een contrast vormt met de muziek. Iets soortgelijks heb ik ook weleens bereikt met andere niet-muzikale geluiden zoals straatgeluiden.

    Verder ben ik het met de andere commentaren eens dat jouw producties zeer goed klinken.
    Ik ben er eigenwijs genoeg voor, en gek ben ik al ;-) Ik bedoelde ook deels hetzelfde met de menselijke stem (gesproken of zingend e.d.). Maar ik vind dit een goed punt, maar zal per nummer moeten kijken of het iets toevoegt of niet. Nogmaals dank voor je reactie!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top