Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Music The Lo Lands | End of Sanity (Mystery Man part II)

    Vanmiddag mijn meest recente en nieuwste nummer afgemaakt. Ik wilde niet een nummer met alleen maar sologitaar van de eerste tot de laatste minuut, dus ik heb ook gesproken audiosamples erin verwerkt. Ik ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden :-)

    Bovenste nummer in de speellijst:

    End of Sanity (Mystery Man part II)

  2. #2

    Standaard

    Ja, mooi sfeervol relaxed nummer. Mooie open productie ook, en goede gitaargeluiden. Met plezier (2x) naar geluisterd! Echte zondagmiddag muziek.
    Dat lachje op het eind is verrassend, dat zinnetje daarna zou ik weglaten, maar dat is een detail.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hs0504 Bekijk bericht
    Ja, mooi sfeervol relaxed nummer. Mooie open productie ook, en goede gitaargeluiden. Met plezier (2x) naar geluisterd! Echte zondagmiddag muziek.
    Dat lachje op het eind is verrassend, dat zinnetje daarna zou ik weglaten, maar dat is een detail.
    Dankjewel voor het luisteren en je reactie! Laatste zinnetje had ik eerst ook weggelaten maar vond na de lach het een te snelle fade-out worden dat ik heb gekozen dit te laten staan. De video met beeld van de Mystery Man en telefoon maakt dit laatste zinnetje minder overbodig zeg maar :-) Ik hoop dat mensen dit nummer ook nog op andere dagen willen horen

    Hierbij dus ook de video voor de snelle luisteraar die niet eerst naar een andere website geleid wil worden:



    ps. de link naar mijn bandpage is handig voor als je het nummer wilt downloaden ofzo :-)

  4. #4

    Standaard

    Toch besloten de laatste gesproken zin te verwijderen! Ik moest hierdoor wel de video aanpassen, dus bovenstaande video is inmiddels verwijderd en vervangen door onderstaande video! De mp3 op mijn bandpage is ook vervangen en is in de aangepaste versie tevens (gratis) te downloaden.

    Reacties zijn nog steeds welkom... als het niet teveel gevraagd is...


  5. #5

    Standaard

    Jammer dat je hebt besloten je video aan te passen.
    Een vent van een vriendingetje is leidend expert op het gebied van de ondergrond waarop R. van Rijn zijn schilderijen heeft geschilderd.

    Door middel van röntgen zijn ze daar over veel te weten gekomen. Niet alleen over de materialen waarop de verf is aangebracht, maar ook op het gebied van de 'pentimento', de veranderingen bij nader inzien.....

    Wat toekomstige generaties ook zullen X-rayen, ze zullen nooit je oorspronkelijke werk meer kunnen laten zien.
    Niet dat dat nou allesbepalend is, maar hoe vaak heb je niet gehad dat een aanvankelijk niet 100% geslaagde foto achteraf zijn eigen waarde bleek te hebben?

    Misschien kan ik je verleiden een iets filosofischer houding tegenover je eigen muziek in te nemen.
    Niet alles hoeft vreselijk perfect. Ik zou er best een lijstje aan willen wagen. Waarvan hou ik juist door kleine imperfecties?
    Zonder uit de school te klappen, maar dat wordt een heel lange lijst.

    Daar staat jou muziek zeker bij.
    Op jouw leeftijd perfect? Wat ga je dan met de rest van je leven doen?
    Ontspannen ,kicken, genieten.
    O ja, en neuken (voor de zekerheid), alhoewel dat van mij niet op sounds hoeft.
    Ik vond de klank van deze weer Onovertroffen.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 22 oktober 2014 om 22:40

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Lekker, as usual! Je hebt echt een eigen geluid en stijl! En inderdaad een mooie open productie ( En nog een uitroepteken!! )

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Heerlijk heldere mix. Waarom je phaser me nu (na zoveel eerdere nummers) pas echt opvalt weet ik niet. Maar ik hou van phasers. Moet ik zelf ook weer meer mee aan de gang.

    De synth/fuzzy sologitaar bevalt me ook wel. Je had alleen geen whammy moeten gebruiken, want daar word ik emotioneel van .

    Verder heb ik het idee dat de meeste van je vorige nummers me wat meer deden. Misschien is dat gewenning aan je stijl, maar misschien zit dat ook een beetje in de lichte eentonigheid in deze.
    De gesprekjes doen wel weer een hoop aan image.

    Misschien is het een idee om wat te gaan experimenteren met het volume van de leadgitaar. Ik zou het soms ook leuk vinden als die soms wat dieper verstopt zat en dat er dan nog 2 andere lijntjes tegelijkertijd bezig zijn. Dan valt er wat meer te ontdekken tijdens het luisteren. Nu ligt de focus steeds op 1 ding tegelijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands
    Reacties zijn nog steeds welkom... als het niet teveel gevraagd is...
    Het Soundsdraad heeft de laatste maanden even een boostje gehad, maar nu lijkt het weer wat in te kakken helaas.. qua reacties vooral. Zal wel aan de afgelopen vakantieperiode liggen. Jammer is het zeker. Reacties/kritiek zijn toch een beetje onderdeel van een muziekje zelf vind ik.

    Maar goed, leuk stukje!

    Loeters,

    Merijn

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Jammer dat je hebt besloten je video aan te passen.
    Een vent van een vriendingetje is leidend expert op het gebied van de ondergrond waarop R. van Rijn zijn schilderijen heeft geschilderd.

    Door middel van röntgen zijn ze daar over veel te weten gekomen. Niet alleen over de materialen waarop de verf is aangebracht, maar ook op het gebied van de 'pentimento', de veranderingen bij nader inzien.....

    Wat toekomstige generaties ook zullen X-rayen, ze zullen nooit je oorspronkelijke werk meer kunnen laten zien.
    Niet dat dat nou allesbepalend is, maar hoe vaak heb je niet gehad dat een aanvankelijk niet 100% geslaagde foto achteraf zijn eigen waarde bleek te hebben?

    Misschien kan ik je verleiden een iets filosofischer houding tegenover je eigen muziek in te nemen.
    Niet alles hoeft vreselijk perfect. Ik zou er best een lijstje aan willen wagen. Waarvan hou ik juist door kleine imperfecties?
    Zonder uit de school te klappen, maar dat wordt een heel lange lijst.

    Daar staat jou muziek zeker bij.
    Op jouw leeftijd perfect? Wat ga je dan met de rest van je leven doen?
    Ontspannen ,kicken, genieten.
    O ja, en neuken (voor de zekerheid), alhoewel dat van mij niet op sounds hoeft.
    Ik vond de klank van deze weer Onovertroffen.
    Vriendelijke groet, Gus
    Je hebt helemaal gelijk Gus. Normaliter zou ik ook niet snel mijn werk aanpassen. Maar aangezien ik zelf al op dezelfde gedachte helde, en er nog relatief weinig mensen de video bekeken hadden heb ik het toch maar aangepast :-) Let wel, het betreft hier geen muzikale aanpassing maar alleen verwijdering van één regel gesproken tekst na de lach aan het einde van het nummer. Deze MM sprak 'give me back my phone'. Gezien de titel van het nummer vond ik het einde artistiek beter zonder deze gesproken tekst. Dit heeft niet veel met perfectionisme te maken maar eerder erkennen dat een eerder gemaakte beslissing op basis van gemak (fade-out gaf problemen) niet de juiste was. Verder zal ik trachtten mij filosofischer op te stellen Gus En uiteraard dank voor je reactie en het luisteren!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Lekker, as usual! Je hebt echt een eigen geluid en stijl! En inderdaad een mooie open productie ( En nog een uitroepteken!! )
    Dank je Pasqual, een eigen geluid vind ik persoonlijk het mooiste compliment!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Heerlijk heldere mix. Waarom je phaser me nu (na zoveel eerdere nummers) pas echt opvalt weet ik niet. Maar ik hou van phasers. Moet ik zelf ook weer meer mee aan de gang.

    De synth/fuzzy sologitaar bevalt me ook wel. Je had alleen geen whammy moeten gebruiken, want daar word ik emotioneel van .

    Verder heb ik het idee dat de meeste van je vorige nummers me wat meer deden. Misschien is dat gewenning aan je stijl, maar misschien zit dat ook een beetje in de lichte eentonigheid in deze.
    De gesprekjes doen wel weer een hoop aan image.

    Misschien is het een idee om wat te gaan experimenteren met het volume van de leadgitaar. Ik zou het soms ook leuk vinden als die soms wat dieper verstopt zat en dat er dan nog 2 andere lijntjes tegelijkertijd bezig zijn. Dan valt er wat meer te ontdekken tijdens het luisteren. Nu ligt de focus steeds op 1 ding tegelijk.


    Het Soundsdraad heeft de laatste maanden even een boostje gehad, maar nu lijkt het weer wat in te kakken helaas.. qua reacties vooral. Zal wel aan de afgelopen vakantieperiode liggen. Jammer is het zeker. Reacties/kritiek zijn toch een beetje onderdeel van een muziekje zelf vind ik.

    Maar goed, leuk stukje!

    Loeters,

    Merijn
    Dank Merijn! Dat de phaser je nu meer opvalt is omdat dit een Roger Mayer Univibe effect is die uiteraard een meer diepere swoosh geeft dan een phaser Ik heb vooraf eigelijk nooit een plan voor een nieuw nummer. Ik speel dagelijks improviserend diverse stukjes muziek en wanner een passage me pakt leg ik dit vast. Meestel na een paar dagen luister ik deze stukjes terug en besluit dan een stuk verder uit te werken. Ditmaal vond ik de basismelodie zo krachtig in zijn eenvoud dat dit nummer vrij eenvoudig uit te werken was. Soleren over een dergelijke melodie gaf mij heel veel inspiratie. Ik kan begrijpen dat in vergelijking tot mijn andere nummers deze wat eentoniger is :-) Je opmerking om iets meer gelaagdheid in solo's aan te brengen vind ik wel een goede en neem ik zeker mee in een volgend nummer!


    Voor mij zijn jullie reacties (goed of slecht) altijd heel waardevol. Mijn muzikale 'vrienden' willen meestal niet veel kwijt over wat ze er nou inhoudelijk van vinden?! Vaak is een vreemde toch eerlijker en openhartiger. Dus daarvoor nogmaals mijn dank

  9. #9

    Standaard

    Kwam er gisteravond achter dat één van de stereotracks na het rustige middenstuk een fase probleem had (mono test gedaan). Dit was me al opgevallen bij het beluisteren van mijn nummer op de laptop, er klopte iets niet maar wist nog niet de vinger op het probleem te leggen. Ik heb sinds kort een Mesa Boogie Cab Clone die mijn TAD FANTA speakersim vervangt. Bij de TAD had ik dit probleem niet (laatste nummer nog voor 99% met de TAD opgenomen) dus op de Cab Clone staat nu als oplossing voor dit probleem de fase 180 graden gedraaid. Probleem voor toekomstige opnames hiermee opgelost :-)

    De stereo track met fase probleem heb ik dus in Logic aangepast. De YouTube video vervang ik vooralsnog niet, maar op mijn bandpage kun je het gefixte nummer besluisteren en downloaden. Wil je vergelijken zal je de YouTube video ernaast moeten beluisteren...

    'phase fix' nummer: End of Sanity

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hs0504 Bekijk bericht
    Dat lachje op het eind is verrassend
    Ja, toen was het voor mij geen verrassing meer, eigenlijk best jammer...

    Ik ben sinds kort weer opnieuw actief op Gitaarnet en had nog niet eerder iets van Milo gehoord. Heb dit nummer beluisterd en ook een paar andere van zijn bandpage.com lijst. Alles wat ik gehoord heb is helemaal mijn smaak en daarnaast ook goed uitgevoerd. Toch vind ik juist dit nummer boven de rest uitsteken en dat komt door die spraaksamples. Die vormen een contrast met de muziek waardoor er meer diepte ontstaat, en ze voegen er ook (de indruk van) een verhaallijn aan.

    Juist vanwege dat laatste ga ik zelf 9 van de 10 keer bij mijn eigen muziekjes op zoek naar een zangpartij en een tekst. En dat terwijl ik zelf geen zanger ben en ook de match van mijn dromen (met een zanger) nog niet heb gevonden. Een verhaaltje is naar mijn gevoel toch de handigste manier om een song richting en structuur te geven, en er een afgerond geheel van te maken. In ieder geval in het pop/rock genre. Ben benieuwd wat Milo en anderen hiervan vinden.

    (Overigens is het puur toeval dat ik zelf nu net de afgelopen tijd een paar instrumentale fingerstyle stukjes onder de aandacht heb gebracht. http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ot-etudes-quot )
    Sinds kort op de fingerstyle toer met eigen compositie(tje)s:
    https://www.youtube.com/user/FritsJongbloets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top